Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Kijk, dit heeft niks met lijdelijkheid te maken. Ik doe daar heus wel wat aan. Maar zolang God dit niet zegent helpt het niks.
Het Weermannetje schreef:Kijk, dit heeft niks met lijdelijkheid te maken. Ik doe daar heus wel wat aan. Maar zolang God dit niet zegent helpt het niks.
Het Weermannetje schreef:JacobH je hoeft het niet zielig te vinden hoor. Ik weet heus wel, dat wat ik voorsta dat ik daarover veel reacties zou krijgen. Kijk, een mens wil altijd vanuit het verbroken werkverbond zalig worden. En God wil het vanuit het genadeverbond. En dat wil ik niet, dus zal het van Gods kant komen. En over dat ik God de schuld geef: Volgens mij heb ik al ergens gezegd dat ik dat absoluut niet doe.
Sabra schreef:jacobH schreef:uit Genade word je zalig Weerman. Dus wat je er aan doet is "zinloos" God zegent uit genade niet om goede werken. Het bijzondere is dat God deze genade wil schenken. Dus geef God niet de schuld van jouw onbekeerdheid. Dat heb je zelf alle schuld aan.
Ik ben het zowaar met Jacob eens.
Het Weermannetje schreef:Leg mij maar eerst eens uit hoe en waarom ik God de schuld geef, en als dat niet klopt zal ik het proberen te weerleggen.
Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.
Het Weermannetje schreef:Even gewoon een vraagje, heeft er wel iets mee te maken, maar het is niet mijn antwoord: Staan er volledige bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten