Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rosie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Rosie » 23 apr 2004 14:40

ik vin dat God sex heeft gegeven voor getrouwde mensen.
enne eiglijk hoort het ook nie om het voor je trouwen te doen, en al zkr niet alss je elkaar nog nie helemaal goed kent!!!
:oops:
(L)....................RESPECT................(L)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 23 apr 2004 16:47

Rosie schreef:ik vin dat God sex heeft gegeven voor getrouwde mensen.
enne eiglijk hoort het ook nie om het voor je trouwen te doen, en al zkr niet alss je elkaar nog nie helemaal goed kent!!!
:oops:

maar??

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 24 apr 2004 12:54

Race406 schreef:lang verhaal

Beste Race406. Ik waardeer je bijdrage, je bent tenminste eerlijk. Maar jij brengt wel heel erg als zijnde de absolute waarheid. En ik ben het daar niet mee eens. Ik zie de noodzaak van dat huwelijk niet in. Ik zie de noodzaak van 'wachten, wachten en nog eens wachten' niet in. Ik zie niet in waarom jouw posting waar zou moeten zijn.

En Rosie, de discussie gaat al 11 pagina's, er zijn er velen die hetzelfde hebben gezegd. Maar je onderbouwt niet. Verder, inderdaad Trijntjejohanna, wil ik eindigen met die woordje voor jou: 'maar'?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 24 apr 2004 14:56

kurtyo schreef:
Race406 schreef:lang verhaal

Beste Race406. Ik waardeer je bijdrage, je bent tenminste eerlijk. Maar jij brengt wel heel erg als zijnde de absolute waarheid. En ik ben het daar niet mee eens. Ik zie de noodzaak van dat huwelijk niet in. Ik zie de noodzaak van 'wachten, wachten en nog eens wachten' niet in. Ik zie niet in waarom jouw posting waar zou moeten zijn.

En Rosie, de discussie gaat al 11 pagina's, er zijn er velen die hetzelfde hebben gezegd. Maar je onderbouwt niet. Verder, inderdaad Trijntjejohanna, wil ik eindigen met die woordje voor jou: 'maar'?

waarom zou je niet een poosje op elkaar kunnen wachten?? Ik denk dat dat juist heel erg goed is, omdat je elkaar aan het begin van je verkering echt nog niet kent en dat de kans altijd bestaat dat het uit gaat.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 24 apr 2004 15:17

Wat een gedoe. :roll:

Ik wil wachten op mijn toekomstige man en ik hoop dat mijn toekomstige man op mij wacht. Ik wil mijn lichaam aan hem geven omdat hij tot de dood toe voor mij gekozen heeft, alleen aan hem. En ik hoop dat hij alleen aan mij zijn lichaam geeft. Sex, je lichaam geven is voor mij niet zomaar iets, wat je aan iedere jongen geeft van wie je houdt voor de persoon vindt met wie je je leven deelt vindt.
En wat is een mooier moment dan de nacht nadat je elkaar en God trouw beloofd heb? DAt je dan kan zeggen: van nu ben ik helemaal van jou, mijn leven, mijn dromen, mijn lichaam, en jij bent van mij.

Maar als je daar zelf niet de waarde of de zin van inziet, ga dan relaxed sex hebben voor je huwelijk.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2004 15:31

Tabitha schreef:waarom zou je niet een poosje op elkaar kunnen wachten?? Ik denk dat dat juist heel erg goed is, omdat je elkaar aan het begin van je verkering echt nog niet kent en dat de kans altijd bestaat dat het uit gaat.

Kurtyo had het geloof ik ook niet over beginnende verkeringen...

Kben het verder in principe met meschianza eens, maar kan me ook voorstellen dat er situaties zijn waarin dit niet mogelijk is zonder heel krampachtig te worden. Dan denk ik ook dat het je relatie teveel gaat beheersen.

joepie

Berichtdoor joepie » 24 apr 2004 21:15

Aragorn schreef:
Tabitha schreef:waarom zou je niet een poosje op elkaar kunnen wachten?? Ik denk dat dat juist heel erg goed is, omdat je elkaar aan het begin van je verkering echt nog niet kent en dat de kans altijd bestaat dat het uit gaat.

Kben het verder in principe met meschianza eens, maar kan me ook voorstellen dat er situaties zijn waarin dit niet mogelijk is zonder heel krampachtig te worden. Dan denk ik ook dat het je relatie teveel gaat beheersen.

Dan is het tijd om te trouwen! Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden toch?

Race406
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Race406 » 24 apr 2004 23:06

Ik heb mijn (errug lange.. :mrgreen: ) verhaal geschreven met de achterliggende gedachte (zoals ook al vermeld aan het einde van het verhaal, als je zover gekomen bent met lezen tenminste... :lol: ) om eens eerlijk te worden tegenover jezelf en tegenover God. Wat drijft mij ten diepste? Openheid en eerlijkheid rond een onderwerp waar vaak niet of nauwelijks over gesproken wordt. En dan maar klagen over die losbandige jeugd van tegenwoordig.... Ik heb het erg zwart-wit neergezet, maar zo zie ik het wel.
Ik ga stoppen, want het is 12 uur geweest (zondag.... :P ) ). Ik ben benieuwd naar evt. verdere reacties..
Laatst gewijzigd door Race406 op 25 apr 2004 00:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie een poort wijd open staan... Die open poort leidt tot Gods Troon. GAAT DOOR! Laat NIETS (maar dan ook werkelijk niets of niemand!) u hinderen!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2004 23:48

joepie schreef:
Aragorn schreef:

Dan is het tijd om te trouwen! Het is beter te trouwen dan van begeerte te branden toch?

Yeah right. Maar als je nu ff geen tijd/zin/geld/enz. hebt om te trouwen? Dat soort situaties bedoelde ik...

joepie

Berichtdoor joepie » 25 apr 2004 10:28

Aragorn schreef:
joepie schreef:
Aragorn schreef:

Yeah right. Maar als je nu ff geen tijd/zin/geld/enz. hebt om te trouwen? Dat soort situaties bedoelde ik...

Als je dat niet hebt zul je gewoon geduld moeten hebben. Zoals met zoveel dingen in het leven!
De maatschappij van tegenwordig is erop ingesteld dat al je behoeftes en wensen maar direct vervuld moeten worden. Maar wil niet zeggen dat het ook moet.
Als je zover bent dat het te moeilijk wordt om nog te wachten dan is het tijd dat je gaat trouwen en als je daar geen geld (wat kost trouwen nu eigenlijk? Tis maar net hoe duur je het zelf maakt!) en tijd? Hoeveel tijd kost dat je. Gewoon naar het stadhuis op een morgen?
En geen zin? Je hebt wel zin, want je wilt met de ander het huwelijksbed delen.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 apr 2004 18:03

*zucht* jij en ik zullen het in ieder geval nooit eens worden...

m.a.w. ik vind dat onzin. Maar goed. Mijn mening is bekend en ik geloof niet dat er nog veel nieuwe dingen komen zo wel. Dan zal ik terzijnertijd nog wel eens reageren :S

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 apr 2004 09:38

Aragorn schreef:
joepie schreef:
Aragorn schreef:

geen tijd en geen geld hebben voor een huwelijk zijn onzin argumenten... het hoeft maar even te duren en je bent getrouwd... en geld: je kan het zo duur maken als je wilt!!!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 27 apr 2004 09:44

Maar je moet wel woonruimte kunnen krijgen?!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 27 apr 2004 09:46

Ikke21 schreef:Maar je moet wel woonruimte kunnen krijgen?!

daar zeg ik tohc ook niets over??

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 27 apr 2004 09:46

trijntjejohanna schreef:
Ikke21 schreef:Maar je moet wel woonruimte kunnen krijgen?!

daar zeg ik tohc ook niets over??

ow voel je je aangesproken? :lol:

Terug naar “Archief”