Het Weermannetje schreef:Ja, natuurlijk moet je geloven, maar als je dat in de mens legt, dat de mens het moet doen, wordt niemand zalig!
Daar kunnen we van mening over verschillen, maar de kern blijft dat wie eenmaal gelooft in JC zalig zal worden.
Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Ik zeg ook manier he!En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.
Ik zeg ook manier he! En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.
Marnix schreef:Ik zeg ook manier he! En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.
Dus al die evangelische mensen werken God tegen... Maar later worden ze als ze uitverkozen zijn allemaal reformatorisch?
Zo goed omschreven?
Het Weermannetje schreef:Ik zeg ook manier he!En dan begint God, de mens gaat tegenwerken en die leert zijn onwaarde kennen en dan valt hij in voor Gods recht. Hierna wil de mens alleen maar doen wat God wil. Hij doet nog wel zonde, maar dat komt doordat hij nog in het lichaam der zonde en des doods is.
Het Weermannetje schreef:Van getuigenissen van waar bekeerde mensen. Nee, ik niet, maar ik ben helaas ook niet bekeerd.
trijntjejohanna schreef:volgens mij gaat het een beetje off-topic....
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten