Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Ho, nee, dat is in een hele andere betekenis geloven. Maar zodra jij wezenlijk iets anders denkt, is het zowat wel een ander geloof. Ligt er alleen aan waar je de grens legt.
Ik denk dat twee verschillende interpretaties van de Bijbel ook twee geloven zijn! De ene gelooft dit, de andere gelooft het andere.
Marnix schreef:Ik denk dat twee verschillende interpretaties van de Bijbel ook twee geloven zijn! De ene gelooft dit, de andere gelooft het andere.
Het is hetzelfde geloof, je gelooft namelijk in dezelfde God en dezelfde Verlossing door Jezus.
Hebben mensen die wel offervlees willen eten in de bijbel ook een ander geloof dan de mensen die dat niet willen?
Het Weermannetje schreef:Marnix schreef:Ik denk dat twee verschillende interpretaties van de Bijbel ook twee geloven zijn! De ene gelooft dit, de andere gelooft het andere.
Het is hetzelfde geloof, je gelooft namelijk in dezelfde God en dezelfde Verlossing door Jezus.
Hebben mensen die wel offervlees willen eten in de bijbel ook een ander geloof dan de mensen die dat niet willen?
Dat is geen wezenlijk verschil. Maar iets wat de ene kerk bijvoorbeeld al bekering noemt en de ander niet, dat noem ik wel een verschil in geloof.
Het Weermannetje schreef:Dat vind jij minder belangrijk, maar misschien staan of vallen daar wel vele bekeringen van mensen mee.
Het Weermannetje schreef:Als de ene leer zegt dat je op een gegeven moment bekeerd bent, en de andere leer zegt dat je het dan nog niet bent, staat of valt daar je bekering mee.
Ja, maar God is de Waarheid. Daarom kun je maar op grond van 1 Waarheid tot God bekeerd worden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten