Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 apr 2004 13:50

Het Weermannetje schreef:Je hebt toch nog geen muts in huis als je hem nog niet nodig hebt? En over die kinderen, dat bedoelde ik alleen maar om aan te geven dat kinderen niet altijd precies kunnen aangeven wanneer ze zich niet lekker voelen bijvoorbeeld.
*wacht op de uitleg over de bandenplak spullen*

daarna de volgende:

waarom neem je altijd je portemenee mee als je niet van te voren weet of je je moet identificeren of iets gaat kopen? waarom neem je een regenjas mee als je niet van te voren weet of het gaat regenen? Waarom zet je een wekker, misschien komt Jezus vanavond wel terug, heb je die wekker voor niets gezet! Of misschien zou je ook wel wakker worden zonder wekker....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 13:55

Ik denk dat dat heel iets anders is @mic. Denk hier maar eens over na.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 apr 2004 14:15

Het Weermannetje schreef:Ik denk dat dat heel iets anders is @mic. Denk hier maar eens over na.
en waarom is dat anders. Logisch gezien is het hetzelfde, alleen de termijn en kans dat het nodig is is anders. maar het zijn allemaal vormen van verzekeren.
Afbeelding

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 14:16

Het Weermannetje schreef:Je hebt toch nog geen muts in huis als je hem nog niet nodig hebt? En over die kinderen, dat bedoelde ik alleen maar om aan te geven dat kinderen niet altijd precies kunnen aangeven wanneer ze zich niet lekker voelen bijvoorbeeld.

Reageer ff op m'n hele posting...

Aragorn schreef:Namelijk dat we al eerder besloten hadden dat het niets uitmaakt of de kans dat je iets overkomt 100 of 10% is. En daarna zeg je dat je wel aan preventie mag doen als je zeker weet dat het gaat gebeuren (kans=100%) en niet als je dat niet zeker weet, zoals bij een ongeluk (kans=10%). Dat vind ik krom.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 apr 2004 14:20

Ligt eraan wat! Dat heb ik ook uitgelegd. En jij trekt soms conclusies die jij graag wil horen, maar waar ik nog nooit op gereageerd heb! :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 15:14

Het Weermannetje schreef:Ligt eraan wat! Dat heb ik ook uitgelegd. En jij trekt soms conclusies die jij graag wil horen, maar waar ik nog nooit op gereageerd heb! :wink:

Waar ligt dat dan aan?

En ik trek idd logische conclusies uit wat jij zegt. Als je daar nog nooit op gereageerd hebt, wordt het tijd dat je dat gaat doen..

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 apr 2004 17:25

Wat is er anders aan bandenplak-spullen?

Het is helemaal niet zeker dat je een lekke band krijgt..... Dus waarom zou je bandenplakspullen halen.... je vertrouwt toch op God?! Hij zorgt vast dat je geen lekke band krijgt, en als het toch gebeurt is dat gewoon Zijn wil...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 apr 2004 22:57

Marnix schreef:Wat is er anders aan bandenplak-spullen?

Het is helemaal niet zeker dat je een lekke band krijgt..... Dus waarom zou je bandenplakspullen halen.... je vertrouwt toch op God?! Hij zorgt vast dat je geen lekke band krijgt, en als het toch gebeurt is dat gewoon Zijn wil...
misschien wil hij wel dat je naar de fietsenmaker zou gaan om daar een goed gesprek over God te hebben... lekker l*llig dan dat je je band plakt en zo die man het evangelie onthoud...
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 08:11

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Ligt eraan wat! Dat heb ik ook uitgelegd. En jij trekt soms conclusies die jij graag wil horen, maar waar ik nog nooit op gereageerd heb! :wink:

Waar ligt dat dan aan?

En ik trek idd logische conclusies uit wat jij zegt. Als je daar nog nooit op gereageerd hebt, wordt het tijd dat je dat gaat doen..

Ik reageer alleen als ik dat nodig vind. Als jij er bepaalde conclusies uittrekt die in jouw straatje passen, dan moet je dat zelf weten. Ik ga dan niet nog een keer hetzelfde uitleggen.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 08:14

Ik denk dat het bij verzekeren wel om iets anders gaat dan bij bandenplakken. En idd als je heel consequent bent behoor je ook geen bandenplakspullen mee te nemen. Maar zoals ik al zei vind ik dat op een ander vlak liggen dus leg ik de consequenties ook iets anders uit.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 11:03

Het Weermannetje schreef:
Aragorn schreef:

Waar ligt dat dan aan?

Ik reageer alleen als ik dat nodig vind. Als jij er bepaalde conclusies uittrekt die in jouw straatje passen, dan moet je dat zelf weten. Ik ga dan niet nog een keer hetzelfde uitleggen.

Ja, dat is natuurlijk flauw! Jij zegt verschillende dingen, en dan probeer ik je te begrijpen door er conclusies aan te verbinden. En vervolgens ontneem je mij de mogelijkheid jou te begrijpen door die niet te beamen of te zeggen waarom ze niet kloppen...

Ik denk dat het bij verzekeren wel om iets anders gaat dan bij bandenplakken. En idd als je heel consequent bent behoor je ook geen bandenplakspullen mee te nemen. Maar zoals ik al zei vind ik dat op een ander vlak liggen dus leg ik de consequenties ook iets anders uit.

Waarom ligt bandenplakken op een ander vlak dan? Het principe van voorzienigheid is namelijk precies hetzelfde.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 11:22

Het Weermannetje schreef:Ik denk dat het bij verzekeren wel om iets anders gaat dan bij bandenplakken. En idd als je heel consequent bent behoor je ook geen bandenplakspullen mee te nemen. Maar zoals ik al zei vind ik dat op een ander vlak liggen dus leg ik de consequenties ook iets anders uit.
...waaruit je de conclusie kunt trekken dat je er één of andere inconsequente subjectieve norm erop nahoudt wanneer je wel en niet mag verzekeren.
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 12:12

Nee, ik denk, maar goed dat is voor een ieder persoonlijk, dat dat bandenplakken op een ander vlak ligt. Ik ga daar verder niet op in, maar dat vind ik. Kijk, als je Gods voorzienigheid echt over alles wil laten gaan, wat jullie volgens mij wel willen, dan kun je volgens mij niet verzekeren. Dat wilde ik even aangeven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 13:15

Het Weermannetje schreef:Nee, ik denk, maar goed dat is voor een ieder persoonlijk, dat dat bandenplakken op een ander vlak ligt. Ik ga daar verder niet op in, maar dat vind ik. Kijk, als je Gods voorzienigheid echt over alles wil laten gaan, wat jullie volgens mij wel willen, dan kun je volgens mij niet verzekeren. Dat wilde ik even aangeven.

Ja, ik weet wel dat je dat denkt, maar waarom kun je niet even het verschil tussen bandenplakspul bij je hebben en verzekeren uitleggen?

En ik hoef God's voorzienigheid niet over alles te laten gaan, dat doet Hij Zelf wel, daar heb ik totaal geen invloed op, hoe hard ik me ook verzeker. Ook het ondertekenen van mijn polis valt onder de voorzienigheid. Maar als je dan tegen verzekeren bent, moet je consequent zijn, en dat ben je niet. Is ook onmogelijk denk ik, maar daarom ben ik het ook niet met je eens.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 14 apr 2004 13:25

Ik vind dat als je je verzekert dat je dan tegen Gods straffende hand ingaat. Er zijn opmerkelijke dingen gebeurt bij mensen die niet verzekert zijn.

Terug naar “Archief”