Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 13 apr 2004 18:16

Mariamagdalena schreef:Tongzoenen mag ook niet, en in elkaars oor bijten mag ook niet :|

arme man die jou getroffen heeft. :mrgreen:

willemieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor willemieke » 13 apr 2004 18:19

hoezo, waarom tongzoenen mag niet, slaat nergens op. bewijs maar dat het niet mag

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 apr 2004 23:04

willemieke schreef:hoezo, waarom tongzoenen mag niet, slaat nergens op. bewijs maar dat het niet mag
beetje respect. Bewijs jij maar dat het wèl mag :wink:

maar voor de rest vind ik dat tongzoenen wel mag...
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 23:09

Het ging erom dat het volgens Kurtyo niet mag als je tegen seks voor het huwelijk bent. Alles of niets zegmaar.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 apr 2004 00:04

Ik kan mij opzich wel vinden in dat standpunt, maar ik vind tongzoenen en orale seks toch een wereld van verschil.

Ik zie geen verschil tussen het oraal of handmatig bevredigen en of bevrediging door penetratie. Het laatste is iets wat maar zelden voorkomt bij vrouwen, dus vind ik de grenzen vervagen. Zorg ervoor dat je geen orgasme krijgt, want dan wil je meer.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 apr 2004 07:57

Kijk, jullie hebben wel een beetje gelijk, en het is ook niet mijn standpunt dat je niet mag tongzoenen. En natuurlijk zit er een wereld van verschil tussen tongzoenen en orale seks en handmatige bevrediging en penetratie. Maar waar het mij om gaat is dat men vaak zo panisch doet: seks mag dan wel, tot op zekere hoogte, maar zodra het woord 'geslachtsgemeenschap' om de hoek komt kijken steekt men de kop in het zand. Terwijl ik orale seks niet minder intiem vind. Het gaat me niet om het verschil maar om de overeenkomst Sabra: intimiteit. En ik vind het panisch dat men van alles toelaat of vanalles schoonpraat voor zichzelf en vervolgens zo panisch doet over 'geslachtsgemeenschap' (ik vind het overigens een rotwoord). Vandaar de opmerking 'alles of niets' (aragorn)... En MM ik vind het onzin om te stellen dat je niet mag tongzoenen of in de ander z'n/haar oor mag bijten... :S

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 apr 2004 08:57

Ik ben het met je eens Kurtyo.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 apr 2004 09:07

babbeltje schreef:
Mariamagdalena schreef:Tongzoenen mag ook niet, en in elkaars oor bijten mag ook niet :|

Ik zeg niet dat ik heilig ben geweest, ik was zwanger toen ik trouwde :oops:

Bovendien neemt Kurtyo een grapje weer eens serieus :?

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 14 apr 2004 09:34

Mariamagdalena schreef:
babbeltje schreef:

Ik zeg niet dat ik heilig ben geweest, ik was zwanger toen ik trouwde :oops:

Sorry, maar ik zie ff niet het verband tussen tongzoenen/oorbijten en zwanger worden. Ook al is het misschien als grapje bedoeld, dan nog niet.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 10:40

kurtyo schreef:Kijk, jullie hebben wel een beetje gelijk, en het is ook niet mijn standpunt dat je niet mag tongzoenen. En natuurlijk zit er een wereld van verschil tussen tongzoenen en orale seks en handmatige bevrediging en penetratie. Maar waar het mij om gaat is dat men vaak zo panisch doet: seks mag dan wel, tot op zekere hoogte, maar zodra het woord 'geslachtsgemeenschap' om de hoek komt kijken steekt men de kop in het zand. Terwijl ik orale seks niet minder intiem vind. Het gaat me niet om het verschil maar om de overeenkomst Sabra: intimiteit. En ik vind het panisch dat men van alles toelaat of vanalles schoonpraat voor zichzelf en vervolgens zo panisch doet over 'geslachtsgemeenschap' (ik vind het overigens een rotwoord). Vandaar de opmerking 'alles of niets' (aragorn)... En MM ik vind het onzin om te stellen dat je niet mag tongzoenen of in de ander z'n/haar oor mag bijten... :S

Als je dus uit de bijbel meent op te kunnen maken dat sex voor het huwelijk niet mag, zul je ook niet aan orale seks mogen doen dus...?

(Ben het er op zich wel redelijk mee eens, maar probeer ff de strekking ervan voor iemand die tegen sex voort huwelijk is te pakken te krijgen)

Wat ik me nu ook afvraag: wanneer ben je geen maagd meer? Het lijkt mij dat ontmaagding hem zit in de penetratie. In dat opzicht is dat wel een redelijk duidelijke grens. En ik kan me opzich ook wel weer voorstellen dat je wel aan bevrediging met de hand doet en geen echte gemeenschap als je nog niet getrouwd bent en het ook niet echt uithoudt om geen sex te hebben..

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 apr 2004 13:25

Jehovasgetuigen mogen als ze getrouwd zijn ook niet aan orale sex doen, en mijn man zegt, dat er in Amerika meerdere Christelijke groeperingen zijn, waar sex alleen mag als voortplanting en orale sex en andere varianten uit den boze is. (saai, hoor)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 14:21

Sterker nog, ik heb weleens gehoord dat er staten zijn waar orale sex bij wet verboden is.. :lol: (Niet dat iemand zich eraan houdt of dat het gehandhaaft wordt..)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 14 apr 2004 15:34

Aragorn schreef:Sterker nog, ik heb weleens gehoord dat er staten zijn waar orale sex bij wet verboden is.. :lol: (Niet dat iemand zich eraan houdt of dat het gehandhaaft wordt..)
ben benieuwd wie de controlerende macht is :mrgreen:
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 apr 2004 23:04

Laten we het erop houden dat men vertrouwt op het geweten van het indiviu... :mrgreen:

Bookman
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Sex voor het huwelijk??? mag dat?

Berichtdoor Bookman » 15 apr 2004 11:44

Het meeste is nu wel geschreven denk ik. Maar stel dat degenen die schrijven dat sex voor het huwelijk toegestaan is gelijk hebben, heb ik dan al die schuldgevoelens altijd zomaar gehad? Heb ik het daarom als een falen gezien, ik weet het echt niet. Dit is wel heel persoonlijk zeg....
Waarom heb ik er dan zo vaak spijt van gehad. En dan heb ik het over een relatie met een meisje dat later mijn vrouw geworden is. Nee, ik veroordeel niemand. Ben de laatste die daar reden voor heeft. Maar blijf het jezelf wel afvragen, mag dit nu eigenlijk wel? Een oude kennis van me vroeg ooit aan haar vader , pa mag ik met mijn verloofde een stukje gaan wandelen( het was zondag)? Hij zei nee kind dat mag niet.
Zij weer: Ja pa, maar dat is toch geen zonde? Hij zei nee dat is waar, maar er kan zonde van komen. Dat bedoelt Bookman. Laat ons waken, we laten de zonde al zo gemakkelijk binnen. En dat heb ik vaak genoeg gedaan. Ben echt niet heilig. En weet heel goed dat hetgeen ik deed, zonde was. En dat ik dat heel vaak zelf gezocht heb.
Verlos ons, HEERE, onze God! en verzamel ons uit de heidenen, opdat wij den Naam Uwer heiligheid loven, ons beroemende in Uw lof.
Psalm 106:47

Terug naar “Archief”