Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 06:57

Kijk, dit heeft niks met lijdelijkheid te maken. Ik doe daar heus wel wat aan. Maar zolang God dit niet zegent helpt het niks.

jacobH
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor jacobH » 15 apr 2004 07:36

Het Weermannetje schreef:Kijk, dit heeft niks met lijdelijkheid te maken. Ik doe daar heus wel wat aan. Maar zolang God dit niet zegent helpt het niks.

uit Genade word je zalig Weerman. Dus wat je er aan doet is "zinloos" God zegent uit genade niet om goede werken. Het bijzondere is dat God deze genade wil schenken. Dus geef God niet de schuld van jouw onbekeerdheid. Dat heb je zelf alle schuld aan. Anders was de hel wel een heel laffe streek, is het niet?

Ik vind het een beetje zielig dat je zo onder vuur wordt genomen, maar eigenlijk heb je het er zelf naar gemaakt.

met vr gr

JacobH
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 15 apr 2004 07:38

jacobH schreef:uit Genade word je zalig Weerman. Dus wat je er aan doet is "zinloos" God zegent uit genade niet om goede werken. Het bijzondere is dat God deze genade wil schenken. Dus geef God niet de schuld van jouw onbekeerdheid. Dat heb je zelf alle schuld aan.

Ik ben het zowaar met Jacob eens.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 09:25

Het Weermannetje schreef:Kijk, dit heeft niks met lijdelijkheid te maken. Ik doe daar heus wel wat aan. Maar zolang God dit niet zegent helpt het niks.

Jij moet gewoon afblijven van wat God in jou gaat doen. Jij hoeft daarop niet te wachten. Als je Zijn stem vandaag nog hoort, (en die hoor je) verhard je dan niet maar laat je lijden.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 09:52

JacobH je hoeft het niet zielig te vinden hoor. Ik weet heus wel, dat wat ik voorsta dat ik daarover veel reacties zou krijgen. Kijk, een mens wil altijd vanuit het verbroken werkverbond zalig worden. En God wil het vanuit het genadeverbond. En dat wil ik niet, dus zal het van Gods kant komen. En over dat ik God de schuld geef: Volgens mij heb ik al ergens gezegd dat ik dat absoluut niet doe.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 09:58

Het Weermannetje schreef:JacobH je hoeft het niet zielig te vinden hoor. Ik weet heus wel, dat wat ik voorsta dat ik daarover veel reacties zou krijgen. Kijk, een mens wil altijd vanuit het verbroken werkverbond zalig worden. En God wil het vanuit het genadeverbond. En dat wil ik niet, dus zal het van Gods kant komen. En over dat ik God de schuld geef: Volgens mij heb ik al ergens gezegd dat ik dat absoluut niet doe.

en toch doe je het!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:00

Leg mij maar eerst eens uit hoe en waarom ik God de schuld geef, en als dat niet klopt zal ik het proberen te weerleggen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:01

Sabra schreef:
jacobH schreef:uit Genade word je zalig Weerman. Dus wat je er aan doet is "zinloos" God zegent uit genade niet om goede werken. Het bijzondere is dat God deze genade wil schenken. Dus geef God niet de schuld van jouw onbekeerdheid. Dat heb je zelf alle schuld aan.

Ik ben het zowaar met Jacob eens.

:lol: :lol: :mrgreen:

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:08

Het Weermannetje schreef:Leg mij maar eerst eens uit hoe en waarom ik God de schuld geef, en als dat niet klopt zal ik het proberen te weerleggen.

God komt naar jou toe: en zegt bekeer je en geloof het evangelie
Jij zegt: bekeren kan ik me niet, en geloven ook niet.
God zegt: Bekeer je en geloof het evangelie
Jij zegt: dan kan ik niet, God moet mij daar eerst kracht voor geven.
God zegt: die zoekt zal vinden
Jij zegt: ik kan niet zoeken
God zegt: zoek en jij zult vinden
Jij zegt: ik moet eerst kracht ontvangen om te zoeken.
God zegt: geloof en in Mij en je zult zalig worden
Jij zegt: geloven kan ik niet.
God zegt: geloof!

NEE! hoe vaak heb je God nou al tegen gesproken?
God geeft jou een opdracht! Hij zegt niet: Geloof (maar je kan het niet)
Zolang jij geen gehoor geeft aan die opdracht. En zegt dat God jou die kracht niet heeft gegeven. Ben je God niet gehoorzaam.
Luister gewoon naar zijn opdracht, nodigingen. (Dan zal Hij jou de kracht geven) Zolang jij niet iets gaat doen: is het ook niet nodig om kracht te ontvangen van God.

Jij geeft God de schuld door te zeggen: ik moet eerst die kracht ontvangen van God. voordat ik hem kan zoeken. Je geeft God de schuld van je eigen onbekeerlijkheid.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:11

Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:20

Het Weermannetje schreef:Kijk, zodra God mij gaat bekeren, dan leert Hij mij eerst zien hoe zondig ik ben. Hierdoor leer ik te buigen voor het Goddelijk recht. En dan is er voor de uitverkoren zondaar het wonder dat Christus nog naar hem, zo'n verdoemelijk iemand nog wil omzien. Maar als God mij niet bekeert dan ga ik uit mijzelf echt niet naar God toe.

ik vindt het best, als jij dit bijbels kan onderbouwen! (maar dat kan jij niet)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:30

Even gewoon een vraagje, heeft er wel iets mee te maken, maar het is niet mijn antwoord: Staan er volledige bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:31

Ja.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:32

Dat is idd een goed antwoord, maar geef eens een voorbeeld daarvan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:33

Het Weermannetje schreef:Even gewoon een vraagje, heeft er wel iets mee te maken, maar het is niet mijn antwoord: Staan er volledige bekeringsgeschiedenissen in de Bijbel?

ja er staan er veel in! de enige die ik kan bedenken die het ongeveer het zelfde heeft beleeft als jij hier boven schrijf is paulus.

toch zou ik graag zien dat jij dat stukje wat je schreef bijbels wil onderbouwen. Laat God zelf spreken, en niet de verhalen van 'mensen in zwarte pakken' die precies weten wat jij allemaal moet hebben meegemaakt voordat je kan zeggen dat je vertrouwt op God.

Terug naar “Archief”