Inderdaad leeft het heel breed binnen vele gemeenten. Het is natuurlijk wel de vraag of Internet hét medium blijft om dit te verwoorden.
Groeten,
Moderator: Moderafo's
hoe meer oudvaders ik lees, hoemeer ik het gevoel heb dat het andersom is. op de website van de theoloog (url ff vergeten, kan ik wel achterhalen) is er grondig onderbouwd waarom hij de oudvaderen wel goed geciteerd heeft.Het Weermannetje schreef:Ik had al twee boeken van Blaauwendraad gelezen en ben begonnen aan Van der Zwaag. Op een gegeven moment wist ik het wel. En ik ben het met ds. de Wit eens dat hij idd citaten uit oudvaders voor zijn doel gebruikt. Maar hij kan misschien eerst beter eens de oudvaders in hun geheel lezen.
jaja dat snap ik, maar de redenatie, "met degene waar jij het mee eens bent, ben ik het niet mee eens dus jij begrijpt/ leest niet goed" is een tikkelt naief en kort door de bocht.Het Weermannetje schreef:Ik bedoel dus, dat ik denk dat jij de oudvaders op de verkeerde manier leest.
Het Weermannetje schreef:Dan raad ik je het boek aan wat Rouwendahl heeft geschreven. Die heeft het enigszins weerlegd. Ik kan het moeilijk doen, omdat ik het niet helemaal heb gelezen, alleen een klein stukje.
kootje schreef:Bij beide kom je tegen dat ze selectief citeren. Dat is ook geen wonder: niemand is nl. objectief, Van der Zwaag niet, hij wil immers wat bereiken met het boek (wijziging van de prediking binnen de gergem) en Rouwendal niet.
Aragorn schreef:kootje schreef:Bij beide kom je tegen dat ze selectief citeren. Dat is ook geen wonder: niemand is nl. objectief, Van der Zwaag niet, hij wil immers wat bereiken met het boek (wijziging van de prediking binnen de gergem) en Rouwendal niet.
Ik vind dat helemaal niet normaal. Je bent niet objectief natuurlijk, maar daarom hoef je nog geen citaten uit het verband te rukken. Of een van beide dat gedaan heeft weet ik niet, maar ik vind dat niet iets om zo makkelijk over te doen.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten