Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 09:51

Ik weet een klein beetje dat ik, ook al wil ik goede dingen doen, dat het altijd weer wordt onderdrukt doordat mijn zondige bestaan ertegen in opstand komt.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 10:13

Het Weermannetje schreef:Ik weet een klein beetje dat ik, ook al wil ik goede dingen doen, dat het altijd weer wordt onderdrukt doordat mijn zondige bestaan ertegen in opstand komt.

Waarom wil je goede dingen doen? (en wat voor goede dingen?)
Enne heb je last van je zonidge bestaan, of zeg je: ik zou wel God willen dienen maar mijn zondige bestaan en ik sta zelf in de weg?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 11:00

@mic schreef:
Aragorn schreef:O ja, dat zou best kunnen JacobH.

Ik bid ook niet zo heel veel, want het voelt toch niet echt normaal om te bidden naar Iemand waarvan je je afvraagt of Die wel bestaat... dus dat zou je dan wel kwalijk bidden kunnen noemen denk ik ja.

De ene keer vind ik God en de bijbel enzo wel oke en echt mooi, maar de andere keer vraag ik me af: moet ik dit nu allemaal maar geloven?

Nouja, je kent het vast wel.. Idd kun je me niet helpen, dat kan niemand, alleen God, als Hij er is. (Da's ook wel HET nadeel van atheisme: je kunt nooit met zekerheid weten dat God niet bestaat, dus blijf je altijd ergens onzeker)
Het is misschien wat moeilijk uit te leggen. Maar God laat zich vinden. Als je bid "God, ik weet niet zeker of u daar bent, maar als u daar bent wil ik U leren kennen, wilt u mij laten merken dat U bestaat? Mij geloof geven?" weet ik zeker dat Hij je niet laat staan. Misschien reageert hij in 10 seconden, misschien stelt hij je geduld op de proef (maar ja ik weet dat klinkt als een wazig excuus voor als het niet 'werkt' maar zo bedoel ik het niet). Besteed tijd aan hem en je zult hem vinden. Misschien heb je iets aan serie's als Henny zoekt God. Tklinkt misschien wat wazig allemaal dus als je vragen hebt zeg je het maar. helaas kan ik je het niet geven, maar alleen maar de richting wijzen waar je het kunt vinden. suc6 ermee!

In ieder geval bedankt. Als ik mensen hoor praten over hun relatie met God kan ik me ook weer moeilijk voorstellen dat dat allemaal nep zou zijn, maar hoe dat er precies uitziet zou ik ook niet echt weten. I mean: heb je dan een relatie met de hoofdpersoon ve. boek (de bijbel)? Of is het echt interactief? Ja, dat schijnt wel zo te zijn, maar God zegt ook niet echt letterlijk iets tegen je, dat is altijd een zaak van betekenisgeving aan bepaalde verschijnselen of dingen die je overkomen.
Ik vraag me ook af of bijv. moslims hetzelfe met Allah hebben als christenen met God..

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 11:16

Aragorn schreef:
@mic schreef:
Aragorn schreef:O ja, dat zou best kunnen JacobH.

Ik bid ook niet zo heel veel, want het voelt toch niet echt normaal om te bidden naar Iemand waarvan je je afvraagt of Die wel bestaat... dus dat zou je dan wel kwalijk bidden kunnen noemen denk ik ja.

De ene keer vind ik God en de bijbel enzo wel oke en echt mooi, maar de andere keer vraag ik me af: moet ik dit nu allemaal maar geloven?

Nouja, je kent het vast wel.. Idd kun je me niet helpen, dat kan niemand, alleen God, als Hij er is. (Da's ook wel HET nadeel van atheisme: je kunt nooit met zekerheid weten dat God niet bestaat, dus blijf je altijd ergens onzeker)
Het is misschien wat moeilijk uit te leggen. Maar God laat zich vinden. Als je bid "God, ik weet niet zeker of u daar bent, maar als u daar bent wil ik U leren kennen, wilt u mij laten merken dat U bestaat? Mij geloof geven?" weet ik zeker dat Hij je niet laat staan. Misschien reageert hij in 10 seconden, misschien stelt hij je geduld op de proef (maar ja ik weet dat klinkt als een wazig excuus voor als het niet 'werkt' maar zo bedoel ik het niet). Besteed tijd aan hem en je zult hem vinden. Misschien heb je iets aan serie's als Henny zoekt God. Tklinkt misschien wat wazig allemaal dus als je vragen hebt zeg je het maar. helaas kan ik je het niet geven, maar alleen maar de richting wijzen waar je het kunt vinden. suc6 ermee!

In ieder geval bedankt. Als ik mensen hoor praten over hun relatie met God kan ik me ook weer moeilijk voorstellen dat dat allemaal nep zou zijn, maar hoe dat er precies uitziet zou ik ook niet echt weten. I mean: heb je dan een relatie met de hoofdpersoon ve. boek (de bijbel)? Of is het echt interactief? Ja, dat schijnt wel zo te zijn, maar God zegt ook niet echt letterlijk iets tegen je, dat is altijd een zaak van betekenisgeving aan bepaalde verschijnselen of dingen die je overkomen.
Ik vraag me ook af of bijv. moslims hetzelfe met Allah hebben als christenen met God..
Ik denk het niet. Ik heb iig nog nooit een moslim zoiets uit zien stralen. maar je kunt btw wel een stem horen hoor, alleen gebeurt het niet zo mega vaak. God kan ook als een soort atmosfeer aanwezig zijn in een bepaalde ruimte. Het mooie is dat ook niet christenen als ze een ruimte in komen voelen dat 'er iets in de lucht hangt'
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:01

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik weet een klein beetje dat ik, ook al wil ik goede dingen doen, dat het altijd weer wordt onderdrukt doordat mijn zondige bestaan ertegen in opstand komt.

Enne heb je last van je zonidge bestaan, of zeg je: ik zou wel God willen dienen maar mijn zondige bestaan en ik sta zelf in de weg?

Ik wil altijd nog vanuit het werkverbond God behagen. Ik wil altijd nog op eigen manier de zaligheid verdienen. En zolang je door God er nog niet aan ontdekt bent heb je nog geen last van je zondige bestaan.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 12:06

Het Weermannetje schreef:
hijwel schreef:

Ik wil altijd nog vanuit het werkverbond God behagen. Ik wil altijd nog op eigen manier de zaligheid verdienen. En zolang je door God er nog niet aan ontdekt bent heb je nog geen last van je zondige bestaan.

Als je God echt wilt blij maken, dan kan je dat alleen doen door jezelf helemaal in vertrouwen over te geven aan Hem.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:08

En wanneer doe je dat? Juist, als God je dat mag leren.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 12:18

Het Weermannetje schreef:En wanneer doe je dat? Juist, als God je dat mag leren.

God wil dat je het nu doet! Zo gij Zijn stem dan heden hoort, Gelooft Zijn heil- en troostrijk woord; Verhardt u niet, maar laat u leiden.

God wil echt heel je leven hebben, en hij zal je rust geven. ( Komt herwaarts tot Mij, allen die vermoeid en belast zijt, en Ik zal u rust geven)

Wat wil je nog leren voordat je je wilt overgeven?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:24

Ik zal toch eerst moeten begrijpen waarom ik zo zondig was. En hoe zondig ik was, anders krijgt het offer van Christus ook geen waarde voor de ziel.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 12:25

Het Weermannetje schreef:Ik zal toch eerst moeten begrijpen waarom ik zo zondig was. En hoe zondig ik was, anders krijgt het offer van Christus ook geen waarde voor de ziel.
het enige wat je hoeft te weten is dat je Christus nodig hebt. Hoe zondig je daarvoor moet zijn maakt niet uit.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:32

En hoe leer je het beste wat Christus voor je gedaan heeft? Precies, door je ellende in te leven.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 12:37

Het Weermannetje schreef:Ik zal toch eerst moeten begrijpen waarom ik zo zondig was. En hoe zondig ik was, anders krijgt het offer van Christus ook geen waarde voor de ziel.

Weet jij hoe zondig jij bent en hoe zondig ik ben?

- Je hebt God verlogent (weg met hem)
- Je zondigt elke dag tegen God (vreeselijk om dat te zien voor God)
- Je luister niet naar God

Maar God is zo liefde vol dat Hij voor die zonden zijn lieve Zoon heeft gegeven. (en zelfs zijn hoofd heeft omgedraaid toen jezus riep: "mijn God, mijn God waarom hebt u mij verlaten")

Weet je waarom?

VOOR JOU, hij houd enorm veel van jou.
en nu zeg jij:

- Nee, ik wil Hem niet! (wegwezen)

God zal straks tegen je zeggen: (Ga weg! Jij hebt niet gewild dat ik koning over jou werdt)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:41

Sion zal door recht verlost worden. En, ik heb al gezegd, als God in een mens gaat werken, gaat een mens eerst alleen maar van God af. Ik wil God echt niet aannemen hoor.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 14 apr 2004 12:48

Het Weermannetje schreef:Sion zal door recht verlost worden. En, ik heb al gezegd, als God in een mens gaat werken, gaat een mens eerst alleen maar van God af. Ik wil God echt niet aannemen hoor.

sion zal zeker door recht verlost worden! (wat bedoel je daar precies mee?)

Maar om heel kort door de bocht te gaan, je zegt nu tegen Jezus: "Wegwezen, ik heb u niet nodig, ik wil u liefde niet!"

:( daar wordt ik echt verdrietig van. Geloof je niet dat Hij van je houd? Je slaat Jezus hier in zijn gezicht! De grootste zonde voor een zondaar is om Jezus af te wijzen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:51

Ik heb al ergens gezegd dat je al gekozen hebt in het paradijs. Snap je? Dus we kiezen niet voor Jezus.

Terug naar “Archief”