Spyg schreef:misschien wel waar maar als satan er niet was geweest was het ook nooit zo gelopen
klopt, maar dan is satan de schuld van alles? klopt niet, wij hebben statan toegelaten, en voor hem gekozen.
Moderator: Moderafo's
Spyg schreef:toegelaten oke maar gekozen ik kiest niet voor hem hoor
Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven.
Want het goede dat ik wil (nieuwe ik), doe ik niet(oude ik), maar het kwade, dat ik niet wil(nieuwe ik), dat doe ik.(oude ik)
Aragorn schreef:Spyg schreef:misschien wel waar maar als satan er niet was geweest was het ook nooit zo gelopen
Ja en als God er niet was ook niet..
Dit neemt de verantwoordelijkheid vd. mens natuurlijk niet weg.
keuken schreef:hoi nu hebben we het hier over minder kerken dat proberen ze met de pkn maar het worden er gewoon meer
keuken schreef:hoi nu hebben we het hier over minder kerken dat proberen ze met de pkn maar het worden er gewoon meer
pdbq schreef:De stelling van de starter van dit topic is logisch gezien een beetje raar.
Stel: er is een 'satan', wat er ook mee bedoeld wordt. Stel dat hij als doel heeft de 'mens' te 'misleiden'.
Dan weet je nooit en te nimmer zeker of juist de uitspraak over 'satan's' werk zelf juist ook niet beinvloed is door 'satan' zelf.
Gesteld dat je dat wel zou weten, dan zou je meteen die logische kennis kunnen gebruiken om *alle* invloed van 'satan' uit te vegen. Maar dan is 'satan' machteloos, ergo, zinloos, dus bestaat niet. Want stel dat alleen mensen met een ondergrens aan hun IQ in kunnen zien in welke beweringen 'satan' huist, dan heeft God een onelegant systeem bedacht. En dat zal hij zeker niet doen.
Kortom, de kennis heb je niet. Maar dan is het ook zinloos om er uitspraken over te doen.
Als je het niet gelooft heb ik wel een volgende stelling voor je:
Satan heeft nu wel genoeg gehad van stellingen die gaan over het genoeg hebben van satan's invloed op bepaalde gebeurtenissen.
Zie je, dat het net zo'n lege bewering is als de stelling van het topic?
Want ik kan de stelling willekeurig uitbreiden:
Satan heeft nu wel genoeg gehad van stellingen die gaan over het het genoeg hebben van satan's invloed op stellingen die gaan over het genoeg .... op bepaalde gebeurtenissen.
Kortom, je bewering en het begrip 'satan' sluiten elkaar uit. Stel dat logica correct is (al een probleem op zichzelf, ik heb logica nodig om te stellen), en je hebt een vrije wil, dan kun je uitspraken doen over 'satan'. Maar dat impliceert een onmachtige 'satan'. En dan zal hij ook niet bestaan (dat lijkt mij dan aannemelijk). Kortom, je hebt met wat additionele aannames net bewezen dat er geen 'satan' kan bestaan op logische gronden. Wellicht een vervelend gevolg, voor jou. Maar ik kan me er zeker in vinden!!
Wat de kern van het 'bewijs' is, is dat er alleen een 'satan' kan bestaan die onmachtig is (niets in jouw leven kan beinvloeden).
columbus schreef:toch denk ik niet dat het op te lossen is. kerkelijke verdeeldheid bestaat al vanaf net na het ontstaan van de 'kerk'. het was toen al zo en de verdeeldheid is er niet bepaald minder op geworden.
pas na de laatste dag zal er weer 1 Kerk zijn.
heiden schreef:"Kerkelijke verdeeldheid: Satans werk?!?"
Waarom zou je de grens niet bij religieuze verdeeldheid leggen?
Heiden
Spyg schreef:toegelaten oke maar gekozen ik kiest niet voor hem hoor
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten