Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Wat wil God met jou leven?

Berichtdoor hijwel » 19 apr 2004 14:54

Als je er vanuit gaat dat God heel jou leven kent/en bestuurt. dan kan je je afvragen: wat wil God eigenlijk met mij? Wat is Zijn doel met mij?

Hoe ga jij daar precies mee om?

Ik zou wel eens in Gods boek met plannen voor mij willen kijken. Verwachten je grote dingen van God voor jou? of denk je dat je een normaal leven gaat lijden waar in je af en toe Gods liefde kan uitstralen.

God bestuurt ons leven, God kent ons leven. God wil dat wij grote dingen verwachten van Hem. Wat verwacht je van God?

oke. wat ik verwacht van God:
Ik verwacht dat God mij hele mooie dingen laat zien in het leven, maar ook hele moeilijke dingen. Ik zal het zwaar gaan krijgen, maar vertrouw er op dat God mij altijd de kracht geeft om verder te gaan. Ik vertrouw er op dat God me enorme ervaringen gaat geven. Ik geloof dat ik steeds dichter bij God mag komen. soms denk ik wel dat God hele bijzondere dingen met mij van plan is, bijv zieken de handen op leggen. Verder weet ik niet hoe mij toekomst er uit komt te zien, welke opleiding ik ga doen: maar het zal zeker goed komen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Jos de klos

Berichtdoor Jos de klos » 19 apr 2004 14:55

Dit moet je in Gods hand overlaten.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 19 apr 2004 14:56

Jos de klos schreef:Dit moet je in Gods hand overlaten.

en hoe maak jij keuzes in je leven?

mirjamvandorp
Mineur
Mineur

Berichtdoor mirjamvandorp » 19 apr 2004 18:17

Een vreselijk moeilijke vraag, vooral op moment snap ik er helemaal niks meer van wat er allemaal met me en om me heen gebeurd.
Gelukkig weet ik sinds zondag wel weer heel duidelijk dat God voor me zal zorgen en bij me zal blijven wat er dan ook allemaal gebeurd. Maar wat het doel met mijn leven is zou ik echt niet weten.
Iets wat ik zelf wel heel graag wil is mensen laten weten hoe goed God is.
He died for me, I life for Him!

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 19 apr 2004 18:50

Wat God met mijn leven wilt?

Goede vraag jah.

Perpetua
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Perpetua » 19 apr 2004 19:36

Wat God met mijn leven wil?

Ik weet het niet. Ik hoop dat ik een instrument mag zijn in Zijn Hand. Getuigen van het Evangelie, met heel mijn leven!
En hoe dat leven eruit zal zien? Dat weet ik ook niet, maar een ding weet ik: als je je leven in Gods Handen legt, dan ligt het Daar goed!
Heilig zijn Zijn Wegen, ook met mijn leven. Hij zal doen met mij naar Zijn Welbehagen.

Ik wil graag naar buitenland gaan, het liefst in de gezondheidszorg in een ontwikkelingsland gaan werken. Maar misschien kom ik over een poosje iemand tegen met wie ik wel mijn leven wel zou willen delen. En wat blijkt misschien dan: dat die iemand niet naar buitenland wil of kan. Dat kan ook maar zo. :wink:

Zo zie je: ik weet niet wat God met mijn leven wil.
Ik (ver) wacht het af.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Re: Wat wil God met jou leven?

Berichtdoor Hydro » 19 apr 2004 20:07

hijwel schreef:Ik zou wel eens in Gods boek met plannen voor mij willen kijken.

Ik niet, stel je voor dat er staat dat je ongeneeslijk ziek wordt? Hoe zou je daar dan mee omgaan? Ik denk dat je beter bij de dag kunt leven en iedere morgen en iedere avond God weer danken dat Hij je weer een dag gegeven heeft om te leven.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 19 apr 2004 21:47

Ik weet niet wat God met mijn leven wil. Ik denk dat ik op het moment ook niet dicht genoeg bij God leef om er antwoord op te krijgen.
Toch zit ik er wel mee, want ik ben nu aan het einde van mijn opleiding en ben aan het solliciteren maar wordt niet aangenomen. Misschien wil God dat ik door ga leren? Misschien wil God dat ik me inzet voor evangelisatie? :roll: Ik weet het niet... :(

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2004 22:07

Heeft God een plan met mijn leven?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 19 apr 2004 23:33

Ja ;)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 19 apr 2004 23:37

Ow..?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Re: Wat wil God met jou leven?

Berichtdoor hijwel » 20 apr 2004 06:23

Gandalf schreef:
hijwel schreef:Ik zou wel eens in Gods boek met plannen voor mij willen kijken.

Ik niet, stel je voor dat er staat dat je ongeneeslijk ziek wordt? Hoe zou je daar dan mee omgaan? Ik denk dat je beter bij de dag kunt leven en iedere morgen en iedere avond God weer danken dat Hij je weer een dag gegeven heeft om te leven.

ja ik zal niet weten hoe ik daar mee om zal gaan. This beter dat ik het allemaal niet weet, maar toch ben ik wel benieuwt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 20 apr 2004 06:30

Aragorn schreef:Heeft God een plan met mijn leven?

nou en of! alleen hij laat jou wel de keuzes maken!
Heere maak mij uw wegen bekent, en toon mij de weg die goed is voor mij.

jij kan kiezen voor het verkeerde, jij kan kiezen om een beetje te vertouwen op God. Jij kan er voor kiezen om je leven niet helemaal in Gods hand te geven. Maar je zult nooit lager vallen dan in Gods handen, want hij bestuurt heel je leven.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 20 apr 2004 08:28

Aragorn schreef:Ow..?
Ja :P (of dacht je dat Hij jouw voor niets geschapen had?)
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 20 apr 2004 08:36

God heeft ons niet voor niets geschapen. Maar wij zullen nooit weten wat God met ons van plan is. Misschien mogen sommige van de bekeerden wel eens een blik in de toekomst werpen, maar God zal nooit laten zien wat Hij met ons van plan is. Wij kunnen hier dan ook niet mee werken, maar wij moeten ons richten naar Zijn Woord. Daar staat geschreven dat wij ons moeten bekeren en leven naar Zijn Heilige Wet.

Terug naar “Archief”