Welke tijdschriften lees jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:01

als het goed is wel

www.jbgg.nl maar de pagina van het jongerenblad is nog underconstruction... als je een soort cvkoers wil bouwen voor jongeren dan voel ik me aangesproken
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:02

Raido schreef:nou en? er is een toverwoord : AANPASSEN ... wat moet er in komen ... de nieuwste mode? rokken zeker, nou dan verkoopt het zoiezo al niet, ga je er interviews met stacie ortriego of hoe die muts ook heten mag in zetten dan verkoopt het onder de refokliek niet.

lijkt me moeilijk hooor

Maar de daniel laat zich ook moeilijk aanpassen, want het moet volgens de kerk nog wel binnen het straatje blijven allemaal en wel gecontroleerd worden. (Maar goed, ik lees de daniel ook bijna nooit, krijg hem ook niet, dus misschien loop ik wel te blaten)

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:03

Het wordt een blad waarin de meiden gestimuleert worden om ZELF na te denken. Dus niet zomaar klakkeloos alles van hun vrienden/ouders overnemen. En om te stimuleren om God te zoeken. Gecombineerd met een hoop ontspanning natuurlijk. Het zal meer evangelisch dan reformatorisch zijn, denk ik zo. Niet alleen maar rokken op de modepagina dus...

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 13:04

Wie moet het gaan uitgeven?

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:06

RECI-TATIVO: bedankt voor de sollicitatietip. Ik hou het in gedachten. En natuurlijk staat affiniteit met de doelgroep hoog in het vaandel bij de sollicitanten.

Ik ben nog in onderhandeling met de uitgever. Sorry, kan de naam niet noemen.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:09

MrsLiesb schreef:Het wordt een blad waarin de meiden gestimuleert worden om ZELF na te denken. Dus niet zomaar klakkeloos alles van hun vrienden/ouders overnemen.

Daar ben ik altijd wel voor ja!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 13:09

Nee, dat snap ik, want dat is namelijk het moelijkst: het vinden van een uitgever! Je kunt in prinicipe nog zo'n geweldig redactie-team hebben en bruisen van de ideeën, wanneer je geen uitgeef-meneer of uitgeef-mevrouw hebt die er brood in ziet, ben je nog nergens.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:09

christelijk en zelf nadenken... ik hoop wel dat je ze gaat pushen richting het christendom, anders word het nog niks lijkt mij.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:10

Raido schreef:christelijk en zelf nadenken... ik hoop wel dat je ze gaat pushen richting het christendom, anders word het nog niks lijkt mij.

Hm, jij ziet het christendom meer als een soort totalitaire doctrine ofzo?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:12

nou sommig christendom wel ja :mrgreen: *anderonderwerp*

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 13:15

Raido schreef:christelijk en zelf nadenken... ik hoop wel dat je ze gaat pushen richting het christendom, anders word het nog niks lijkt mij.

Even serieus, er is natuurlijk wel een verschil tussen een christelijk verantwoord tijdschrift of een, hoe zeg je dat, verkapt kerkblad. Niet alle boeken bijv. zijn verantwoord, maar dat betekent niet dat alle verantwoorde boeken expliciet christelijk en wervend zijn.

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:16

God heeft ons zelf allemaal verstand gegeven! Onderzoekt alle dingen en behoudt het goede.
Gelukkig ben ik geen voorgeprogrammeerde robot. We krijgen allemaal zelf de keus om God te dienen en van Hem te houden.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:17

klopt! maar kijk... je zou b.v. op refoweb kunnen kijken om daar onderwerpen vandaan te halen, je ziet hier wat er leeft onder de mensen, ik zou meer richting een blad als pauze gaan met pauze.nl als community alleen dan wat christelijker... pauze is echt leuk blad, niet zo vunzig (vind ik). als je ziet wat mensen bezighoud... wauw ook buiten de kerkmuren.

Is het dan misschien beter om het stempeltje christelijk weg te halen en er verantwoord van te maken?

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:20

Bedankt voor de pauzetip.

Ik verander christelijk niet in verantwoord. Verantwoord is een suggestief begrip (wat is algemeen verantwoord?) en christelijk kun je wel definitieren (op bijbel berustend).

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 13:21

Ik denk dat het nog heel lastig wordt om een profiel om te stellen en tot een nadere inhoudelijke uitwerking te komen! Vaste rubrieken, interessegebieden afbaken enzovoorts. Wel uitdagend overigens.

Terug naar “Archief”