Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Vermoedelijk haalt hij of zij ze dus uit het hoofd, of vlak om het hoofd. De meest waarschijnlijke van deze twee is echter, dat de mens de gedachten in zijn eigen hoofd heeft zitten.
weermannetje schreef:Het kan dus voorkomen dat er wezens zijn die niet kunnen denken, en toch bestaan. Hieruit zou je kunnen concluderen dat de mens ook zou kunnen bestaan zonder dat hij kon denken.

Aragorn schreef:Het lijkt mij onmogelijk dat er wezens bestaan die niet een bepaalde vorm van denken of hersenactiviteit hebben. Anders noem je het geen wezens, maar lichamen. Zoals planten zegmaar.
Verder kan ik me op geen enkele manier voorstellen dat ik dezelfde idiote ged88 als weermannetje zou kunnen krijgen als ik mijn hoofd tegen het zijne zou houden...

Het Weermannetje schreef:Nou, het is natuurlijk een feit dat een mens een brein heeft en een dier een instinct. Een dier leert op ervaringen. Of dat met denken te maken heeft?

Het Weermannetje schreef:Maar er is een verschil tussen ervaringen en denken. En dieren leren door ervaringen. Ook die apen.

Raido schreef:en hoe leer jij dan HW? door dat je dat gewoon weet ofzo? als jij een keer een ongeluk hebt gehad met een auto door te proberen of je gewoon door kon lopen als hij er aankwam? doe je het dan nog een keer? hum ... ik niet.
Dieren kunnen het geen jij hun leert niet alleen op die manier gebruiken ook op andere manieren. Ze hebben een gorilla dus gebaren geleerd voor bepaalde (totaal 120) woorden, nu blijkt dat die gorilla van die woorden hele zinnen kan maken, en het leuke ze leerde haar kinderen ok wat gebaren!!!!
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 33 gasten