vrijgemaakten?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 07 apr 2004 11:51

Mijn vriend is vrijgemaakt en 't gaat hartstikke goed tussen ons. Zijn ouders hebben er ook absoluut geen problemen mee, die zijn helemaal blij met me, omdat ik wel christen ben. Mijn ouders zijn lid van een SoW-kerk.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2004 12:16

Haha.... leuk zo'n topic...

Ik ben gereformeerd vrijgemaakt.

En ja, ik ben lid van de enige ware kerk. De Kerk van Christus... en daar is ieder die in Hem gelooft lid van :)

Er zijn nog maar heel weinig grefo's die dit denken, en die zijn denk ik allemaal met die nieuwe "vrijmaking" meegegaan.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 apr 2004 19:19

Marnix schreef:Haha.... leuk zo'n topic...

Ik ben gereformeerd vrijgemaakt.

En ja, ik ben lid van de enige ware kerk. De Kerk van Christus... en daar is ieder die in Hem gelooft lid van :)

Er zijn nog maar heel weinig grefo's die dit denken, en die zijn denk ik allemaal met die nieuwe "vrijmaking" meegegaan.

das ff helaas niet waar, Marnix :? Dr zijn nog steeds binnen onze kerk menssen die ervan overtuigd zijn dat onze kerk de ware is... mijn ouders zijn ook met dat denkbeeld opgevoed, werd hen met de paplepel ingegoten, vrijwel iedereen vond dat toen (zijzelf nu nie tmeer hoor)

Ik heb ook niet echt het idee dat de meesten erg afwijzend staan tegen een relatie met iemand van een andere kerk. hangt er trouwens wel wat vanaf welke andere kerk, cgk is een heel ander verhaal dan bijv pinkstergemeente...
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2004 19:55

Hmm misschien is mijn vrijgemaakte kerk wat progressiever... stadsgemeenten zijn vaak progressiever dan plattelandsgemeenten, daar wonen ook veel meer bezwaarden en zo. Op het forum van de vrijgemaakte kerken kom ik mensen die dit denken iig nauwelijks tegen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 apr 2004 20:03

ja ok, dat zou kunnen (kzou mijn gemeente niet meteen een plattelandsgemeente noemen, maar ok). Ik ken ook niet veel mensen die er zo over denken. maar het is wel iets wat ik erg jammer vind. ik ken idd ook wel iemand die om de ware kerk te behouden is afgescheiden (tenminste ik geloof dat ie idd bij de GKV is weggegaan, geloof dat ie wel op gkv-forum komt. kom daar zelf nooit, herken jou btw wel van cdb)
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”