0-posters

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

TKF
Moderator

0-posters

Berichtdoor TKF » 07 apr 2004 08:00

Ik zag in de gebruikerslijst dat er veel posters waren die ng nooit een posting gedaan hebben, oftwewel zij zijn dus eigenlijk geen posters in dit forum. Daarom mijn idee: Waarom zouden bijv. alle 0-posters die aangemeldt zijn tot een bepaalde datum verwijderd worden van het forum. Zo om de database schoon te houden. Wel is het hiervoor handig om een 'nieuwsbrief' te verzenden naar alle forumleden zodat iedereen er dan vanaf weet.

tis maar een suggestie
Laatst gewijzigd door TKF op 05 nov 2004 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
'Real discoveries come from chaos.'
- Chuck Palahniuk

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 07 apr 2004 10:23

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 07 apr 2004 10:24

Ik vind het een perfect idee!!!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 07 apr 2004 11:05

Als je idd wel lid wordt en niet post is dat wel een beetje vreemd. Zulke mensen mogen van mij verwijderd worden.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 07 apr 2004 13:32

henkie schreef:
TheEdge schreef:Volgens mij is dat technische helemaal niet moeilijk om te achterhalen. Hotmail maakt gebruik van zo'n systeem (1x per maand inloggen en anders weg met je account), en een chatbox die ik vroeger wel eens bezocht, had ook een systeem van minstens 1x per half jaar inloggen, of anders werd je eruit geschopt.

Technisch zal het wel mogelijk zijn, maar dan zullen we zelf moeten gaan sleutelen. Ik kan dat niet en eerlijk gezegd lijkt het me nou ook niet weer zo'n probleem dat het al die moeite waard is :D
Onze chat heeft die mogelijkheid trouwens wel, maar daar is het ook noodzakelijk omdat de namen steeds schaarser worden. Dat is denk ik ook de belangrijkste reden dat hotmail dit doet.

Met dat systeem zijn ze begonnen toen hun geheugen begon vol te lopen met al die prive-berichten enzo die zich opstapelden. Wellicht is het een idee om op Refoweb ook iedereen te wissen die een half jaar niet is geweest.

Ik ben er zelf niet zo'n voorstander van om namen te wissen. Ik heb me ook op andere fora ingeschreven maar kom daar zelden. Als ik tijd overheb of iets nodig heb, kan ik dan altijd terugkomen. Op RefoWeb moet je ook vaak wachten op goedkeuring van je forumnaam dus dan is het fijn als je vast lid bent.

Waar ik zelf aan heb zitten denken, is om iedereen met 0 berichten eens te mailen en te vragen waarom ze niks hebben gepost. Wat ze evt. graag anders willen zien. Of ze nog prijs stellen op hun account.

Vergeet trouwens niet dat je ook lid moet zijn om in een poll te kunnen stemmen (o.a. voor de foto van de week) Dat kan ook een reden zijn om lid te worden.

Toriso
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Toriso » 07 apr 2004 20:41

Het zijn geen 'posters' edoch leden. Oftewel Membersch. 0-Members dus. Foto van de Week en/of Arena stemmers zouden toch wel 1 posting kunnen maken? Al is het maar een paar punten.. (letterlijk).
Niet het aanzien, maar het wezen!

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 27 apr 2004 12:52

Ik zie het nut niet in van verwijderen. Zoals in het andere topic al genoemd is, er zijn veel members die alleen lezen. Zolang de database niet vol loopt ofzoiets lijkt het mij geen nut hebben. Denk ook even aan de advertenties die ze nu wel krijgen. Als er straks veel members verwijderd worden, worden er minder advertenties verstuurt enz.

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 27 apr 2004 23:17

man_on_fire schreef:Ik zie het nut niet in van verwijderen. Zoals in het andere topic al genoemd is, er zijn veel members die alleen lezen. Zolang de database niet vol loopt ofzoiets lijkt het mij geen nut hebben. Denk ook even aan de advertenties die ze nu wel krijgen. Als er straks veel members verwijderd worden, worden er minder advertenties verstuurt enz.

Voor alleen lezen hoef je geen lid te zijn :wink:

man_on_fire
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor man_on_fire » 28 apr 2004 15:09

Markie schreef:
man_on_fire schreef:Ik zie het nut niet in van verwijderen. Zoals in het andere topic al genoemd is, er zijn veel members die alleen lezen. Zolang de database niet vol loopt ofzoiets lijkt het mij geen nut hebben. Denk ook even aan de advertenties die ze nu wel krijgen. Als er straks veel members verwijderd worden, worden er minder advertenties verstuurt enz.

Voor alleen lezen hoef je geen lid te zijn :wink:

klopt :wink:

maar stel toch dat je ook een x wat wilt zeggen, is het wel handig als dat direct kan.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 apr 2004 15:10

:idea: mailtje sturen naar 0-posters met de vraag of ze lid willen blijven? :idea:
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 28 apr 2004 15:14

johannes1 schreef::idea: mailtje sturen naar 0-posters met de vraag of ze lid willen blijven? :idea:

nee, Refoweb bestaat ook van deze mensen denk ik,
(Via advertenties)

Hoe meer er verstuurd worden hoe meer ze kunnen vragen, daar kan dan weer promotiemateriaal of zo van gekocht worden.

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 apr 2004 15:17

dan verwijder je toch die namen uit het gebruikerslijstje, zodat er namen vrij komen voor mensen die wel willen posten. en houdt je de adressen van die andere om toch de mailtjes te sturen voor de centen. dan snijdt het mes aan 2 kanten.

1. toch geld binnen
2. ruimte voor nieuwe mensen.
Want die Mij vindt, vindt het leven, en trekt een welgevallen van den HEERE. (Spreuken 8 vers 35)

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 28 apr 2004 15:18

dat mag niet, dat is Sp@m :mrgreen:

johannes1
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor johannes1 » 28 apr 2004 15:20

alsof die mailtjes nu geen spam zijn zeg.

ahuibers
Majoor
Majoor

Berichtdoor ahuibers » 28 apr 2004 15:21

officieel niet volgens mij,

Terug naar “Archief”