Vandaag/ gisteren/ vorige week belijdenis gedaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Vandaag/ gisteren/ vorige week belijdenis gedaan?

Berichtdoor Rapidootje » 12 apr 2004 21:29

Wie van jullie heeft er vandaag/ gisteren of vorige week belijdenis gedaan?

Ik heb vanmorgen belijdenis gedaan. Het was een geweldige dienst! Er waren veel vrienden en familieleden. Ik vind het een goed gevoel om nu belijdend lid te zijn. Voor in de kerk zeggen dat je je leven aan God wilt wijden neemt wel een hele verantwoordelijkheid met zich mee, maar ik heb er geen spijt van! Ik weet dat God er blij mee is.

Hoe heb jij je belijdenis ervaren? Je kunt natuurlijk ook reageren als je al langer geleden belijdenis hebt gedaan.

Hebben ze bij jullie in de gemeente nog een soort 'nazorg'? Bij ons niet, en dat mis ik best. Ik zou best nog willen napraten over hoe de anderen het ervaren hebben (we waren met z'n vijven). We gaan wel proberen om een soort bijbelstudiegroep op te zetten voor 'jongbelijdende leden'. Hebben jullie dat in de gemeente al? En hoe loopt dat?
God is able
to do so much more
then we can ever
pray or realize
(Ef. 3:20)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 12 apr 2004 21:38

gefeliciteerd met deze keuze voor God!!

bij ons is het belijdenis doen met pinksteren!!
ik heb 2 jaar geleden belijdenis gedaan...... toen miste ik eigenlijk daarna best wel de catechisatie!!

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 apr 2004 22:19

Ik ga de week na pinksteren belijdenis doen... waarschijnlijk met z'n tienen... we willen graag dat we ook volgend jaar nog catechisatie kunnen volgen, wil de dominee waarschijnlijk ook wel, dus dat gaat helemaal goedkomen :)

gefeliciteerd :!:
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 12 apr 2004 22:22

ik heb ook vandaag belijdenis gedaan; wij waren met zn dertigen...
Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 apr 2004 23:29

Hoi Rapidootje,

Mijn gelukwensen! Het is altijd goed te zien dat mensen kiezen voor de Heer. In welke Kerk heb je beleden?

Mijn belijdenis voor God (in de Hervormde Gemeente te Berkenwoude) vond plaats op Stille Zaterdag 1998. De kaars die ik toen kreeg, brandt dan ook uitsluitend op die dag en op mijn verjaardag.

De nazorg ontbreekt inderdaad een beetje en da's best jammer. Op een gegeven moment ben ik bij de lokale Geref. Bondsafdeling in een cathegesatiegroepje beland. Dat bevalt op zich wel, hoewel ik wel veel verschillen tussen Geref. Bond en Midden-Orthodoxie ("mijn" richting) merk.

Intussen kom ik als organist in diverse Kerken van diverse stromingen: Hervormd (thuis dus), Gereformeerd (2x) en Oud-Katholiek. Ik blijf graag diverse meningen horen :)

Optimatus
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 13 apr 2004 08:18

Bedankt voor jullie felicitaties!

Ik ben sinds gisteren belijdend lid van de Christelijke Gereformeerde kerk. Ik voel me er over het algemeen goed thuis. We hebben een fijne gemeente, waarin je echt het gevoel hebt dat je bij een familie hoort, zeg maar. Natuurlijk zijn er wel dingen waar ik het niet helemaal mee eens ben, of die ik zelf anders zou doen, maar over het algemeen ben ik er blij mee dat ik bij deze gemeente hoor.

Hebben jullie bij je belijdenis ook zo veel gekregen? Ik heb 15 boeken gekregen en een boekenbon. Daarnaast heb ik ook nog een stapeltje kaarten gekregen. Dat had ik echt niet verwacht allemaal! Ik vind het wel heel gaaf, natuurlijk.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

babbeltje
Mineur
Mineur

Berichtdoor babbeltje » 13 apr 2004 08:36

Wij doen 2e pinksterdag belijdenis.

Gefeliciteerd met jullie keuze!!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 13 apr 2004 08:44

Ik heb een paar hele leuke boeken gekregen, onder andere "Het verhaal gaat" van Nico ter Linden.

Een heel toegankelijke manier van Bijbeluitleg die uitnodigt de Bijbel eens wat langer te lezen.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 13 apr 2004 11:21

Ik heb vorige week zondag belijdenis gedaan..
T was wel een hele mooie dienst ja, ook heel erg druk enzo..
T mooiste moment van de dienst vond ik toch wel t moment dat ik ja zei en moest knielen en n bijbeltekst mee kreeg (voor dit moment was k ook t zenuwachtigst eigenlijk...)

Ja verder heb ik idd ook best veel gekregen; kaarten en boeken enzo...
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 apr 2004 11:25

Johanne schreef:Ik heb vorige week zondag belijdenis gedaan..
T was wel een hele mooie dienst ja, ook heel erg druk enzo..
T mooiste moment van de dienst vond ik toch wel t moment dat ik ja zei en moest knielen en n bijbeltekst mee kreeg (voor dit moment was k ook t zenuwachtigst eigenlijk...)

Ja verder heb ik idd ook best veel gekregen; kaarten en boeken enzo...

jij ook gefeliciteerd met je keuze voor God!

charlie
Mineur
Mineur

sadf

Berichtdoor charlie » 13 apr 2004 11:32

Daphne schreef:ik heb ook vandaag belijdenis gedaan; wij waren met zn dertigen...

enn hoe was 't ('tl ijkt net of je de hoeveelheid het meest treffend vond..)
"I AM Too blessed to be stressed!" The shortest distance between a problem and a solution is the distance between your knees and the floor.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 13 apr 2004 13:41

sorry, kkan me voorstellen, dat t zo overkomt ja... :oops: Zo bedoelde ik het niet. Het was een hele mooie, indrukwekkende dienst, waarin duidelijk naar voren kwam, dat het belangrijk was, dat je op de loopbaan kwam te lopen, waar Paulus over schrijft in Hebreën 12 vers 1 en 2.
Dit was ook de tekst waar de preek over ging. Deze kregen we ook mee naar huis:
1 Daarom dan ook, alzo wij zo groot een wolk der getuigen rondom ons hebben liggende, laat ons afleggen allen last, en de zonde, die [ons] lichtelijk omringt, en laat ons met lijdzaamheid lopen de loopbaan, die ons voorgesteld is;
2 Ziende op den oversten Leidsman en Voleinder des geloofs, Jezus, Dewelke, voor de vreugde, die Hem voorgesteld was, het kruis heeft verdragen, en schande veracht, en is gezeten aan de rechter [hand] des troons van God.
Afbeelding

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 13 apr 2004 13:52

GEFELICITEERD ALLEMAAL!

ikzelf ben twee weken geleden gedoopt, maar dat wisten de meesten wel waarschijnlijk? :wink:

gaan jullie nu ook allemaal aan het avondmaal?
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Johanne
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Johanne » 13 apr 2004 14:57

@mic schreef:
gaan jullie nu ook allemaal aan het avondmaal?

Jepz ben op Goede Vrijdag voor t eerst geweest zeg maar...
K vond t alleen wel jammer dat k er best zenuwachtig enzo voor was, dus k heb een klein beetje de essentie gemist zeg maar...
Maar ja nu weet ik voortaan hoe t gaat en kan ik er ook beter bij na gaan denken enzo.:)
"I am a lonely soldier, I fight my own war
Everyone's caught up in themselves
My wounded soul is tearing me down"

-Narnia-

Rapidootje
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Rapidootje » 13 apr 2004 17:52

Ik ben ook van plan om aan het Avondmaal te gaan. De eerste keer is bij ons pas in juni :(

Wat ik ook wel jammer vind: van degenen die de laatste twee jaar belijdenis hebben gedaan, is er nog niemand aan het avondmaal geweest. Dat zorgt toch voor een soort extra (onnodige) drempel.
Maar ik probeer voor ogen te houden dat ik niet aan het Avondmaal ga voor de mensen, maar om de dood van Jezus Christus te gedenken, en om de gemeenschap met God te ervaren.
God is able

to do so much more

then we can ever

pray or realize

Terug naar “Archief”