Moderator: Moderafo's
zie m'n onderschrifthijwel schreef:wat is geloof? er is veel over gesproken. Er wordt nog steeds veel over gesproken. Wat is nou precies geloven, en wat kan je er mee?
@mic schreef:zie m'n onderschrifthijwel schreef:wat is geloof? er is veel over gesproken. Er wordt nog steeds veel over gesproken. Wat is nou precies geloven, en wat kan je er mee?
Spyg schreef:geloof is het weten van dingen die men niet zien maar wel voelt
Laurina schreef:Het ware geloof is een stellige kennis van God en van zijn beloften ons in het evangelie geopenbaard en een vast vertrouwen dat mij al mijn zonden om Christus wil vergeven zijn. (Heidelberger Cathechismus)
hijwel schreef:Spyg schreef:geloof is het weten van dingen die men niet zien maar wel voelt
owke ehhh...
ik weet dat God er is maar ik zie Hem niet in (tastbaar) maar ik voel hem wel.
maar volgens mij is het niet alleen een voelen. Maar ook een beleven, een vertrouwen en ja wat nog meer.
Spyg schreef:hijwel schreef:Spyg schreef:geloof is het weten van dingen die men niet zien maar wel voelt
owke ehhh...
maar volgens mij is het niet alleen een voelen. Maar ook een beleven, een vertrouwen en ja wat nog meer.
oke je hebt gelijk maar als je HEM niet voelt dan kan je HEM ook niet beleven en vertrouwen ook niet
de bedoeling is ook andersom. Je leert hem kennen door geloof. Niet geloven door hem te voelen (dan zou het ook geen geloof meer zijn)Spyg schreef:hijwel schreef:Spyg schreef:geloof is het weten van dingen die men niet zien maar wel voelt
owke ehhh...
Oke je hebt gelijk maar als je HEM niet voelt dan kan je HEM ook niet beleven en vertrouwen ook niet
Spyg schreef:bij mij is het zo als ik geen gevoel heb dan vertrouw ik het ook niet vandaar dat ik het er neerzetten
hijwel schreef:Spyg schreef:bij mij is het zo als ik geen gevoel heb dan vertrouw ik het ook niet vandaar dat ik het er neerzetten
dat is denk ik de kracht van het vertouwen op God.
vertrouwen op God is vertrouwen op Zijn woorden. Rusten op zijn woorden. Je hoeft daar niet eerst een gevoel voor te hebben.
God zegt: ik ben gekomen om jou te verlossen
Jij kan dan je gevoel gaan volgen: voor mij? waarom? ja maar, is het wel zo.
Jij kan ook gewoon vertrouwen/geloven in zijn woorden.
mirjamvandorp schreef:Das dus wat onze ds. noemt evangelisch stelen. Ik zelf ben het er niet echt mee eens want God zegt het toch zelf in Zijn woord en er staat niet bij dat je dat niet mag stelen ofzo. Maar wat ik me dan wel altijd afvraag is of de ds. en ik allebei een andere God hebben ofzo.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten