Trouwen, wat kost dat allemaal? (Tamelijk serieus topic)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

butterfly
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor butterfly » 07 apr 2004 12:13

columbus schreef:
trijntjejohanna schreef:
columbus schreef:en hou gerust een paar duizend achter de hand voor onvoorziene kosten.

en hou de fotograaf in de gaten :) die belt je op meestal als de fotos klaar zijn en vraagt of je ze wilt zien. en die heeft zoveel fotos dat je het zonde vind dat die niet gebruikt worden dus worden er meer geplaats in het fotoboek dan was vastgesteld. en dat kost ook geld :!:

de fotograaf is bij ons ws nostyle :wink:

NOSTYLE??? HOU DAN MAAR MININMAAL. 5000 ACHTER DE HAND :mrgreen: :mrgreen:

hahaha :lol: :lol:
Hold on, hold on tightly
Hold on, hold on tightly
Rise up, rise up
With wings like eagles
You run, you run
You run and not grow weary

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 07 apr 2004 13:08

Ikke21 schreef:
columbus schreef:je kan voor minder dan 1000 euro trouwen, alleen dan moet je het feestgebeuren schrappen. het is maar net wat je wilt.

idd, als je alleen in het stadhuis trouwt en in de kerk ben je voor nog geen 500,00 euro klaar (moet je ook geen trouwjurk aan doen)!!
Op maandagmiddag is trouwen zelfs gratis!!

maandag morgen en donderdagmorgen zijn ook gratis, tenminste, bij ons wel ;-)
trouwen in't gemeentehuis kost hier toch wel 183,- en dan komt er nog een trouwboekje 28,45 en uittrekselgeboorteakte 2x 10,- bij! dan zit je op dik 230,-... (niet dat ik trouwplannen heb hoor maar mn mams is ambtenaar van de burgerlijke stand vandaar dat ik dit allemaal weet :wink: )

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2004 13:11

Ik weet niet zoveel van de actuele prijzen, 4 jaar geleden was het wel een stuk goedkoper merk ik. Wij waren voor de trouwreportage nog geen duizend gulden kwijt maar we hadden wel iemand die het voor z'n hobby deed.
Voor de kaarten is het leuk om zelf een foto te maken en die op de kaarten af te laten drukken is echt veel goedkoper. Zelf maken kan ook heel goed, wij hebben het voor verschillenden gedaan. Als je bij een drukkerij papier laat snijden en enveloppen besteld ben je nog goedkoper uit als je het zelf gaat printen. (150 env 14 x 14 + 200 kaartjes 13,5 x 27 cm was 40 euro) Alleen moet je dan wel zelf printen maar dat kun je ruim van te voren doen.
Als iemand in de familie een mooie auto heeft kun je die vaak ook lenen voor een klein bedrag.
Laatst gewijzigd door Memmem op 07 apr 2004 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 07 apr 2004 16:13

goed,

het kost heel veel.
vooral als er veel mensen komen op het feest.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 07 apr 2004 16:17

maar bedenk ook, je trouw maar één keer (als het goed is) en doe het dan goed!
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 07 apr 2004 16:21

of juist niet, het is toch maar voor 1 keer en het is met een dag weer voorbij

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 17:01

ahuibers schreef:of juist niet, het is toch maar voor 1 keer en het is met een dag weer voorbij

precies, je doet het maar een keer, en daarom wil je wel een mooie dag hebben....!!

p.s. ik ben geen moderator :wink:

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 08 apr 2004 06:52

Zo denken wij er ook over, we willen het 1x goed doen. Heerlijk ik heb er zo'n zin in :P

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 08 apr 2004 14:33

En nu weer on-topic, dus hoeveel kost een trouwdag.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 09 apr 2004 01:58

ook belangrijk in de kostenoverweging... de opbrengsten! als je een schatting maakt van de inhoud van de enveloppen die je hoopt te krijgen kan je daar ook rekening mee houden met het berekenen van de kosten.

vraag aan vrienden of familie die ook getrouwd zijn wat zij aan geld kregen en dan kan je weer wat wijzer van worden.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

s-tur
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor s-tur » 09 apr 2004 07:00

Ook hier een as bruid, over 6 weken is het zover. :D

Trouwen maak je idd zo duur als je het zelf wilt. ff denken wat wij allemaal uitgeven:

- jurk en alles erbij ongeveer 900 euro maar dat betalen mijn ouders
- pak en alles erbij ongeveer 350 euro
- bruidskapsel kost al gauw 60 euro (betalen mijn ouders)
- stadhuis 240 euro inclusief alle benodigde papieren
- kerk, geen kosten
- taart, buffet, en receptie/feest in totaal 3500 voor 40 daggasten en 200 avondgasten
- foto;s ongeveer 250 euro want die maakt mijn oom (een gelukkie voor ons)
- zijn ouders betalen 600 euro voor huwelijksnacht en reis (gewoon een lang weekend bungalow hoor :) )
- 75 euro voor onze auto, een prachtige Chrysler PT Cruiser van een particulier.
- kaarten hebben we zelf geprint maar zijn echt heel mooi geworden, kostte alles bij elkaar ongeveer 50 euro voor 100 kaarten (en in ons geval 20 euro aan postzegels)
- ringen zitten al bijna 2 jaar aan de linkerhand, kostten destijds 199 per stuk.
- bloemen ongeveer 50 euro, we betalen alleen het materiaal. een vrouw uit de kerk is bloemist en maakt het voor ons.

Tsja, het is echt een hele smak geld en dan hebben wij nog geprobeerd te besparen :S

Verder nog wat tips voor winkels/bedrijven:
- bruidsjurk kun je zo goedkoop en duur mogelijk maken als je wilt. Er zijn tegenwoordig steeds meer winkeltjes die merkjurken verkopen voor ongeveer de helft van de prijs in een 'echte' bruidswinkel.
www.bruidsstudio.nl
www.bruidsshop.nl

- Onze trouwauto hebben we geregeld via de PT-cruiserclub. www.cruisin.nl daar is een vraag- en aanbod van trouwauto's. Je moet alleen wel van die auto houden :D

- pak kopen als het uitverkoop is! En geen trouwpak kopen maar een gewoon kostuum. Vonden wij iig, vriendlief loopt nooit in een pak dus een gewoon pak was al bijzonder genoeg. Trouwpakken zijn 2 keer zo duur! Verder hebben ze bij C & A ook hele mooie pakken voor weinig geld.

- en als laatste: kijk eens goed wat familie, kennissen en gemeenteleden allemaal kunnen. Meer dan je denkt en je kunt een hoop geld uitsparen.

succes!

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 apr 2004 12:33

Volgens mij kost het huren van de kerk wel geld... (of iig de organist en de ds... dat is bij ons tenminste zo... niet dat ik uit eigen ervaring spreek ofzo, maar oke) en foto's reken maar op zo'n 2000 euro als je ze bij een particuliere fotograaf laat maken.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 apr 2004 12:39

janneke schreef:Makkelijk denk ik...Ik heb gehoord (wauw, wat zal dat een luxe trouwerij worden;-) dat je toch wel 20.000 op je rekeningboekje moet hebben....

ja, heb ik ook gehoord, vrienden van me gaan trouwen (die hebben dat zo'n anderhalf jaar van te voren al gepland) en die sparen pp 8000 euro en die gaan allemaal op ook (warschijnlijk...)
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 10 apr 2004 12:48

rosekapje schreef:Volgens mij kost het huren van de kerk wel geld... (of iig de organist en de ds... dat is bij ons tenminste zo... niet dat ik uit eigen ervaring spreek ofzo, maar oke) en foto's reken maar op zo'n 2000 euro als je ze bij een particuliere fotograaf laat maken.

bij ons niet(betaal je niet voor de kerk enzo)... enne een fotograaf is voor een dikke duizend euro wel te vinden hooor!!!!!

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 10 apr 2004 15:21

Wij hebben het heel goedkoop gedaan. Geen dure bruidsjurk, gratisch op maandagmorgen, mijn vader nam foto's, alleen gebak en hapjes hadden we laten bezorgen. Ik geloof dat wij 200 gulden kwijt waren. Maar je kunt het net zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt............... Ik had een jurk van 50 gulden, maar ik had ook een jurk van 2000 gulden kunnen doen........

Terug naar “Archief”