Welke tijdschriften lees jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 07 apr 2004 13:08

En jongens dan :( ik houd me ook aanbevolen ...
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MrsLiesb

Serieuze redacteur?

Berichtdoor MrsLiesb » 07 apr 2004 13:13

Zou je serieus aan de slag willen als redacteur bij een christelijk meidenblad en heb je een journalistieke opleiding genoten? Dan moet je een mailtje met je (e-mail)adres sturen naar: mrsLiesb@hotmail.com. Ik geef je dan een seintje als het blad daadwerkelijk uitgegeven gaat worden.

Liesbeth

Stacie

Berichtdoor Stacie » 08 apr 2004 10:22

tof idee!
in amerika is er al een christelijk meiden blad!
hier niet!
ik ben benieuwd!
en als ik toch journalistiek ga studeren mail ik je nog wel :P

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 08 apr 2004 12:28

*zucht* waarom weer die hokjes? Er moet weer een blad komen voor 'christelijke meiden van 12-16' kom op zeg...

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 12:32

kurtyo schreef:*zucht* waarom weer die hokjes? Er moet weer een blad komen voor 'christelijke meiden van 12-16' kom op zeg...

Achja, dat was te verwachten he... :lol:

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 12:33

:D zat ik op te wachten kurtyo... is hier ruimte voor? hum weet nie, als je nou gewoon een christelijk jongerenblad neemt met een doelgroep van 14 tot 18/19 is het al veel beter. Wel uitkijken met hekele punten zoals uitverkiezing enzovoort... gewoon wat neutraal christelijk... desnoods met een soort online community a la ditte... (Refoweb The Magazine)

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Re: Serieuze redacteur?

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 12:39

MrsLiesb schreef:Zou je serieus aan de slag willen als redacteur bij een christelijk meidenblad en heb je een journalistieke opleiding genoten? Dan moet je een mailtje met je (e-mail)adres sturen naar: mrsLiesb@hotmail.com. Ik geef je dan een seintje als het blad daadwerkelijk uitgegeven gaat worden.

Liesbeth

Even een vraag. Waarom moet iemand een journalistieke opleiding genoten hebben? Ik snap dan dat je opgeleid bent tot journalist, maar sluit je zo niet heel veel mensen uit die goed kunnen schrijven en de nodige ervaring hebben, maar geen journalistiek hebben gestudeerd?

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 12:41

:D ik schrijf graag over vanalles en nog wat, ja maar geen journalistieke opleiding (loop alleen stage bij een krant) tja... ik mag dus niet reageren.

windekind
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor windekind » 08 apr 2004 12:45

Voor veel journalistieke functies wordt geen eens een journalistieke opleiding gevraagd, maar wordt alleen gekeken naar de kwaliteit van proefartikelen.

Is de Ronduit echt vanaf 17 jaar?
aan stuurboord liggen kapers
en aan bakboord zwemmen haaien
maar ik houd vannacht het roer wel recht

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 12:52

Omdat het niet gaat om af en toe eens wat te schrijven voor amateurblaadje, maar om een fulltime baan bij een kwalitatief hoogstaand blad. Als je een journalsitieke opleiding hebt gedaan, kan ik er vanuit gaan dat je ervaring met schrijven hebt. Je hebt dan geleerd om zo te schrijven dat het prettig leesbaar is voor de doelgroep. Als je op een andere manier kunt aantonen dat je kunt schrijven, valt er ook over na te denken. Het is niet handig om mensen in dienst te nemen die een tekst aanleveren die je vervolgens helemaal moet omgooien, omdat het niet lekker leest. Dat kost gewoon veel te veel tijd.

En waarom een christelijk meidenblad? Omdat ik denk dat meiden in de vormende puberleeftijd een blad nodig heeft dat meer verkondigt dan wat Fancy's grenzenloze ideeen.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 12:55

we call it daniël ... nah veel suc6 met je kwalitatief hoogstaande blad

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 12:56

Raido schreef:we call it daniël ... nah veel suc6 met je kwalitatief hoogstaande blad

Daniel is niet alleen voor meiden en gaat wel heel erg van 1 kerk uit.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 12:58

nou en? er is een toverwoord : AANPASSEN ... wat moet er in komen ... de nieuwste mode? rokken zeker, nou dan verkoopt het zoiezo al niet, ga je er interviews met stacie ortriego of hoe die muts ook heten mag in zetten dan verkoopt het onder de refokliek niet.

lijkt me moeilijk hooor

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 12:58

Ik ken Daniel niet goed. Vertel er eens wat over? En is Daniel ook op internet te vinden?

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 13:00

MrsLiesb schreef:Omdat het niet gaat om af en toe eens wat te schrijven voor amateurblaadje, maar om een fulltime baan bij een kwalitatief hoogstaand blad. Als je een journalsitieke opleiding hebt gedaan, kan ik er vanuit gaan dat je ervaring met schrijven hebt. Je hebt dan geleerd om zo te schrijven dat het prettig leesbaar is voor de doelgroep. Als je op een andere manier kunt aantonen dat je kunt schrijven, valt er ook over na te denken. Het is niet handig om mensen in dienst te nemen die een tekst aanleveren die je vervolgens helemaal moet omgooien, omdat het niet lekker leest. Dat kost gewoon veel te veel tijd.

Wat mij vaak opvalt, is dat goede journalisten veelal een andere opleiding hebben gedaan dan bijv. hbo journalistiek. Ik bedoel dat niet vervelend overigens, maar ik zie dat meer dan één keer. Zij hebben dan gewoon filosofie, neerlandistiek, theologie, algemene letteren enz. gestudeerd. Uit ervaring kan ik je vertellen dat je ook aan de artikelen van afgestudeerden van een journalistieke opleiding je handen vol kunt hebben qua redigeerwerk. Ik zou mensen gewoon proefartikelen laten schrijven. Misschien sluit je op deze wijze wel heel veel talent uit. Voorts is het nog maar de vraag of die mensen affiniteit hebben met de doelgroep, dat zou ik ook niet uit het oog verliezen.
Laatst gewijzigd door RECI-TATIVO op 08 apr 2004 13:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”