1000 jarig rijk e.d.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 17 feb 2004 16:12

Dag Klaas,

Verhaal komt me bekend voor. Vind je de datering die je hierboven geeft daadwerkelijk plausibel of geef je ons dit stuk tekst puur 'ter lering ende vermaak'?

Mogelijk heb je elders soortgelijke tekst gelezen, mogelijk heb ik hem al eens eerder ergens geplaatst. Dat kan ik me dus weer niet meer herinneren. :)

Ter lering en/of vermaak? Dat laat ik aan de lezers en lezeressen over. Die bekijken zelf maar wat ze er wel of niet mee doen. Ik vind de gedachtegang in het artikel wel acceptabel. Maar ja... dat ben ik weer. :)

Groeten.

Fons.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 17 feb 2004 22:42

De gedachtengang die in het stuk wordt weergegeven komt me bekend voor maar niet omdat jij het ooit al ergens plaatste. Ik ken het als een argument dat de zgn. preteristen (is dat een nederlands woord?) gebruiken om hun standpunt te onderbouwen. Gezien het nogal orthodoxe karakter van deze groep en de uitzonderingspositie die ze innemen t.a.v. de datering van Openbaringen verbaasde mij het enigszins dat uitegerekend jij er mee komt ;-)

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 18 feb 2004 15:28

Dag Klaas,

Neen, van Preteristen weet ik ook niets. Ik kreeg eens een lap tekst van een kennis van me (broer van de vrouw van mijn oudste broer, prof aan de Queens University in Kingston Canada, met de notitie: 'you might be interested'). In de lap tekst zat ook dit stuk over '666' en dat vond ik wel 'geinig'. Vandaar...

Zou ik nu ook orthodox zijn? :)

Groeten.

Fons.

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 18 feb 2004 15:43

Je weet wat ze zeggen hè: 1 zwaluw maakt nog geen zomer ;-)

E-mails met teksten als ''you might be interested'' zou ik trouwens niet snel openen. Te veel virussen die doen alsof ze interessant zijn ;-)

Klaas
the words are what you trusted

but the eyes have final say

now you still got the devil left to pay

FonsV
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor FonsV » 18 feb 2004 20:24

Dag Klaas,

E-mails met teksten als ''you might be interested'' zou ik trouwens niet snel openen. Te veel virussen die doen alsof ze interessant zijn

Na één, maar wel heel vervelende ervaring, doe ik dat dan ook nooit meer. Ik heb zelfs een 'spambuster', die alle rommel er genadeloos uitzeeft en weggooit.
En dan begint m'n Norton antivirus nog eens alles te besnuffelen en, er hoeft maar een gering luchtje te worden opgemerkt, of de bron wordt in quarantaine gezet. En ik gooi het dan ongezien weg. Eventueel ten onrechte, want dan hoor ik het wel. :)

Groeten.

Fons.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 04 apr 2004 12:27

Beste Surfer,

Twee weken geleden werd op Sabbat een speciale dag gehouden m.b.t. het gaan vormen van huisgemeenten. Reden was de aankondiging dat Rome binnen een jaar haar Geestelijke morele wetten aan de wereld zal gaan opleggen in de essentie van het vormen van één Wereld Orde op grond van geesteljk eenheid. De Werelde Oecumene. Straks zal het niet meer mogelijk zijn om Gods waarlijke woord te zien en te leren. God zal Zijn geest terugtrekken van de aarde en eein einde maken aan de genadetijd. De Nieuwe leden van de NATO die afgelopen week toegetreden zijn tot de NAVO gaven aan bereid te zijn in Irak te vechten of de USA te vertegewoordigen. De "koningen" van de nieuwe lidstaten voelden zich vereerd en gesteund nu tot de grote broer USA te behoren, ze weten niet wat ze zeggen! In verbazing gaan ze de Beesten achterna, zoals Jezus ons leert. Onze Verlosser die door Zijn discipelen wederom zo slecht begrepen wordt.

Jezus leert dat Zijn gemeente weer beginnen zal zoals zij is begonnen, vanuit de basis van het huisgezin, de verkondiging van uit de basis van het gewone gezin. De kerken zullen allemaal in Babylon verdwijnen.

Zonder erkentelijkheid van de Bisschop van Rome zal het straks niet meer mogelik kerkdiensten te houden (Oecumenisch kerkrecht navolgen). Gods woord en waarheid zullen alleen nog onder het gezag van Satan worden verkondigd op grond van een menselijk kerkrecht (zoals ook in 1933 van waaruit de 2e wereldoorlog begonnen kon worden) . Lees Openbaringen eens door hoofdstuk 13.

Als jij zegt dat Openbaringen uitgelegd kunnen worden naar believe, dan heb je menselijke gezien het juist. Maar aangezien Jezus Zelf de auteur is van dit laatste Boek, door Johannes, leer je mij geen geloof te hebben aangaande Jezus zelf. Je ziet en herkent hem niet. Je NEEMT AAN dat het Bijbelboek Openbaringen naar believe uitgelegd kan worden. Satan juicht zo´n denken en menselijke visie toe.

Ik weet wat Openbaringen inhoudt en ZIE en ERVAAR de profetische aspecten er van. En daarom durf ik er voor uit te komen dat de geboden en ook de Sabbat van het 4e gebod weer in ere herstelt moeten worden in de Christenharten (verstand). Ik durf er voor uit te komen dat Jezus Mijn Heiland is en de geboden juist en tot een rechtvaardig oordeel leiden. Ik denk dat Openbaring 12:17, 14:12 en 19:10 betrekking hebben op zulk een denken.
Dus Openbaringen is wel degelijk een belangrijk boek. Het bewijs van zijn waarheid vinden we in Daniël terug. En wat leert de Heilige Geest:

Lukas 4
13 Zo probeerde de duivel op alle mogelijke manieren Jezus om te praten. Maar zonder succes. Daarom liet hij Hem voorlopig met rust.
14 Jezus ging terug naar Galilea, vol van de kracht van de Heilige Geest.
15 Het duurde niet lang of Hij was daar overal bekend. Hij sprak in de verschillende synagogen en stond bij iedereen hoog in aanzien.

Als Jezus Zich liet leiden door de Heilige Geest, dan kunnen ook wij alles weten door de heilige Geest; ook Openbaringen. Ik heb mij zelden laten leiden door mensen om de Profetie, dus ook Openbaringen, te kunnen begrijpen en in dat opzicht ben ik al heel vaak een vraagbaken en open mind geweest voor heel wat mensen; ook leden van mijn eigen kerk. Jezus gebruikt trouwe mensen om Zijn Koninkrijk te verkondgigen. Als we bereid zijn niet te luisteren op grond van aanbidding van de mensen die ons de weg wijzen; maar de Heilige Geest om een oplossing en raad, dan pas zal het vleesgeworden Woord fundament vinden in ons hart en niet eerder. Pas dan zullen we in staat zijn te begrijpen wat de Heiland voor ons kan betekenen.

Na volgend jaar zal er veel veranderen in de wereld. Zij bereid zich voor op een oorlog tegen de Allerhoogste. Zoals Jezus weer wil beginnen met Zijn gemeente omdat de grondwet van het Hemels Koninkrik nu eenmaal geen andere wet kent; zo begint ook Satan weer in het oude Babylon (Irak) zoals de USA en de nieuwe NATO leden aangaven in hun speeches en redenvoeringen alsof Nebukadnessar en Adolf Hitler weer waren opgestaan. Ja; een One World Order en a Battle againgst the Heavenly Creator is that were we are working on; is what the World and her Kings are meaning to attend; a New Babylon is what we want.

Op juni 25 2005 de verjaardag van de VN zal de VN en de Bisschp van Rome een actie starten die zijn weerga voor Gods volk niet zal kennen, maar Satan zal dan door menselijke organisaties rond gaan als een briesende leeuw; zoals de Leeuw van Juda en die van de Bisschop van Rome erkend werden door Koning Nebukadnessar; die luisterde naar de profeet Daniël. Als wij als NT volk Israël dan het bloed van het offer Jezus) niet aan de deurpost hebben aangebracht; dan zal de engel des doods ons huis niet voorbij gaan

Als je in een leeuwenkuil woont en leeft, durf dan een Daniël te zijn in deze dagen, als je het kunt; net als ik!
Laatst gewijzigd door Boudewijn op 14 apr 2004 09:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

1000 jaar

Berichtdoor Mapleleaf » 13 apr 2004 20:57

Mij werd het 1000 jarig rijk onlangs zo uitgelegd en ik geloof ook dat het zo opgevat moet worden.

Het duizend jarig rijk is begonnen met pinksteren. Voor pinksteren had God een verbond met alleen het Joodse volk. Heidenen lagen buiten dit vebond (bekeerden werden ingelijfd bij het joodse volk) en waren dus gebonden onder de satan.

Met het vervullen van Zijn beloften heeft God ook voor de heidenen de weg geopend. Hoe de satan ook woed. Hij is gebonden. Het woord gaat door tot alle volken en landen. De satan probeert met alle macht het woord tegen te gaan maar het bloed der martelaren is het zaad van de kerk.

Dit zal doorgaan tot de wederkomst dan zal het duizen jarig rijk eindigen en de satan voor eeuwig gebonden zijn en voor Gods volk zal dan het eeuwige, volmaakte rijk aanbreken waarin zij Hem eeuwig zullen loven en prijzen.

Aragorn

Re: 1000 jaar

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 21:17

John B schreef:Mij werd het 1000 jarig rijk onlangs zo uitgelegd en ik geloof ook dat het zo opgevat moet worden.

Het duizend jarig rijk is begonnen met pinksteren. Voor pinksteren had God een verbond met alleen het Joodse volk. Heidenen lagen buiten dit vebond (bekeerden werden ingelijfd bij het joodse volk) en waren dus gebonden onder de satan.

Met het vervullen van Zijn beloften heeft God ook voor de heidenen de weg geopend. Hoe de satan ook woed. Hij is gebonden. Het woord gaat door tot alle volken en landen. De satan probeert met alle macht het woord tegen te gaan maar het bloed der martelaren is het zaad van de kerk.

Dit zal doorgaan tot de wederkomst dan zal het duizen jarig rijk eindigen en de satan voor eeuwig gebonden zijn en voor Gods volk zal dan het eeuwige, volmaakte rijk aanbreken waarin zij Hem eeuwig zullen loven en prijzen.

Alleen zijn er ondertussen 2000 jaar verstreken en zijn die ook niet zo heel erg vredig verlopen...

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mapleleaf » 13 apr 2004 21:40

Aragorn schreef:
John B schreef:Mij werd het 1000 jarig rijk onlangs zo uitgelegd en ik geloof ook dat het zo opgevat moet worden.

Alleen zijn er ondertussen 2000 jaar verstreken en zijn die ook niet zo heel erg vredig verlopen...

Precies wat ik zeg. De satan gaat rond als een briesende leeuw en toch horen dagelijks duizende mensen Gods woord voor het eerst en opnieuw.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 21:41

In het duizendjarig vrederijk is de saten toch gebonden?

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 13 apr 2004 21:51

foutje
Laatst gewijzigd door Taytelbaum op 13 mei 2004 17:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 apr 2004 08:10

Aragorn schref:

In het duizendjarig vrederijk is de saten toch gebonden?

Ja, dat is juist! Maar dan zijn de Verlosten (natuurlijk) niet hier op aarde -meer-. Het kan niet zo zijn dat de Verlosten (inclusief de opgestane doden, die verlost zijn) dat we hier in het Rijk van Satan een "vredesrijk" met Jezus ondergaan.

Na de 1e opstanding der doden gaan de nog levende verlosten Hem tegemoet,; naar het Hemels Jeruzalem. Daar verblijven we 1000 jaren om gelouterd en gekend te worden. Dan zijn de Verlosten eeuwig bij de Vader en krijgen alles te horen en geinformeerd over de tijd dat de aarde bestond.
Satan blijft alleen achter op een lege en verwoeste aarde; Hij kan niemand meer verleiden of doden.

NA de 1000 jaren - in de Hemel- keren de Verlosten mét hun Koning en Heiland in de stad terug en dan zal de 2e opstanding plaats vinden. De levenden, die bij de eerste opstanding, die voor het Grote Babylon en de Hoer hebben gekozen -in hun hart- sterven door de aanblik van de Heiland en de stad. De zonde verhindert het hun de Heiland te aanvaarden. Zij aanbidden een andere wet; die niet de 10 geboden zijn van een hemels Rijk, maar de geboden en wetten van mensen een ander Religieus Rijk met een andere onzichtbare Koning en zichtbare Vertegenwoordiger. Alhoewel ook zij die gelegenheid hebben gehad.

Dan zullen de eeuwig verloren mensen uit hun graven opstaan. Dan zal Satan met zijn leger van "Zombies" doden die in hun extreem zondige staat zichtbaar zijn; hun ziekten en verdorven harten zichtbaar aan hun lichamen en gezichten, ja de meest uiterste vorm van zondigheid zal zichtbaar zijn (zij hebben niets meer te verliezen) een aanval doen op de stad. ALLE verlosten zullen zichtbaar en getuigen dat de zonde uitgedelgd zal woren. Door de loutering tijdens de 1000 jaren, verstaan en begrijpen zij wat en waarom gebeurt wat gebeuren moet. Ook al gaat het soms om -herkenbare- familieleden of kennissen. Immers hun -nu- volmaakte staat, zal hen alles doen kunnen doorgronden.

Daarna zal Jezus in één moment van de tijd een einde maken aan alles. Daarna zal het Hemelse Jeruzalem nededrdalen op een plaats bij de Olijfberg, tusen gespleten bergketen en zal dat Jeruzalem de eeuwige Hoofdstad en centrum zijn van deze aarde, het Paradijs terug!

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 14 apr 2004 09:36

Beste Fonds V,

Het getal, als gewoon getal slaat natuurlijk niet op Satan. Het getal 666 slaat op een rangorde. Het getal 7 is het volmaakte getal van de Almachtige Vader. 777 = de Drie-eenheid. 666 is het getal van de mens, als dag van Schepping (OP de 6e dag geschapen). 666 wil dus zeggen: Een mens, of de mens heeft zich gelijk gesteld aan de Allerhoogste.
Satan werkt op het menselijke vlak. Alhoewel hij een gevallen engel is, is hij nog steeds in staat om onzichtbaar in deze wereld te werken, alhoewel zijn werken te zien zijn. Hij kan zich vermommen en zijn (eertijds hemelse) engelen doen zich voor als opgestane doden of verschijnende personen (zoals bijv. Maria). Daardoor misleid hij op het ebene des Menschen. Hij is niet in staat Gods planne te kennen, maar pas op hij kent het Evangelie van buiten en daarom is hij in staat om een Wereld-Kerk op te richten, die van oorsprong uit de occulte fundamenten komt, die in het Paradijs en in de toren van Babel werden gelegd. Dus , net zoals Jezus oproep om terug te keren naar het fundament ( wetten en geboden) roept ook Satan op om terug te krene naar de Moederkerk; de oorsprong van Babel.

Daarom zijn er velen (politici) die menen dat de mens aan een nieuw Babylon werkt. En met zo'n inzicht verkondigen ze in feite een profetie, die we in Openbaring kunnen terug vinden. En soms denkt Satan dan dat hij de mensen iets openbaart. En dat doet hij dan ook; zonder dat de mensen het horen en zien: Jezus zegt dag; Horende doof en Ziende blind

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 13 mei 2004 07:15

Inderdaad Aragorm

In het duizendjarig vrederijk is de saten ( toch )gebonden?

Dat vredesrijk is een 'tijdelijk' plaats; In de stad het Hemelse Jruzalem zijn we in de Hemel, om tot inzicht en ervaring te komen en te weten waarop Gods plannen waren zoals ze tot de verlossing hebben geleid. We worden geheel onderwezenin het hoe en waarom.
Als het hemelse Jeruzalem na die 1000 jaren terugkeerd naar de aarde en Satan dan, tijdelijk, uit zijn gevangenschap zal wordn verlost, dan zal hij voor een zeer korte periode, met de opgestane verloren mensen (2e opstanding der doden) Gods Stad proberen aan te vallen.

Taytelbaum
Mineur
Mineur

Berichtdoor Taytelbaum » 13 mei 2004 17:54

Hmm komt mij weer voor als een zoveelste derde rangs moderne devote verklaring. Ik houdt het liever op de vroeg Joods - Christelijke traditie waaruit ik eerder op deze thread uit siteerde.

Sam

Terug naar “Archief”