Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 16:31

Hallo lieve mensen,

Aan mij ‘de eer’ om het ‘nieuwe’ Dr. Love team aan jullie voor te stellen (alhoewel het misschien ook wel handig is als we zelf wat over onszelf vertellen).

Na een poosje uit de running te zijn geweest, hebben we toch besloten om de Dr. Love rubriek weer op te starten, dit in overleg met de ‘heren’ van refoweb… Zoals jullie allemaal ongetwijfeld zullen weten gelden er (gedrags) regels op het forum en voor de duidelijkheid, die gelden dus ook hier.

Dus mochten jullie vragen hebben met betrekking tot/op/over/met liefde dan kunnen die hier gesteld worden. (Hoe stom je misschien zelf de vraag vind, of ongeacht hoelang je er al mee rondloopt.) Ja, zullen jullie denken, maar aan wie stellen we de vragen dan??? Tja, daar is niet zoveel in veranderd.
Het Dr. Love team bestaat uit:
Dr. Bloempie
Ass. Dr. Johan 81
Assistant stagiare kipje 18
En ondergetekende.

Nu zullen jullie wel denken waar is ons aller Dr. Columbus dan gebleven? :roll: Tja, Dr. Columbus is een (druk) bezet :mrgreen: man…
En heeft dan ook besloten om zich gedeeltelijk uit de praktijk terug te trekken. Maar stel nou dat jullie graag van hem een antwoord op (al) jullie vra(a)g(en) willen. Dan kunnen jullie die aan hem stellen in een PeeBee.
Datzelfde geldt natuurlijk ook voor de andere teamleden…. :) We zullen er zo discreet mogelijk mee omgaan, wat jullie dan wel mogen beseffen is dat die vragen ook behandeld zullen worden in de rubriek. Niet met naam en toenaam, maar gewoon anoniem (tenzij jullie hetzelf dan anders willen)

Ik zal jullie niet langer ophouden, want er moet gewerkt worden…. :mrgreen: :lol:

Dus lieve mensen, ik wil jullie veel lees :shock: en leer :lol: plezier toewensen…
En vooral niet schromen om vragen te stellen :!:

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Funlover
Majoor
Majoor

Re: Refoweb's Dr. Love vragenrubriek

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2004 16:38

De eerste vraag voor het Dr.Loveteam!

Wat moet je doen als je nog steedss verliefd bent op je ex...omdat hij het heeft uitgemaakt...en jij nog steeds mega veel van hem houd!

En hoop hebben dat het goed komt helpt niet en is niet goed! Maar IK heb het wel.....kan iemand helpen om dat niet te hebben??!!

Dank u alvast!
Liefs Funlover
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 17:21

Funlover schreef:De eerste vraag voor het Dr.Loveteam!

Wat moet je doen als je nog steedss verliefd bent op je ex...omdat hij het heeft uitgemaakt...en jij nog steeds mega veel van hem houd!

En hoop hebben dat het goed komt helpt niet en is niet goed! Maar IK heb het wel.....kan iemand helpen om dat niet te hebben??!!

Dank u alvast!
Liefs Funlover

Lieve Funlover,

Allereerst, ben ik wel benieuwd naar de duur van deze situatie. Dus concrete vraag van mij, naar jou toe is: Hoelang is de verkering al uit?

Want ik denk wel dat het verschil maakt of het sinds kort uit is of dat we over een wat langere tijd spreken.
Als het over een korte tijd gaat, dan lijkt het me best wel normaal als je toch stiekem een beetje hoop hebt. Jij hebt tenslotte de verkering niet uitgemaakt, misschien zag je het zelfs niet aankomen....
Het is dan ook logisch dat je nog van hem houdt. Wat dat veel betreft misschien ook wel.
Je geeft zelf al aan dat het hoop hebben niet goed is, je hebt het gevoel dat je jezelf voor de gek houdt... Volgens mij ben je dan al een stap in de goede richting. Want je moet dat zelf inzien. Anderen (mensen in je omgeving, wij) kunnen het wel zeggen, maar zolang je dat zelf niet inziet/ of in wilt zien heeft dat helemaal geen nut. En kan het zelfs zo zijn dat je alsmaar meer hoop gaat koesteren.
Ik zou zeggen vergeet hem niet, dat is echt niet nodig, maar denk aan de tijd die jullie samen hebben gehad terug. Die momenten kan niemand je afpakken.

Ik wil even inhaken op je naam Funlover :) Fun, staat voor plezier :lol: , lover voor geliefde (+/-). Dat zegt misschien wat over jezelf! Je houdt lijkt me van plezier maken. Ik zou zeggen doe dat dan :D . Verzet je zinnen :D . Ga iets gezelligs doen met een vriendin of met je moeder of met wie dan ook. Je zult zien dat het nog steeds leuk is om te lachen en wat geks te doen :D .
Ik neem aan dat jezelf wel het eea kan bedenken om te gaan doen. Zo niet en heb je suggesties nodig. geen probleem, Dr. Rosekapje weet wel een aantal (of liever gezegd genoeg 8) ) dingen die je kan doen.

Lieve Funlover, ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Maar zoals ik al zei, je moet het zelf die hoop laten varen , dat kunnen wij niet voor je doen. Volgens mij gaat dat ook wel lukken! Succes :D

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2004 17:21

wordt het dan vanaf nu wat serieuzer??

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 20 apr 2004 17:25

trijntjejohanna schreef:wordt het dan vanaf nu wat serieuzer??

ja, dat is wel de bedoeling :)

Vind je het fijn als het wat serieuzer wordt?
(ik denk het op te maken uit je vraag)

Maar het staat natuurlijk nog wel onder humor en liefde

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2004 18:24

rosekapje schreef:
Funlover schreef:De eerste vraag voor het Dr.Loveteam!

Dank u alvast!
Liefs Funlover

Lieve Funlover,

Allereerst, ben ik wel benieuwd naar de duur van deze situatie. Dus concrete vraag van mij, naar jou toe is: Hoelang is de verkering al uit?

Want ik denk wel dat het verschil maakt of het sinds kort uit is of dat we over een wat langere tijd spreken.
Als het over een korte tijd gaat, dan lijkt het me best wel normaal als je toch stiekem een beetje hoop hebt. Jij hebt tenslotte de verkering niet uitgemaakt, misschien zag je het zelfs niet aankomen....
Het is dan ook logisch dat je nog van hem houdt. Wat dat veel betreft misschien ook wel.
Je geeft zelf al aan dat het hoop hebben niet goed is, je hebt het gevoel dat je jezelf voor de gek houdt... Volgens mij ben je dan al een stap in de goede richting. Want je moet dat zelf inzien. Anderen (mensen in je omgeving, wij) kunnen het wel zeggen, maar zolang je dat zelf niet inziet/ of in wilt zien heeft dat helemaal geen nut. En kan het zelfs zo zijn dat je alsmaar meer hoop gaat koesteren.
Ik zou zeggen vergeet hem niet, dat is echt niet nodig, maar denk aan de tijd die jullie samen hebben gehad terug. Die momenten kan niemand je afpakken.

Ik wil even inhaken op je naam Funlover :) Fun, staat voor plezier :lol: , lover voor geliefde (+/-). Dat zegt misschien wat over jezelf! Je houdt lijkt me van plezier maken. Ik zou zeggen doe dat dan :D . Verzet je zinnen :D . Ga iets gezelligs doen met een vriendin of met je moeder of met wie dan ook. Je zult zien dat het nog steeds leuk is om te lachen en wat geks te doen :D .
Ik neem aan dat jezelf wel het eea kan bedenken om te gaan doen. Zo niet en heb je suggesties nodig. geen probleem, Dr. Rosekapje weet wel een aantal (of liever gezegd genoeg 8) ) dingen die je kan doen.

Lieve Funlover, ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Maar zoals ik al zei, je moet het zelf die hoop laten varen , dat kunnen wij niet voor je doen. Volgens mij gaat dat ook wel lukken! Succes :D

Liefdevolle groet,

Dr. Rosekapje

Lieve Refowebbers en helemaal Dr. Rosekapje!

Mijn verkering is 3 weken uit! Ik had het een beetje zien aankomen...maar toch kont het hard aan! Het leekgewoon te mooi om waar te zijn. We hadden een hele toffe relatie! En wat ie tegen me zei was zo mooi en oprecht en nu is het voorbij! Het is gewoon onwerkelijk....zo'n gevoel heb ik er aan over gehouden!!

we zijn als vrienden uit elkaar gegaan en dat scheelt! In de eerste 1 a 2 weken was ons msncontact wel leuk...maar kon hiju ook heel bot en lullig uit de hoek komen en deed hij net of ik een *censuur* was! Aan het begin van de 3e week hadden we nauwlijks contact en ging het al iets beter...maar NU aan het begin van de vierde week begint hij constant tegen me te praten op msn! De hele tijd heel vrlijk. Het is onwijs gezellig! Dus snap je beetje dat ik hoop krijg zo van...hij mist me !Maar ik weet dat dat ontzettend teleurstellend kan werken! Maar het kan best zijn dat ie nu pas door hebt dat ie fout zat en dat ie me gaat missen!
Maar dat is zo moeilijk want wil geen valse hoop geveN!

En hahah over mijn naam: Ik ben altijd vrolijk ja! Een optimist en hou van fun! Ik doe ook vaak leuke dingen maar heb vooral mijn dips in het weekend dan voel ik me zooooooooooo alleen...en wat moet je daar dan mee??!?! Dan kan je geen leuke dingen doen!!
Hahha ik vind het heerlijk om me hart hier te luchten!
Bedankt voor je luisterend oor! Jij = een schat!!

Knuffel van Funlover

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2004 18:27

Ja haha..TJ! Vind je het goed?! OF wil je dat niet?!

liefs mij

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2004 18:30

Funlover schreef:

Ja haha..TJ! Vind je het goed?! OF wil je dat niet?!

liefs mij

ik zou dat juist prettig vinden... het werd nl zo'n 'onzin'vond ik eigenlijk@@

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 18:37

Eh, Funlover, misschien helpt het als je je verdiept in de reden waarom het uitgegaan is. Probeer die te begrijpen, net zolang tot je zelf ook tot de conclusie komt dat het beter is zo. (Zij hij, wiens verkering ondertussen ook een maandje uit is)

Overigens vind ik het wel een beetje jammer als hij heel blij begint te praten terwijl hij toch zou moeten weten dat je er nog niet overheen bent en dattie jou daarmee valse hoop zou kunnen geven...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 20 apr 2004 19:04

Aragorn schreef:Eh, Funlover, misschien helpt het als je je verdiept in de reden waarom het uitgegaan is. Probeer die te begrijpen, net zolang tot je zelf ook tot de conclusie komt dat het beter is zo. (Zij hij, wiens verkering ondertussen ook een maandje uit is)

Overigens vind ik het wel een beetje jammer als hij heel blij begint te praten terwijl hij toch zou moeten weten dat je er nog niet overheen bent en dattie jou daarmee valse hoop zou kunnen geven...

Uhm de reden is dit misschien wil je helpen onderozeken;): Ik hou niet meer genoeg van je voor een relatie!!!
Hoe kan ik me hier beter in verdiepen en daar mijn troost in vinden/?!!

Ja ik vind het ook erg moeilijK!! Ik snap het niet!! Hij doet nu weer TE Leuk:(

HELP ik verdrink in onzekerheid!!

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 20 apr 2004 19:37

Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 20 apr 2004 19:40

Rapidootje schreef:Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?

ik neem aan dat wij ook wel mogen antwoorden :wink: tja dat is wel moeilijk te zeggen denk ik... het kan, maar het hoeft niet... mijn zus heeft ook een tijdje zulke mailtjes gekrgen, maar ineens stopte dat weer!!

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 20 apr 2004 19:43

hoe vergeet je iemand?
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 20 apr 2004 20:08

Rapidootje schreef:Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?

ik denk, ik denk dat het 'liefde' betekent :wink:
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 20 apr 2004 20:30

Rapidootje schreef:
Hey, ik heb ook een vraagje. Als een jongen 'love' onder z'n mailtje zet, betekent dat dan wat?

ik denk, ik denk dat het 'liefde' betekent

:D Dat snap ik ook wel. Maar ik zal even wat vollediger zijn. Ik ben al een hele tijd verliefd op een jongen, en k mail regelmatig met hem. Nu heeft hij al een paar keer 'love' onder z'n mailtje gezet, en daar werd ik natuurlijk wel :D van. Maar verder laat hij niet echt iets merken of zo, en daar word ik natuurlijk weer :( van. Hij is wel altijd aardig hoor, maar niet echt heel speciaal.
Soms laat hij ineens een week niks van zich horen, en dan mailt hij weer twee keer per dag. Snap jij het nog? Als je niks speciaals voor iemand voelt, zet je toch geen 'love' onder je mailtje? Ik zou het tenminste niet zomaar doen. Jij wel?
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

(Ef. 3:20)

Terug naar “Archief”