Moderator: Moderafo's
AikonGirl schreef:Als iemand je met 'he rooie' naroept, vind ik dat inderdaad ook niet echt pesten moet ik eerlijk zijn. En zeker ook niet om je druk om te maken. Vooral als het van werklui komt, want die roepen zowat elke vrouw na.
Maar dat is slechts mijn mening.
Ik zie het fluiten van bouwvakkers echt niet als compliment.Mariamagdalena schreef:Maar als ze je nafluiten of roepen, is voor mij eigenlijk wel als een compliment. Ik voel me dan het aanzien nog waard!
jo schreef:zouden vrouwen ook wel eens zo onbehouwen aan een vent roepen??
Mariamagdalena schreef:Vroeger, riepen alle bouwvakkers altijd naar je, of floten naar je. Door het feminisme doen ze dat nu minder (of komt het doordat ik ouder ben? )
meschianza schreef:Jaren later sprak ik haar weer en vertelde ze wat het met haar gedaan heeft, dat negeren. En ik eb er nooit wat aan gedaan, ik heb dat negeren nooit verbroken. Terwijl ik dat had kunnen doen, want ik was rustig, maar iederen mocht me wel. Ben je dan niet heel erg medeschuldig?
Optimatus schreef:Of je dan medeschuldig bent? Wat Aragorn zegt, klopt heel aardig. Het hangt er vanaf wat je intenties waren.
Ik ben vroeger ook aardig gepest (vooral in de onderbouw van de basisschool, altijd door de hogere klassen). Het heeft heel lang geduurd voordat ik enigszins normaal met iets oudere kinderen/mensen om kon gaan.
Tegenwoordig kan ik me nog steeds bijna woest maken als ik zie dat een klein kind door een groepje hufters gepest wordt. De neiging het schoolplein op te rennen en een paar harde meppen uit te delen welt steeds weer op. Maar tegelijkertijd komt dan ook de gedachte dat dit uiteindelijk niks oplost. Het kind zal toch weer worden gepest als ik niet in de buurt ben. Moet ik de leraar dan maar inlichten in de hoop dat hij er iets aan doet?
Optimatus
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 23 gasten