precies, dus moet je niet gaan beweren dat mensen die geloven zichzelf toch voor de gek houdenHet Weermannetje schreef:De kerk bepaalt niet wie zalig wordt, dat bepaald God.

Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:En ik dien nog steeds de duivel. Dat doe ik van nature veel liever dan dat ik God dien.
@mic schreef:precies, dus moet je niet gaan beweren dat mensen die geloven zichzelf toch voor de gek houdenHet Weermannetje schreef:De kerk bepaalt niet wie zalig wordt, dat bepaald God.
zit jij niet met een leegte in je hart? voel je dan niet dat je God nodig hebt.
Als je de duivel echt wilt dienen, waarom geef je hem dan niet heel je hart? Waarom wil je van God horen in de kerk als je toch de duivel wilt dienen? Waarom?
Weet je ik geloof er echt helelmaal niks van, dat jij geen verlangen hebt om God te dienen. (want je weet dat je daar het beste kan zijn)
Het Weermannetje schreef:Ik weet krachtens opvoeding dat ik verloren ga als ik niet gewassen ben in het bloed van Christus. Maar ik weet ook krachtens opvoeding en kerk wat niet tot de ware zaligheid hoort. Dit weet ik natuurlijk niet precies, maar ik ben echt bang dat er hier mensen zijn die met een ingebeelde zaligheid naar de eeuwigheid reizen.
Het Weermannetje schreef:zit jij niet met een leegte in je hart? voel je dan niet dat je God nodig hebt.
Als je de duivel echt wilt dienen, waarom geef je hem dan niet heel je hart? Waarom wil je van God horen in de kerk als je toch de duivel wilt dienen? Waarom?
Weet je ik geloof er echt helelmaal niks van, dat jij geen verlangen hebt om God te dienen. (want je weet dat je daar het beste kan zijn)
Lees wat postings terug, hier heb ik al over geschreven.
wat is volgens jouw een waar geloof?Het Weermannetje schreef:@mic schreef:Ik bedoelde geloven in de zin van waar geloofGeloven en een waar geloof hebben is echt een heel groot verschil.De bijbel omschrijft duidelijk wat dat is dus daar kun je je aan toetsen
Ik denk dat wij wat het waar geloof betreft, van mening over verschillen.
Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Ja, ik ook. Ik heb God vanuit mijzelf echt niet nodig hoor.
dus jij hebt God nu niet nodig? waarom ben je dan toch naar Hem op zoek? Waarom wil je dan christen zijn?
Ik ben niet naar Hem op zoek. Maar ik geloof een historisch geloof. Het geloof in Jezus Christus ken ik nog niet. En ook al heb ik dat historische geloof, dan nog ga ik niet naar Jezus zoeken. En ik wil wel een waarschuwing hiervandaan geven: Pas toch op, dat je je niet bedriegt voor een nimmereindigende eeuwigheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten