Verzekeren en geloof, kan dat samen gaan?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 07 apr 2004 20:12

ahuibers schreef:je kunt vrijgesteld worden, dat moet je aanvragen. zolang je dat niet doet is het misschien wel verplicht. je kunt vrijstelling krijgen voor de auto maar dan mag je verder nergens voor verzekerd zijn.

Heeft die mevrouw van het ziekenfonds dan tegen mij gelogen?
Mijn zoon was toen meerderjarig en verder nergens tegen verzekerd.

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 07 apr 2004 21:56

Mariamagdalena schreef:
ahuibers schreef:je kunt vrijgesteld worden, dat moet je aanvragen. zolang je dat niet doet is het misschien wel verplicht. je kunt vrijstelling krijgen voor de auto maar dan mag je verder nergens voor verzekerd zijn.

Heeft die mevrouw van het ziekenfonds dan tegen mij gelogen?
Mijn zoon was toen meerderjarig en verder nergens tegen verzekerd.

Je zoon had dan vrijstelling aan moeten vragen bij de gemeente. Dit zal de verzekering absoluut niet promoten, denk ik. Meestal is die vrijstelling wel op grond van principiële bezwaren. Ik weet niet hoe het gaat als je je niet verzekerd omdat je geen baan hebt.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 apr 2004 23:50

Verzekeren is net als inenten, maar dan financieel...

Niks mis mee, een kwestie van gezond verstand. Gezond ook voor je medemens, ik zou het niet leuk vinden als ik als niet ingeënd Optimatusje een nieuwe epidemie zou helpen veroorzaken. Sterker nog, ik kan met niet echt voorstellen dat God dat bedoeld zou hebben.

We hebben het vermogen tot constructief nadenken gekregen. Laten we die mogelijkheid dan ook op een zinvolle manier gebruiken. Het is een talent en dat moet je niet verloren laten gaan.

Optimatus
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 00:38

Ik weet niet of de vergelijking met inenten veel zin heeft, want mensen die tegen verzekeren zijn, zijn het ook vaak tegen inenten... :lol:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 07:53

Optimatus schreef:Verzekeren is net als inenten, maar dan financieel...

Niks mis mee, een kwestie van gezond verstand. Gezond ook voor je medemens, ik zou het niet leuk vinden als ik als niet ingeënd Optimatusje een nieuwe epidemie zou helpen veroorzaken. Sterker nog, ik kan met niet echt voorstellen dat God dat bedoeld zou hebben.

We hebben het vermogen tot constructief nadenken gekregen. Laten we die mogelijkheid dan ook op een zinvolle manier gebruiken. Het is een talent en dat moet je niet verloren laten gaan.

Optimatus

Wie zegt dat jij ziek wordt?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:13

Ik.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:23

Dus als ik niet ingeent ben, dan word ik altijd ziek?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:38

Ja.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:47

Dat zou ik dan maar eens bewijzen. Ik ben niet ingeent geweest voor polio, toen er een polioepedimie was, en ik ben gelukkig door God gespaard voor polio. Bewijs jij dus maar is dat ik altijd ziek word als ik niet wordt ingeent.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 09:49

Haha. Nee, ik had ff geen zin om serieus te reageren.

Ik krijg het idee dat achter je postings steeds de gedachte schuilgaat dat je je niet mag verzekeren voor dingen die misschien gebeuren en wel voor dingen die hoogstwaarschijnlijk gebeuren.. hoe zit dat precies, en waarom?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 09:56

Kijk, bij iets waarvan de kans ontzettend klein is dat het gebeurt, is het reele gevaar niet groot. Als iets zeer waarschijnlijk gaat gebeuren, schuilt er een reel gevaar. Dat is het verschil. Ik weet dat er idd een groot grijs gebied is.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 10:13

Het Weermannetje schreef:Kijk, bij iets waarvan de kans ontzettend klein is dat het gebeurt, is het reele gevaar niet groot. Als iets zeer waarschijnlijk gaat gebeuren, schuilt er een reel gevaar. Dat is het verschil. Ik weet dat er idd een groot grijs gebied is.

Ja, ik snap dat er verschil is tussen grote en kleine risico's. Maar wat heeft dat met verzekeren te maken?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 10:22

Iets wat onder verzekering valt, is meestal iets waarbij de kans heel gering is. En tevens, als je consequent bent, verzeker je je nergens in. Dat doe ik dan ook niet. Maar dat spaarpotje bijv. geldt voor mij niet als verzekering.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 10:31

Het Weermannetje schreef:Iets wat onder verzekering valt, is meestal iets waarbij de kans heel gering is. En tevens, als je consequent bent, verzeker je je nergens in. Dat doe ik dan ook niet. Maar dat spaarpotje bijv. geldt voor mij niet als verzekering.

En volgt hier dan weer uit dat je je wel zou mogen verzekeren tegen dingen waarvan de kans groot is? Ik begrijp echt je gevolgtrekkingen niet...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 08 apr 2004 10:34

Nee, dat zeg ik. Het ligt er ook aan in welke context je het plaatst. Ook waar een grotere kans voor geldt, mag je niet verzekeren.

Terug naar “Archief”