Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 13 apr 2004 11:49

Funlover schreef:Wat versta je onder grens? Is de grens de geslachtsgemeenschap, of is het een bepaald gebied op het lichaam waar de ander niet mag komen? Als dat laatste het geval is, dan verschuift die grens toch wel. Je moet denk ik goed in de gaten houden, wanneer denk je te gaan trouwen. Als je nog 4 jaar verkering moet hebben omdat je allebei nog in de examenklas zit en je hebt met elkaar afgesproken dat je geen gemeenschap wilt voor het huwelijk, dan moet je op lichamelijk gebied niet zover gaan dat je na een half jaar elkaar al naakt ziet en overal streelt. Dan hou je het die laatste 3,5 jaar echt niet vol om geen gemeenschap met elkaar te hebben. Een beetje "planning" is denk ik wel handig.

Dit bovenste...had ik niet getypt hoor...dat was van uh.... :oops: (een ander) :wink:

Gandalf :wink:
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 13 apr 2004 11:53

Funlover schreef:Maar je hebt idd gelijk......dat je echt moet plannen anders hou je het niet vol! Ik ben het helemaal met je eens!

Ik bedoel niet dat je een tijdschema aan moet leggen hoor, van 'deze 3 maand doen we dit, en de 2 maanden daarom mogen we ...' :wink:. Maar dat had je zelf ook wel door. Maar je moet wel een beetje je gezonde verstand gebruiken wat dat betreft. Je kunt beter de rem er teveel ophebben dan heel snel verder gaan en er dan na verloop van tijd achterkomen dat je de laatste stap alleen nog hoeft te doen voor gemeenschap, maar dat je dat niet wilt voor je trouwerij (over bijv. 2 jaar). Dan wordt het of héél erg krampachtig doen om je in te houden, of toch hét doen voor je trouwerij.
Afbeelding

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 apr 2004 12:16

kurtyo schreef:Gandalf, ik snap het. En wat betreft het lichamelijk aspect ben ik het met je eens. Met het psychologische aspect echter absoluut niet!

En ach, wat is een grens: What's in a name?

En wat ik al zei:
Ik vind het onzin om zo'n groot verschil te zien tussen geslachtsgemeenschap en andere daden als orale bevrediging e.d. Ik bedoel: wat is het verschil qua 'mooiheid'?

Uhm tja...qua mooheid! Ik kan het niet precies beoordelen! Het is allemaal erg mooi! Alhoewel ik daar dus niet over kan beslissen gelukkig qua meemaking! De daad zelf zou wel erg mooi zijn! En mooi om te bewaren en om je helpen te bewaren....is misschien wel een middel om wat alvast te doen.........maar dat is ook wat mag wel en wat mag niet!! Ts en blijft zooo moeilijk!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 12:27

kurtyo schreef:Dat laatste ben ik absoluut NIET met je eens Gandalf!!! Absoluut NIET!!!

:mrgreen: (Kzat erop te wachten... :wink: )

Maar ik geloof ook niet zo in die theorie dat er op dat gebied echt zo'n groot verschil tussen jongens en meisjes is. Ik als jongen merk dat wat aan meisjes toegeschreven wordt ook wel een beetje voor mij opgaat en ik weet ook zeker dat er meisjes zijn die in weinig of niets verschillen van het beeld dat van jongens gegeven wordt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2004 12:29

Aragorn: :mrgreen: je kent me beter dan ik dacht :mrgreen:

Funlover: *eens kijken of je je naam eer aandoet* :P

Verder: Jij zei dat je geslachtsgemeenschap wilde bewaren voor het huwelijk. Mijn vraag: wat is het fundamentele verschil tussen verschillende handelingen en 'de daad'?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 12:50

kurtyo schreef:Aragorn: :mrgreen: je kent me beter dan ik dacht :mrgreen:

Funlover: *eens kijken of je je naam eer aandoet* :P

Verder: Jij zei dat je geslachtsgemeenschap wilde bewaren voor het huwelijk. Mijn vraag: wat is het fundamentele verschil tussen verschillende handelingen en 'de daad'?

8) :mrgreen:

Misschien dat het verschil tussen geslachtsgemeenschap en bijv. orale bevrediging is, dat je bij de gemeenschap zelf zwanger kunt worden, dat daar zegmaar de coitus (toch?) plaatsvindt. En je bent dan misschien pas echt een vlees, zoals de bijbel zegt.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2004 14:59

Vind ik een zwak argument. En is orale seks dan minder intiem? Dacht het niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 15:20

kurtyo schreef:Vind ik een zwak argument. En is orale seks dan minder intiem? Dacht het niet.

Maar is er dan wel verschil tussen gewoon zoenen en orale seks?

Ik kan me wel voorstellen dat datgene waar je echt zwanger van kunt worden principieel anders is dan waar dat niet het geval is.

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 13 apr 2004 16:18

Aragorn schreef:
kurtyo schreef:Vind ik een zwak argument. En is orale seks dan minder intiem? Dacht het niet.

Maar is er dan wel verschil tussen gewoon zoenen en orale seks?

Dat lijkt me wel, tenzij je onder sex verstaat alles vanaf zoenen totaan gemeenschap. Als dát zo is, kun je niet tegen sex voor het huwelijk zijn :mrgreen:.

Aragorn schreef:[Ik kan me wel voorstellen dat datgene waar je echt zwanger van kunt worden principieel anders is dan waar dat niet het geval is.

De gevolgen zijn iig wel anders :wink:. Ik denk dat je orale sex moet zien als een variant van de geslachtsgemeenschap. In dat geval is het dus ook niet goed om dat voor het huwelijk te doen (als je tegen gemeenschap voor het huwelijk bent). Heb daar op zich geen ervaring mee, dus kan ook niet zeggen of het anders aanvoelt of dat je gedachten/intenties anders zijn.
Afbeelding

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 13 apr 2004 16:20

Natuurlijk voelt het anders aan, het is anders. Maar eigenlijk ook weer niet. Ik bedoel: als je tegen seks voor het huwelijk bent moet je niets doen (dan alleen zoenen eventueel tongzoenen e.d.). En niet zeggen: ik doe alleen 'de daad' niet: dat vind ik zo hypocriet...

Of alles of niets.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 16:28

Maar dan wordt het erg lastig... kun je ook al niet meer tongzoenen...

Dat lijkt me nu ook weer niet de bedoeling. (Vooropgesteld dat er uberhaupt een bedoeling is natuurlijk.. :wink: ).

Kijk, dat je nu niet precies kunt bepalen waar de grens ligt, wil toch ook niet gelijk zeggen dat er dan geen grens is?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 apr 2004 16:56

Tongzoenen mag ook niet, en in elkaars oor bijten mag ook niet :|

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 13 apr 2004 17:13

Wat mag en wat niet zou mogen, dat bepaal jij niet, Maria.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 apr 2004 17:19

Mariamagdalena schreef:Tongzoenen mag ook niet, en in elkaars oor bijten mag ook niet :|

En waarom niet?
Kan je ook redenen aangeven?
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

willemieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor willemieke » 13 apr 2004 18:04

het mag wel, je mag elkaar liefhebben, maar je mag gewoon niet met elkaar naar bed, word niet te intiem, want je heb je zelf dan niet meer in de hand, maar je mag je echt wel elkaar liefkozen, dat heeft God echt niet niet voor niets geschapen, je heb verlangen en die mag je delen, maar pas op, en zoen mag echt wel.

Terug naar “Archief”