valse leraars

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 08:41

hijwel schreef:
Off-topic: Ik denk dat jouw leer absoluut niet Bijbels is. Ik denk dat jij je behoud zoekt bij valse leraars. (klinkt ook hard)

ik ben berijd om mij woorden terug te nemen, maar je hebt nog steeds geen antwoord gegeven op een vraag die ik jou had gesteld (in een ander topic, waar jij de ware bekering zo ongeveer had uitgewerkt)
btw: als je wilt mag je me overtuigen hoor dat ik niet behouden wordt.
maar je weet wat geloven is (zeker weten)

On-topic: Welke dominees? * verwijderd*

Nee! de laatse ken ik niet de eerste 2 iig niet. Maar ik ben hier niet om dominees te oordelen. Als ik denk dat iets niet bijbels is dan spreek ik de dominee zelf aan.

Laten we niet gaan redetwisten over elkaars geloof. En laten we ook niet zeggen dat we een valse leer hebben.

Laten we oppassen, dat deze topic niet ontaardt in een scheldpartij, door elkaar voor valse leraar uit te maken, of zo maar wat dominees die kwalificatie te geven.

Was niet mijn bedoeling, maar als er naar wordt gevraagd?

SDG
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor SDG » 22 apr 2004 10:30

Het Weermannetje schreef:
hijwel schreef:welke dominees zijn volgens jou valse leeraars?

On-topic: Welke dominees? [namen verwijderd]

Beste mensen, dit kan toch niet!? Is hier geen moderator? Hier worden Godsgezanten aan wie velen (ik denk ook velen van ons) zoveel te danken hebben, als valse leraars afgeschilderd. Ik protesteer met klem tegen dit soort opmerkingen! Kan dit Weermannetje niet worden gemodereerd?

een zeer verdrietige
SDG
~~Soli Deo Gloria~~

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:33

Als Hijwel aan mij vraagt wie ik valse leraars vind, dan moet ik toch namen noemen? Kijk, jij hoeft dat niet te vinden, maar ik vind dat wel.
Sorry, als ik je heb gekwetst, maar in feite is het de schuld van Hijwel.

wieb83zd
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor wieb83zd » 22 apr 2004 10:36

Om meteen te gaan modereren lijkt me ook niet het goede voorbeeld geven SDG. Maar ben met je eens dat het wel erg hard is om zomaar mensen, die hun leven in dienst van Gods Woord stellen, als valse leraars af te schilderen.
Dit doet mij denken aan: "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt". En je ziet het gebeuren. Degene die iemand voor valse leraar uitmaakt, wordt het volgende moment zelf voor valse leraar uitgemaakt.
Iedereen zijn mening, behalve als die mening inhoudt dat niet iedereen zijn eigen mening mag hebben.

Een valse leraar is m.i. iemand die het niet in de eerste plaats over de vergeving en de genade van Jezus heeft, maar over allerlei droog-theoretische zaken.
Reageren is geen kunst, begrijpen wel.
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:46

Dat is jouw interpretatie van een valse leraar. Maar goed, ik heb het absoluut niet bedoeld om iemand te kwetsen, alleen als antwoord op Hijwel. Ik had het misschien beter pb kunnen doen. Sorry!

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 apr 2004 12:34

Het Weermannetje schreef:Als Hijwel aan mij vraagt wie ik valse leraars vind, dan moet ik toch namen noemen? Kijk, jij hoeft dat niet te vinden, maar ik vind dat wel.

oke het is mijn schuld :D

ik heb btw niet gezegt dat jij namen moest noemen hoor. (ik heb alleen gezegd waar volgens mij een valse leeraar aan voldoet) En dat mag, want God zegt zelf dat we daar voor op moeten passen en overna moeten denken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 apr 2004 12:40

Het Weermannetje schreef:Laten we niet gaan redetwisten over elkaars geloof. En laten we ook niet zeggen dat we een valse leer hebben.

Ik wil helemaal niet redentwisten over jou geloof. Want ik weet dat je niet wil/kan geloven. Maar ik maak jou uit voor een valse leeraar omdat ik denk dat ik daar alle recht toe heb. Jij zegt het volgende:

Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.

Hier zitten zulke onbijbelse punten in, dat ik vindt dat de dominee niet jou zaligheid op het oog heeft.

Laten we oppassen, dat deze topic niet ontaardt in een scheldpartij, door elkaar voor valse leraar uit te maken, of zo maar wat dominees die kwalificatie te geven.

Als ik een leer zie die totaal indruist tegen wat in de bijbel staat, dan mag ik zeggen dat hij een leer aan hangt van een valse leeraar. (wel naar mij overtuiging) Als hij vindt dat ik een valse leer aanhangt laat ik me heel graag overtuigen (als het tenminste bijbels onderbouwt kan worden)

vlieger
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor vlieger » 22 apr 2004 12:42

kheb de namen verwijderd

Code: Selecteer alles

<?php echo "Hello World!"; ?>

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 12:47

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Als Hijwel aan mij vraagt wie ik valse leraars vind, dan moet ik toch namen noemen? Kijk, jij hoeft dat niet te vinden, maar ik vind dat wel.

oke het is mijn schuld :D

ik heb btw niet gezegt dat jij namen moest noemen hoor. (ik heb alleen gezegd waar volgens mij een valse leeraar aan voldoet) En dat mag, want God zegt zelf dat we daar voor op moeten passen en overna moeten denken.

Huh hijwel? En wat vroeg jij hier dan:

welke dominees zijn volgens jou valse leeraars?

Vlieger, bedankt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 apr 2004 12:56

Het Weermannetje schreef:Huh hijwel? En wat vroeg jij hier dan:

welke dominees zijn volgens jou valse leeraars?

sorry! schaam schaam schaam

je hebt helemaal gelijk. oke laat ik de vraag anders stellen: welke leer is volgens jou fout

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 13:00

Ik denk dat jouw leer niet de ware is. En zoals ik al gezegd heb, is de Waarheid alleen bij God te vinden.

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 22 apr 2004 13:09

Jezus zegt: Ik ben de Weg, de WAARHEID, en het Leven.

Christus is alleen de Waarheid. De Bijbel is Gods Woord. En God is getrouw en waarachtig, dus dat is WAARHEID. De ware leer is gefundeerd op het volbrachte werk van Christus. Op de enige rots. Misschien moet ik wel zeggen dat het de ware Kerk is. Een ware leer zullen we hier op aarde niet tegenkomen... De mens zit er te vaak tussen...

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 22 apr 2004 13:15

Het Weermannetje schreef:Ik denk dat jouw leer niet de ware is. En zoals ik al gezegd heb, is de Waarheid alleen bij God te vinden.

zoals ik al had aangegeven vindt ik het mooi dat je mijn 'leer' als vals beschouwt. Ik wil graag dat je mij overtuigt op grond van de bijbel. (dat heb ik bij jou ook proberen te doen) 1 van ons heeft het iig fout

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 13:21

Christa schreef:Jezus zegt: Ik ben de Weg, de WAARHEID, en het Leven.

Christus is alleen de Waarheid. De Bijbel is Gods Woord. En God is getrouw en waarachtig, dus dat is WAARHEID. De ware leer is gefundeerd op het volbrachte werk van Christus. Op de enige rots. Misschien moet ik wel zeggen dat het de ware Kerk is. Een ware leer zullen we hier op aarde niet tegenkomen... De mens zit er te vaak tussen...

Leert Christus Zijn volk niet de ware leer?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 22 apr 2004 13:38

Het Weermannetje schreef:
Christa schreef:Jezus zegt: Ik ben de Weg, de WAARHEID, en het Leven.

Leert Christus Zijn volk niet de ware leer?
Nee, Hij leer Zijn volk vertrouwen, liefde, geloof, wijsheid, profeteren, genezen. Maar ik ben nergens "de ware leer" als vrucht van het geloof of gave van de Geest tegengekomen...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Terug naar “Archief”