Islamieten...

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Islamieten...

Berichtdoor Cybercurse » 13 nov 2002 04:01

Dit vond ik ergens op internet. Wat vinden we ervan??

Uit NL vertaling van de koran:
"6. Zeker, zij die (de Waarheid) verwerpen, het is hun om het even, of gij hen waarschuwt, of dat gij hen niet waarschuwt - zij zullen niet geloven.

7. Allah heeft hun hart en oren verzegeld en over hun ogen is een sluier; hun wacht een zware straf.

10. Er is een ziekte in hun hart en Allah heeft die ziekte verergerd; er wacht hun een pijnlijke straf, omdat zij plachten te liegen.

11. Wanneer hun wordt gezegd: "Richt geen onheil op aarde aan" dan zeggen zij: "Wij zijn slechts vredestichters".

12. Pas op! Voorzeker zij zijn het die onheil stichten, doch zij beseffen het niet.

4. Voorzeker, zij, die de tekenen van Allah verwerpen, zullen een strenge straf ontvangen; Allah is machtig, de Heer der Vergelding.

10. Voorzeker zullen de bezittingen en kinderen der ongelovigen hun tegen Allah in het geheel niet baten: dezen zullen brandstof voor het Vuur zijn,

11. Op de wijze van Pharao's volk en degenen, die vóór hen waren. Zij verloochenden Onze tekenen, dus strafte Allah hen voor hun zonden; Allah is streng in het straffen.

56. Doch de ongelovigen zal Ik in deze wereld en in de volgende streng straffen en zij zullen geen helpers hebben."

77. Die een geringe prijs (het wereldse) in ruil nemen voor hun verbond met Allah en voor hun eed, voor dezen is er geen voordeel in het Hiernamaals en Allah zal niet tot hen spreken, noch hen aanzien op de Dag des Oordeels, noch zal Hij hen als rein beschouwen en er zal een smartelijke straf voor hen zijn."

Eigelijk het zelfde als in de middeleeuwen, hier in Nederland...Karel de Grote enz....Christen worden of kop eraf...........

Och, als je nu eens wereldwijd gaat kijken dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat de moslims de as van het kwaad zijn.
Overal waar die, in mijn ogen parasieten, leven is er heibel en zijn er slachtingen.

Omega
Nestor

Berichtdoor Omega » 13 nov 2002 08:40

Misschien moeten we tegelijkertijd reëel zijn en constateren dat onze bijbel hetzelfde zegt over ongelovigen.
Kust den Zoon, opdat Hij niet toorne...

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 13 nov 2002 09:36

Inderdaad is door een niet objectieve selectie te maken uit de bijbel een zelfde soort verhaal op te stellen.
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 12:14

Hetgeen NIght en Omega al stelden viel mij ook op. Hoe spreekt de Bjibel over de ongelovigen of over mensen die hun oren toestoppen. Op een dergelijke manier. Ik zal proberen hier wat teksten over te vinden die later zullen volgen.

Probeer je eens in d gedachten wereld van een orthodox moslim te verplaatsen. Voor deze mensen is de Koran de Waarheid. Net als voor ons de Bijbel de waarheid is. Wij geloven dat de ongelovigen zullen branden in de hel.

Een moslim of boedhist of wie dan ook kan dit als volgt opvatten.

Christenen zijn alles gaan naar de hemel en de rest is vervloekt en deugd niet dus:
Och, als je nu eens wereldwijd gaat kijken dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat de christenen de as van het kwaad zijn.
Overal waar die, in mijn ogen parasieten, leven is er heibel en zijn er slachtingen.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 nov 2002 14:52

Jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk. Toch, Moppie, brengt de Islam een veel aggressievere cultuur met zich mee als je het mij vraagt...

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 14:55

Ik denk dat het een verschil is hoe je het opvat. Bepaalde bijbelteksten zijn daarin ook niet mis.

denk bij aan de verovering van Kanaan. Grotere slachtpartij kan ik me bijna niet voorstellen. Dat kan ook heel aggressief opgevat worden hoor

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 nov 2002 15:04

moppie schreef:Ik denk dat het een verschil is hoe je het opvat. Bepaalde bijbelteksten zijn daarin ook niet mis.

denk bij aan de verovering van Kanaan. Grotere slachtpartij kan ik me bijna niet voorstellen. Dat kan ook heel aggressief opgevat worden hoor

Oké, en dan heb je ook nog de kruistochten enzo. Maar wat ik denk:

Overal waar weinig Islamieten zijn willen ze tolerantie ed. Worden het er meer dan willen ze het gebied naar hun hand zetten...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 13 nov 2002 15:08

aan de ene kant heb je gelijk, cybercurse. overal waar die moslim fundamentelisten opduiken ontstaan beroeringen en oorlogen. maar we moeten oppassen dat we de rassenhaat niet te hoog opvoeren, want dan kan het zijn dat we zelf die oorlog veroorzaken. en dat is iets wat me moeten zien te voorkomen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 17:37

Net zoals dit soort uitspraken . Die zijn gewoon niet gezond voor de samenleving. ZO kweek je idd rassenhaat

'Moslims erger dan de nazi's'

De Amerikaanse televisiepredikant Pat Robertson heeft maandagavond moslims "erger dan de nazi's'' genoemd. Hij deed dat in een toespraak via zijn eigen televisiestation Christian Broadcasting Network, dat in ruim 180 landen en 71 talen uitzendt.

"Ik wens dat de joden in Amerika wakker worden, de ogen openen en lezen wat over hen wordt gezegd'', zei de evangelist, die in de uitzending beweerde dat de moslims hen willen uitroeien. "Ze zijn erger dan de nazi's. Adolf Hitler was slecht, maar wat de moslims de joden willen aandoen is erger'', aldus Robertson. Zijn uitspraken zijn in het verleden al fel bekritiseerd door zowel joodse als islamitische groeperingen.

De raad voor Amerikaans-islamitische betrekkingen CAIR heeft Robertsons laatste opmerkingen dinsdag scherp veroordeeld. De voormalige presidentskandidaat was tot vorig jaar de nummer 1 van de Christelijke Coalitie, een conservatieve politieke organisatie.

Woordvoerder Hodan Hassan van CAIR sprak van "een schande voor iemand die beweert een man van de kerk te zijn''. Hassan zei dat Robertson met zijn uitspraken de spanningen en mogelijk het geweld tussen de verschillende gemeenschappen opvoert.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 nov 2002 18:18

Fok.nl, daar had ik mijn verhaal ook van ;)

surfer
Majoor
Majoor

Berichtdoor surfer » 13 nov 2002 19:02

Och, als je nu eens wereldwijd gaat kijken dan kun je alleen maar tot de conclusie komen dat de moslims de as van het kwaad zijn.

Hele ongenuanceerde uitspraken. Die bijbels NIET te verantwoorden zijn. Om een bevolkingsgroep als parasieten aan te duiden gaat veel te ver.
Waarop parasiteren ze dan?
Het kwaad zit in ieder mens die de ander het licht in de ogen niet gunt.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 13 nov 2002 19:21

Cybercurse schreef:Fok.nl, daar had ik mijn verhaal ook van ;)

nee hoor kreeg het vandaag in mijn mail via oneway.nl

RPGtB
Mineur
Mineur

Berichtdoor RPGtB » 28 nov 2002 23:27

Effe een absoluut onvolledig lijstje van Moslim geweld in de afgelopen 20 jaar:
23 oktober 1983, Beiroet, 241 doden
7 oktober 1985, Palestijnen kapen Italiaans cruisschip, 1 dode
21 december 1988, Lockerbie, 270 doden
5 april 1986, Berlijn, 3 doden
26 februari 1993, New York, World trade center, 6 doden
18 Juli 1994, Buenos Aires, 95 doden
30 Januari 1995, Algiers, 42 doden
13 November 1995, Riad, 7 doden
25 juni 1996, Dharan, 19 doden
7 augustus 1998, Dar es Salem en NAirobi, 224 doden
12 oktober 200, Aden, U.S.S. Cole, 17 doden
11 september 2001, New York, Washington, 3015 doden
12 oktober 2002, Kuta, 186 doden

En vandaag weer 3 aanslagen, in Kenia en Israel, tot nog toe 21 doden
Van aanslagen in Israel probeer ik niet eens een lijst te maken dat zijn er gewoon te veel.

En vergis je niet ook west-Europa kan hiermee te maken krijgen. Neem nou Abu Jahjah in Belgie, was zelf jarenlang een terrorist in Libanon. En ook in Nederland. Paar weken geleden werd er in eindhoven een man opgepakt die een zelfmoord aanslag wou plegen. In mijn eigen stad Tilburg zit een moskee waarvan de imam preekt, ik citeer: " Je moet je vrouwen slaan, gelijk je ook een kind tuchtigt" en " Dood aan alle Zionisten".

Misschien komen in heel veel heilige boeken wel teksten voor die als extremistisch kunnen worden geinterpreteerd. Maar er zijn er meetsal maar weinig die dat ook zo uitleggen. Er is geen dominee, noch paus noch Dalei Lama die preekt dat als je jezelf opblaast je a) in de hemel komt, b) 50 maagden krijgt, c) 50 mensen met je mee de hemel in mag nemen. Imams doen dit wel..... en mensen geloven het nog ook, en dat is het gevaar van de islam.

RieBo
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor RieBo » 29 nov 2002 08:26

Als je het mij vraagt gaan hun veel actiever met hun geloof om als wij. Wij zijn meer passief en gelaten. Als wij met het de zelfde actieve houding voor ("onze") God streden, zouden we dan niet veel meer bereiken. Maar over het algemeen durven wij ons alleen echt goed te uiten op plekken waar meer als de helft het zelfde als je denkt. En daar buiten proberen we zo min mogelijk op te vallen.
========================================

Doe wat je niet laten kan, en laat wat je niet doen kan.

========================================

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 29 nov 2002 11:56

[quote= Riebo]Als je het mij vraagt gaan hun veel actiever met hun geloof om als wij. Wij zijn meer passief en gelaten. Als wij met het de zelfde actieve houding voor ("onze") God streden, zouden we dan niet veel meer bereiken. Maar over het algemeen durven wij ons alleen echt goed te uiten op plekken waar meer als de helft het zelfde als je denkt. En daar buiten proberen we zo min mogelijk op te vallen. [/quote]

Volgens mij mogen we wel wat activer zijn maar niet net als extremistische islamieten, dit zal absoluut niet tot meer christenen lijden. Je krijgt er alleen maar haat door.

Terug naar “Archief”