Bijbelstudie [koran]

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

johannes1
Moderator
Contacteer:

Bijbelstudie [koran]

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 17:19

koran hoofdstuk 1 schreef:The Opening
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful.

[1.1] All praise is due to Allah, the Lord of the Worlds.
[1.2] The Beneficent, the Merciful.
[1.3] Master of the Day of Judgment.
[1.4] Thee do we serve and Thee do we beseech for help.
[1.5] Keep us on the right path.
[1.6] The path of those upon whom Thou hast bestowed favors. Not (the path) of those upon whom Thy wrath is brought down, nor of those who go astray.

laat ons dit overdenken en aan hand van de bijbel hierover gaan nadenken.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Islam

Berichtdoor Yael » 07 apr 2004 18:06

Lees 1 Johannes 2 vrs 18 tot 29 eens, dat is volgens mij de ware gedaante van de Islam. Het lijkt veel op het Christendom, maar heel de Islam is een fake godsdienst.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 18:10

ik wil dit hoofdstuk voor hoofdstuk doorlopen om te zien waar de koran de mist in gaat. dat van 1 johannes 2: 18-29 is wel waar, maar is zo makkelijk om het zo te zeggen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 07 apr 2004 19:17

Noem het ff Koran studie (geen Bijbelstudie dude!)

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 apr 2004 19:21

johannes1 schreef:ik wil dit hoofdstuk voor hoofdstuk doorlopen om te zien waar de koran de mist in gaat. dat van 1 johannes 2: 18-29 is wel waar, maar is zo makkelijk om het zo te zeggen.

Ze ontkennen de Drie-eenheid en ze ontkennen dat Jezus de Zoon van God is, ze zeggen dat Hij niet echt gestorven is aan het kruis, dat Jezus verwekking niet door de werking van de Heilige Geest is gebeurd. Jezus is voor hen niet meer dan een profeet, een goed mens een voorbeeldige moslim.
Maar ik juich het toe de Islam nader te bekijken, kan geen kwaad. :wink:

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 07 apr 2004 19:53

De tekst is mooi... Jammer dat het over Allah gaat en niet over God... als dit in de bijbel zou staan over God zouden we het denk ik allemaal wel mooi vinden toch?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 19:56

het viel mij ook op ja. denk je nou eens in dat Allah God is. dan is dit toch wel bijbels?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 apr 2004 20:01

johannes1 schreef:het viel mij ook op ja. denk je nou eens in dat Allah God is. dan is dit toch wel bijbels?

Dat is het gevaar van de Islam dus...

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 20:07

God is Allah en Allah is God. zijn 1 persoon maar beide groepen spreken het anders uit. het klopt wel wat de koran zegt.
1.1 God moet alle eer ontvangen
1.2 de rechtvaardige
1.3 de Meester van de oordeelsdag
1.4 wij dienen Hem en we zoeken Hem in nood.
1.5 houdt ons op de rechte pad (leidt ons niet in verzoeking)
1.6 ....................

HereIam
Mineur
Mineur

Berichtdoor HereIam » 07 apr 2004 20:28

Maar WIE moet in dit gedeelte eer ontvangen? WIE is rechtvaardig? WIE is Meester? WIE dienen we? Let op: deze Allah is wel god, maar niet dezelfde God van de Bijbel!

Want ik geloof in de God van de Bijbel en Deze heeft één Zoon. Jahweh is de Vader van de Heer Jezus Christus, de Messias! Koning van de Joden, Koning van mijn hart! Dat is een fundamenteel verschil. Dat is een andere God, dat is de WARE God.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 20:41

HereIam schreef:Maar WIE moet in dit gedeelte eer ontvangen? WIE is rechtvaardig? WIE is Meester? WIE dienen we? Let op: deze Allah is wel god, maar niet dezelfde God van de Bijbel!

Want ik geloof in de God van de Bijbel en Deze heeft één Zoon. Jahweh is de Vader van de Heer Jezus Christus, de Messias! Koning van de Joden, Koning van mijn hart! Dat is een fundamenteel verschil. Dat is een andere God, dat is de WARE God.

ik lees in dit eerste hoofdstuk nergens iets over dat Allah meer zonen heeft. dus waar haal je dat vandaan?

uit dit hoofdstuk haal ik nog niet uit dat we van 2 verschillende goden te maken hebben. kijk nu naar een evangelische en een reformatorische. ze dienen beide de dezelfde God, maar toch doen beide het op een andere manier. waarom zou dit niet met de moslims zijn. misschien dat ik hier op terug kom hoor. als we andere hoofdstukken gaan behandelen, maar in dit eerste hoofdstuk lees ik nog niks dat mijn mening verandert

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 apr 2004 20:41

johannes1 schreef:God is Allah en Allah is God. zijn 1 persoon maar beide groepen spreken het anders uit. het klopt wel wat de koran zegt.
1.2 de rechtvaardige
1.6 ....................

Door dit te zeggen verloochen je Jezus Christus, ja God Drie-enig.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 20:43

Yael schreef:
johannes1 schreef:God is Allah en Allah is God. zijn 1 persoon maar beide groepen spreken het anders uit. het klopt wel wat de koran zegt.
1.2 de rechtvaardige
1.6 ....................

waar verloochen ik Hem dan?

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 07 apr 2004 20:48

johannes1 schreef:
Yael schreef:
1.2 de rechtvaardige
1.6 ....................

Moslims geloven niet dat Jezus Gods Zoon is die voor onze zonde stierf aan het kruis. Ze erkennen Hem als profeet, maar meer ook niet.
Jezus is de Weg, de Waarheid, en het Leven. Alleen door Hem kunnen we tot de Vader komen. Niet via de weg die de moslims voorschrijven.
Liever de liefde van Jezus dan de koudheid van Allah.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 07 apr 2004 20:50

Yael schreef:
johannes1 schreef:
Yael schreef:
1.2 de rechtvaardige
1.6 ....................

Moslims geloven niet dat Jezus Gods Zoon is die voor onze zonde stierf aan het kruis. Ze erkennen Hem als profeet, maar meer ook niet.
Jezus is de Weg, de Waarheid, en het Leven. Alleen door Hem kunnen we tot de Vader komen. Niet via de weg die de moslims voorschrijven.
Liever de liefde van Jezus dan de koudheid van Allah.

je loopt op de zaken vooruit. ik wil niet gelijk bij hoofdstuk 1 al zeggen dat moslims goed of fout zitten. laten we de hoofdstukken doorlopen met elkaar en hoofdstuk voor hoofdstuk bespreken. en die 5 punten die ik vertaald heb. die zijn overeenkomstig met de bijbel.

Terug naar “Archief”