Mag je als christen een crematie bijwonen ??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 11:19

Het Weermannetje schreef:Ik kom nog eens een keer terug op wat ik al gezegd heb: Kun je bij crematie die persoon nog redden tot het eeuwige leven? Sorry, misschien een beetje cru, maar dat bedoelde ik.

Nee, die persoon niet. Maar daar gaat het ook niet altijd om. Het gaat er wel om dat je afscheid neemt van die persoon en andere mensen ook laat zien dat je als christen de liefde belangrijker vindt dan evt. bezwaren tegen zo´n crematie.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 21 apr 2004 11:23

Oke, maar om nog even op die hoeren terug te komen, daar gaat het om het behoud van de ziel van zo'n hoer!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 apr 2004 12:30

Het Weermannetje schreef:Oke, maar om nog even op die hoeren terug te komen, daar gaat het om het behoud van de ziel van zo'n hoer!
of de mensen die haar bezoeken.,.. of sterker nog: we oogsten voor God, niet voor de oogst. Daar is Hij verantwoordelijk voor.

We evangeliseren in de eerste plaats om Gods wil te doen, niet om mensen in de kerk te krijgen. (dan krijg je van die reclame praatjes). Ja en dat Gods wil is om mensen te behouden maakt het indirect ook ons doel.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 12:54

Het Weermannetje schreef:Oke, maar om nog even op die hoeren terug te komen, daar gaat het om het behoud van de ziel van zo'n hoer!

Ja, hehe, je gaat er lijkt me niet heen van de aangeboden diensten gebruik te maken.. althans, Jezus dat dat iig niet dacht ik.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 08:34

Aragorn schreef:

Ja, hehe, je gaat er lijkt me niet heen van de aangeboden diensten gebruik te maken.. althans, Jezus dat dat iig niet dacht ik.

Nee, oke, maar daarom vind ik crematie net iets anders liggen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 00:34

Ik niet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 07:52

Die crematie vind ik anders liggen, omdat daar voor degene die is overleden als hij verloren is geen redding meer mogelijk is.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:22

Het Weermannetje schreef:Die crematie vind ik anders liggen, omdat daar voor degene die is overleden als hij verloren is geen redding meer mogelijk is.
crematie is inderdaad anders, tientallen mensen worden daar stilgezet bij leven en dood. Daar zullen mensen nadenken over hun leven. Is dat niet juist de plek waar we het beste kunnen zaaien?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:33

Dat is waar, daar had ik idd ook al aan gedacht, alleen had ik het nog niet gezegd. Wat dat betreft is het idd weer hetzelfde. Alleen, als jij daar naar toe gaat, ga jij dan ook daar evangeliseren? Ik denk dat degene die daar spreekt heus niet altijd goede dingen zegt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:36

Het Weermannetje schreef:Dat is waar, daar had ik idd ook al aan gedacht, alleen had ik het nog niet gezegd. Wat dat betreft is het idd weer hetzelfde. Alleen, als jij daar naar toe gaat, ga jij dan ook daar evangeliseren? Ik denk dat degene die daar spreekt heus niet altijd goede dingen zegt.
ja ik denk dat je daar op zich wel gelegenheid voor hebt als je met de nabestaanden spreekt (heb nog nooit begrafenis bijgewoond dus zeker weten doe ik het niet). Maar evangeliseren is meer dan alleen maar een praatje houden. Dat is ook door er voor iemand te zijn. Daad gelaat gewaad en praat :wink: (of hoe zeg je dat ook al weer?)
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:37

Ja, je zegt het goed. Maar ja als dan het woord wat daar gesproken wordt, verkracht wordt, weet ik niet of je er veel aan hebt.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:41

Het Weermannetje schreef:Ja, je zegt het goed. Maar ja als dan het woord wat daar gesproken wordt, verkracht wordt, weet ik niet of je er veel aan hebt.
nou ja, dan denk ik dat jouw taak is om er iets aan te doen. Kbedoel als je er bent kun je dat nog, als je er niet bent heb je die mogelijkheid niet, terwijl dan nog wel even hard het woord verkeerd gebracht wordt.
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:46

Tja, dan zouden we dus eigenlijk alle rare zaken langs moeten gaan en daar het evangelie gaan verkondigen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:47

Het Weermannetje schreef:Tja, dan zouden we dus eigenlijk alle rare zaken langs moeten gaan en daar het evangelie gaan verkondigen.
ja eigenlijk wel ja, tenminste dat was wat Jezus deed. die ging naar tollenaars en hoeren...
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:49

Maar ja, dan is het nog wel de vraag of wij er de mensen voor zijn omdat te doen...

Terug naar “Archief”