Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 12:51

Aragorn schreef:Maar ik snap dat je dan 100% zeker ziek wordt, alleen heb je me daarmee nog niet uitgelegd waarom ik me wel mag verzekeren tegen iets dat mij 100% zeker zal overkomen en niet tegen iets waarvan de kans 10% is dat het mij overkomt.

Dat heb ik al lang uitgelegd. Daar zit wezenlijk geen verschil tussen!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 apr 2004 12:51

Het Weermannetje schreef:
Aragorn schreef:Maar ik snap dat je dan 100% zeker ziek wordt, alleen heb je me daarmee nog niet uitgelegd waarom ik me wel mag verzekeren tegen iets dat mij 100% zeker zal overkomen en niet tegen iets waarvan de kans 10% is dat het mij overkomt.

Dus het mag altijd of het mag nooit....
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 12:54

Het Weermannetje schreef:

Weg met die muts dan!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:02

Die muts gaat veel verder, dan sta je bloot aan het ziek worden. Bij het verzekeren hoef je helemaal geen ongeluk te krijgen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 08 apr 2004 13:03

Het Weermannetje schreef:Die muts gaat veel verder, dan sta je bloot aan het ziek worden. Bij het verzekeren hoef je helemaal geen ongeluk te krijgen.
Bij niet verzekeren stel je je niet bloot aan autoongelukken maar wel aan financiele armoede.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:05

Kijk en dat is een fout in je denken. Want het is helemaal niet zo dat je financieel in de armoede hoeft te komen. Je hebt dat ongeluk toch nog niet gehad. Maar ik denk dat dit ook een kwestie voor jezelf is. Wat jij wel tegen Gods voorzienigheid vind ingaan en wat niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:06

Het Weermannetje schreef:Die muts gaat veel verder, dan sta je bloot aan het ziek worden. Bij het verzekeren hoef je helemaal geen ongeluk te krijgen.

Je hebt net zelf gezegd dat het geen verschil maakte of de kans nu 100% of 10% was, dus waarom begin je nu dat onderscheid weer wel te maken?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:08

Je hebt op een gegeven moment (voordat het gebeurt, voordat je er aan wordt blootgesteld) een bepaalde kans dat er iets gaat gebeuren. Zodra jij echter een autoongeluk krijgt, is dat ook 100%, maar daarvoor is die kans misschien maar 10%. Dit zou betekenen dat je de schade van het autoongeluk ook niet mag betalen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:12

Het Weermannetje schreef:Je hebt op een gegeven moment (voordat het gebeurt, voordat je er aan wordt blootgesteld) een bepaalde kans dat er iets gaat gebeuren. Zodra jij echter een autoongeluk krijgt, is dat ook 100%, maar daarvoor is die kans misschien maar 10%. Dit zou betekenen dat je de schade van het autoongeluk ook niet mag betalen.

Juist ja. Zie je nu ook de inconsequentie van je ideeen in?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:15

Nee, absoluut niet. Lees jij het maar eens goed door, dan snap je misschien wat ik nog meer kan bedoelen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:15

Het Weermannetje schreef:Nee, absoluut niet. Lees jij het maar eens goed door, dan snap je misschien wat ik nog meer kan bedoelen.

Leg het zelf maar ff duidelijk uit.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:25

Heb ik al lang gedaan, maar goed. Je hebt zoveel procent kans van tevoren, maar die muts is op het moment zelf.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:29

Het Weermannetje schreef:Heb ik al lang gedaan, maar goed. Je hebt zoveel procent kans van tevoren, maar die muts is op het moment zelf.

Niet waar, je zet die muts al op voordat je ziek wordt. Het is preventief.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 13:34

Als je niet ziek wordt, hoef je hem niet op te zetten.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:38

Het Weermannetje schreef:Als je niet ziek wordt, hoef je hem niet op te zetten.

Maar die kans is wel aanwezig. Dat weet je niet. Dus mag het dan wel of niet?

Terug naar “Archief”