Het bewijs is dat de landdieren en vogels worden genoemd... en de zeedieren er niet staan.... dus dan waren ze er ook niet.
Het probleem is dat je dat niet als bewijs wil zien.
Zucht... hoe kan ik je dit duidelijk maken...
Als ik jou een brief schrijf: En daarin schrijf ik: Ik ben in mijn leven op de continenten Noord- en Zuid-Amerika, Europa, Afrika en Azie geweest. Vervolgens vraagt iemand je of Marnix toevallig ooit in Australie is geweest. Zeg je dan: Nee, want dan had hij die er ook wel bijgezet in het rijtje? Of: Ja, hij is naar zoveel continenten geweest, dan zal hij ook wel in Australie zijn geweest?
Misschien een wat vreemd voorbeeld... zie het als een laatste wanhopig poging om je duidelijk te maken dat je manier van denken onlogisch is. Dat je logischerwijs kijkt naar wat er wel staat... en dat je dat aanneemt... maar niet de dingen die er niet staan niet overneemt.
Zo ook in dit geval: ze gaan toch niet neerzetten: Adam gaf de landdieren en de vogels namen, maar de zeedieren niet, en de bomen niet, en de struiken niet, en z'n linker kleine teen niet, en de eieren van het beest dat hij schildpad genoemd had niet, en z'n gsmmetje niet, en de plaats waar hij altijd siesta hield niet, en siesta zelf overigens ook niet, enz enz enz bla bla bla blaat!
Wat moet je dan? Bij alles op deze aardbodem waarbij we niet weten waar de naam vandaan komt maar zeggen: Nou ja dat zal Adam wel hebben gedaan?
God geeft aan welke dieren Adam wel een naam gaf... Bij de schepping noemt hij de vissen en zelfs de walvissen ook.... als die daar wel werden vermeld, waarom zouden ze dan bij het namen geven er niet bij staan?
Maar wat in ieder geval WEL duidelijk is, is dat niet expliciet in de bijbel staat dat adam het gedaan heeft, en ook niet dat hij het niet gedaan heeft
Precies! En dat wilde ik met mijn voorbeeldje duidelijk maken... Als iemand je iets vertelt weet je dat.... Als iemand iets vertelt en iemand anders vraagt naar iets wat hij niet heeft verteld, dan zeggen mensen logischerwijs 1 van deze 2 dingen:
1. Nee want anders had ie dat wel verteld
2. Weet ik niet
Maar jij zegt: Tja hij heeft dat niet gezegd maar toch is het lekker zo want dat denk ik.