Ook hier een as bruid, over 6 weken is het zover.
Trouwen maak je idd zo duur als je het zelf wilt. ff denken wat wij allemaal uitgeven:
- jurk en alles erbij ongeveer 900 euro maar dat betalen mijn ouders
- pak en alles erbij ongeveer 350 euro
- bruidskapsel kost al gauw 60 euro (betalen mijn ouders)
- stadhuis 240 euro inclusief alle benodigde papieren
- kerk, geen kosten
- taart, buffet, en receptie/feest in totaal 3500 voor 40 daggasten en 200 avondgasten
- foto;s ongeveer 250 euro want die maakt mijn oom (een gelukkie voor ons)
- zijn ouders betalen 600 euro voor huwelijksnacht en reis (gewoon een lang weekend bungalow hoor

)
- 75 euro voor onze auto, een prachtige Chrysler PT Cruiser van een particulier.
- kaarten hebben we zelf geprint maar zijn echt heel mooi geworden, kostte alles bij elkaar ongeveer 50 euro voor 100 kaarten (en in ons geval 20 euro aan postzegels)
- ringen zitten al bijna 2 jaar aan de linkerhand, kostten destijds 199 per stuk.
- bloemen ongeveer 50 euro, we betalen alleen het materiaal. een vrouw uit de kerk is bloemist en maakt het voor ons.
Tsja, het is echt een hele smak geld en dan hebben wij nog geprobeerd te besparen :S
Verder nog wat tips voor winkels/bedrijven:
- bruidsjurk kun je zo goedkoop en duur mogelijk maken als je wilt. Er zijn tegenwoordig steeds meer winkeltjes die merkjurken verkopen voor ongeveer de helft van de prijs in een 'echte' bruidswinkel.
www.bruidsstudio.nl
www.bruidsshop.nl
- Onze trouwauto hebben we geregeld via de PT-cruiserclub.
www.cruisin.nl daar is een vraag- en aanbod van trouwauto's. Je moet alleen wel van die auto houden
- pak kopen als het uitverkoop is! En geen trouwpak kopen maar een gewoon kostuum. Vonden wij iig, vriendlief loopt nooit in een pak dus een gewoon pak was al bijzonder genoeg. Trouwpakken zijn 2 keer zo duur! Verder hebben ze bij C & A ook hele mooie pakken voor weinig geld.
- en als laatste: kijk eens goed wat familie, kennissen en gemeenteleden allemaal kunnen. Meer dan je denkt en je kunt een hoop geld uitsparen.
succes!