Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:34

De stokbewaarder, de vader van de maanzieke knaap, paulus... (dit komt er nu ff bij me op, er zijn er vast veel meer)

Mag ik nu door voor de modelbouwtractor? 8)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:34

Vraag 2: Staat er een exacte gebruiksaanwijzing hoe ik bekeerd moet worden?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 10:35

Het Weermannetje schreef:Even gewoon een vraagje, heeft er wel iets mee te maken, maar het is niet mijn antwoord: Staan er volledige bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel?
vraag je terug: staan er voorwaarden in de Bijbel om te gaan geloven?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:35

Het Weermannetje schreef:Vraag 2: Staat er een exacte gebruiksaanwijzing hoe ik bekeerd moet worden?

Ja.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:37

Weermannetje je ontwijkt mij vraag?
Waarom? omdat je er geen antwoord op weet!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:41

Nee hijwel, ik ontwijk hem niet, maar ik heb hier geen Bijbel naast me liggen. Ik denk dat Aragorn wel het antwoord kan geven aan @mic! :lol:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:43

Het Weermannetje schreef:Nee hijwel, ik ontwijk hem niet, maar ik heb hier geen Bijbel naast me liggen. Ik denk dat Aragorn wel het antwoord kan geven aan @mic! :lol:

Ik begrijp dat ik nu dus jouw vragenbeantwoorder ben? Ik vind het redelijk zwak dat je niet zelf je standpunt over bekering kunt onderbouwen. Als je er zo van overtuigd bent kan ik me niet voorstellen dat je daar geen bijbelsteksten van weet.

Magoed, mijn antwoord op de vraag van @mic: nee

En nu doe je het zelf maar weer, zonder te ontwijken!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:44

Nee joh, Aragorn, ik had het heus zelf willen doen. Was gewoon even een grapje. Sorry hoor. Oke, weer on-topic.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:45

Het Weermannetje schreef:Nee joh, Aragorn, ik had het heus zelf willen doen. Was gewoon even een grapje. Sorry hoor. Oke, weer on-topic.

Goed, ga jij dan nu maar ff heel rap de vragen beantwoorden die aan jou gesteld zijn, vooral die van hijwel.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:47

Het Weermannetje schreef:Nee hijwel, ik ontwijk hem niet, maar ik heb hier geen Bijbel naast me liggen. Ik denk dat Aragorn wel het antwoord kan geven aan @mic! :lol:

http://www.refoweb.nl/bijbel/

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 10:50

Weermannetje, nee die zijn er niet. Maar kijk maar eens naar Rachab de hoer. Ze had alleen gehoord van God, en wat voor grote dingen Hij deed... En ze werd gered omdat ze in God geloofde.

Ze wist veel en veel minder dan wat jij van God weet, maar ze geloofde en werd door haar geloof behouden.

Wat moet je doen? Je moet geloven. Rachab riep niet: Dat kan ik niet, dat kan ik niet.... Hebreeen 11: Door geloof word je behouden. Jezus zegt meermalen: Uw geloof heeft u behouden.

Ze riepen niet: Ik kan niet geloven. Je kunt het wel, door God inderdaad, maar je kunt het. Blijf je niet verzetten, maar volg die oproep in de bijbel om te geloven.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 11:14

Geachte forummers,

Ik vind dat het hier nogal veelal uit de mens moet komen. Daar heb ik zo mijn bezwaren tegen. Misschien dat het Weermannetje dit ook bedoelt, alhoewel hij het niet echt duidelijk uitlegt.

Gegroet, de grote onbekende.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:35

De grote onbekende schreef:Geachte forummers,

Ik vind dat het hier nogal veelal uit de mens moet komen. Daar heb ik zo mijn bezwaren tegen. Misschien dat het Weermannetje dit ook bedoelt, alhoewel hij het niet echt duidelijk uitlegt.

er wordt nergens uit de mens gezegd, wel dat het moet gebeuren.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 11:37

De grote onbekende schreef:Geachte forummers,

wat is veel? Je moet je aleen jezelf in vertrouwen over aan God die dan een nieuw leven in je zal beginnen. (mijn Zoon, mijn Dochter geef mij jou hart). Je moet geloven/vertrouwen op God en zijn Woorden.

en jezelf (is niet je oude ik)

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 11:51

Geachte hijwel en @mic,

En u denkt niet dat een mens uit zichzelf en ook na ontvangene genade nog vooral probeert van God af te wijken? Alleen als het geloof er is, dan is het mogelijk dat een mens gelooft in God.

Terug naar “Archief”