Ziekte en geloofsleven.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 07 apr 2004 08:48

Je weet idd niet gelijk wat Gods bedoeling is, maar je leert erop vertrouwen. Soms doet God dingen, waarvan jij vindt dat ze verkeerd zijn, en ze blijken later toch beter te zijn voor je.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 15:53

uit: God doet nachtdienst-Ron Mehl
Petrus zegt dat het veel beter is te leiden als getrouw christen , dan als een crimineel of een dwaas. Maar wát ook de reden is voor het leiden dat in je leven komt, laat toe dat het jou terug dwingt tot een nederige wandel met de heilige God.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:47

je bedoelt waarschijnlijk lijden. :mrgreen: Ik ben het hier in het geheel mee eens.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 08 apr 2004 09:52

Ja, alhoewel er ook leiding van God in zit, ook ik kan me er wel in vinden. Heb het zelf ondervonden.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:55

Dat is fijn Rosekapje. Het is te hopen dat God je nog verder mag leiden in Zijn lijden.

willemieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor willemieke » 09 apr 2004 22:31

weetje het leven is soms heel zwaar, je denkt dan God bestaat U eigenlijk nog wel. Maar als je dan goed kijk dan zie je dat God gewoon bij je is, maar jij wil Hem niet zien

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 09 apr 2004 23:20

willemieke schreef:weetje het leven is soms heel zwaar, je denkt dan God bestaat U eigenlijk nog wel. Maar als je dan goed kijk dan zie je dat God gewoon bij je is, maar jij wil Hem niet zien

ja.. week niet.
Ik wil Hem altijd wel zien, maar stom genoeg volg ik vaak mijn eigen gevoel, en zet ik dingen voor mij ogen waardoor ik God niet zie. Maar dat neemt niet weg dat ik Hem wel wil zien! Ik wil dolgraag voor altijd met Hem leven!
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 16 apr 2004 10:34

willemieke schreef:weetje het leven is soms heel zwaar, je denkt dan God bestaat U eigenlijk nog wel. Maar als je dan goed kijk dan zie je dat God gewoon bij je is, maar jij wil Hem niet zien

Ik vind het wel herkenbaar wat Willemieke schrijft. Ik heb hetzelf zo ook wel ondervonden denk ik. Ik dacht als God dan werkelijk zo almachtig is waarom laat Hij mij dan lijden??? Hoe egoistisch van me...
Gelukkig heb ik het later wle anders ervaren. Maar dat is ook dankzij God. Beetje het idee van dat voetstappen-gedicht. (wel bekend neem ik aan).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Terug naar “Archief”