Het Weermannetje schreef:En ik dien nog steeds de duivel. Dat doe ik van nature veel liever dan dat ik God dien.
Dus jij wacht gewoon af, tot God je eindelijk genade schenkt?

Moderator: Moderafo's
Ik snap werkelijk helemaal niets meer van jou. Je zegt de duivel te dienen (moeten we je posts dan ook als dusdanig interpreterenHet Weermannetje schreef:En ik dien nog steeds de duivel. Dat doe ik van nature veel liever dan dat ik God dien.
En aan de hemelpoort zeg jij: "Ja U heeft nooit ingegrepen en mij genade geschonken"Het Weermannetje schreef:God moet mij genade schenken, ik wil eigenlijk helemaal niet bekeerd worden van nature. Dus zo afwachtend ben ik en jij niet.
er bestaat niet zoiets als "de ware dogmatiek". (maar daar hebben we het in een ander topic al over)Het Weermannetje schreef:Heb ik ooit anderen baalspriesters en mollen genoemd? Ik ben het ermee eens dat sommigen dit zeggen en dat doe ik op grond van de ware gereformeerde dogmatiek.
En toen waren we weer terug bij het Rooms Katholicisme dat de kerk bepaald (weet) wie en wat zaligwordt.......Het Weermannetje schreef:Ik weet krachtens opvoeding dat ik verloren ga als ik niet gewassen ben in het bloed van Christus. Maar ik weet ook krachtens opvoeding en kerk wat niet tot de ware zaligheid hoort. Dit weet ik natuurlijk niet precies, maar ik ben echt bang dat er hier mensen zijn die met een ingebeelde zaligheid naar de eeuwigheid reizen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten