Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Hm, dus uitspraken als "in zonde ontvangen en geboren" zij dus eigenlijk maar onzin en pasgeboren babies gaan naar de hemel?
Yael schreef:Zelf denk ik dat je pas echt zondaar bent als je actuele zonde hebt gedaan.
Cathy schreef:Dan in vers 3 als Adam kinderen krijgt; dat is na de zondeval: "Adam gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld". Dat is het evenbeeld van de gevallen mens. En dat gaat zo verder de geslachten door tot nu toe...
Naar mijn mening wordt dit bedoeld met erfzonde.
Peter L schreef:Yael schreef:Maar volgens het doopformulier is het al verdoemelijk voor God.
Is het doopformulier maatgevend? Jezus zegt, "Laat de kinderen tot mij komen, want hunner is het koninkrijk Gods". Jammer voor het doopformulier.
Marnix schreef:Psalm 51 misschien?
5 (51:7) Zie, ik ben in ongerechtigheid geboren, en in zonde heeft mij mijn moeder ontvangen.
Marnix schreef:Yael schreef:Zelf denk ik dat je pas echt zondaar bent als je actuele zonde hebt gedaan.
Waarom sterven alle mensen dan? Als de zonder niet van Adam op ons over was gegaan, waarom zou God dan niet gewoon Adam straffen en ons niet? Uiteindelijk maakt het ook niet zoveel uit, aangezien iedereen zodne doet en dus (vroeg of later) zondaar wordt.
Peter L schreef:Cathy schreef:Dan in vers 3 als Adam kinderen krijgt; dat is na de zondeval: "Adam gewon een zoon naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld". Dat is het evenbeeld van de gevallen mens. En dat gaat zo verder de geslachten door tot nu toe...
Naar mijn mening wordt dit bedoeld met erfzonde.
Zo begin je met de leer en probeer je die daarna in een tekst te persen... Zo worden dit soort dogma's inderdaad meestal verdedigd. Als iemand die van niets weet, christen wordt en dan deze tekst leest, komt die dan op grond van deze tekst tot de conclusie, dat er zoiets bestaat als erfzonde?
Yael schreef:Aragorn schreef:Hm, dus uitspraken als "in zonde ontvangen en geboren" zij dus eigenlijk maar onzin en pasgeboren babies gaan naar de hemel?
Ja ik weet het eigelijk ook niet. Maar ik ben toch pas echt schuldig als ik zonde doe. Een baby heeft toch nog geen zonde gedaan. Maar volgens het doopformulier is het al verdoemelijk voor God. Het is eigelijk een raadsel. (voor mij)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten