Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Tijd maakt ook niet uit. Maar bij sommige dominees krijg ik het idee dat ze ook echt niet langer kunnen preken dan 3 kwartier.
Het Weermannetje schreef:Tja, nou geef mij echt maar een preek van 5 kwartier!
Het Weermannetje schreef:Tijd maakt ook niet uit. Maar bij sommige dominees krijg ik het idee dat ze ook echt niet langer kunnen preken dan 3 kwartier.
Het Weermannetje schreef:Als iemand echt bekeert is, kan hij wel dagen daarover praten. En bij sommige dominees heb ik het idee dat die dat niet kunnen.
Het Weermannetje schreef:Nee, natuurlijk niet. Maar als een dominee binnen vijf kwartier echt niet klaar komt, moet hij toch gewoon door kunnen preken? Nou en onze dominee komt echt niet klaar binnen 5 kwartier hoor! Dan moet je die man gewoon laten preken!
Sorry, drukte me misschien wat verkeerd uit. Ik bedoel dat ze wel altijd het evangelie willen uitdragen.
Christa schreef:Het Weermannetje schreef:Als iemand echt bekeert is, kan hij wel dagen daarover praten. En bij sommige dominees heb ik het idee dat die dat niet kunnen.
Kom op he.... Een preek is niet iets om een bekeringsgeschiedenis te vertellen... dat hoort op gezelschappen. Er mag wel eens iets aangehaald worden, maar er hoeven geen hele geschiedenissen verteld worden. Als het goed is wordt er in de kerk hetvolgende verteld. Christus gaf de apostelen, en indirect de dominees de opdracht om het Evangelie te verkondigen aan alle creaturen! Er moet verteld worden dat mensen nog bekeerd KUNNEN worden, dat er een mogelijkheid is tot zaligheid in Christus Jezus, onze Heere. Dat er nog doen aan is voor een zondaar. Dat er genade is bij een genadig God. Dat er vergeving mogelijk is door het bloed van Jezus Christus, dat gevloeid heeft op Golgotha's heuvel! Hoe Sion door recht verlost wordt!!!! Niet een bekeringsgeschiedenis, maar de goedheid, barmhartigheid en lankmoedigheid van God voor Zijn dierbare volk!!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten