Welk Bijbelcitaat is jou dierbaar?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 06 apr 2004 20:58

Ik vind alle uitspraken van Jezus zo mooi, omdat ze uit de eerste hand komen.
Weest blij in de Heer !

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 06 apr 2004 21:01

wina schreef:Ik vind alle uitspraken van Jezus zo mooi, omdat ze uit de eerste hand komen.

Ja vooral Johannes 14 tot en met hoofdstuk 17 vind ik erg mooi! Omdat Jezus hier Zich zo duidelijk openbaard!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 06 apr 2004 21:04

Jozua 1: 8 en 9:

Dat de wet niet wijkt van uw mond. Maar overleg het dag en nacht. Opdat gij warneemt te doen naar alles wat daarin geschreven is. DAn zal uw weg voorspoedig zijn, en u zal verstandig handelen. Heb ik het niet bevolen? Weest sterk, heb goede moed en verschrik niet. WAnt de Heerde uw God is met u, waar gij ook heengaat.

:)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 06 apr 2004 21:17

Efeziërs 2: 4,5
"God echter, die rijk is aan erbarming, heeft, om zijn grote liefde, waarmede Hij ons heeft liefgehad, ons, hoewel wij dood waren door de overtredingen mede levend gemaakt met Christus - door genade zijt gij behouden."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 apr 2004 10:32

1 Kor. 15:58 las ik vanmorgen:
Zo dan, mijn geliefde broeders! Zijt standvastig, onbewegelijk, altijd overvloedig zijnde in het werk des Heeren, als die weet, dat uw arbeid niet ijdel is in den Heere.

:oops: dacht ik, Dat is helaas wel erg vaak anders...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 07 apr 2004 10:59

hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Niemand kan tot Mij komen, dan dat de Vader hem trekke.

:mrgreen: volgens mij bestaat ie niet.
Jezus zegt wel een keer: Niemand kan tot de Vader dan door Mij.

Jawel, bestaat wel, waar weet ik nog steeds niet, zoek het nog wel een keertje op misschien.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 07 apr 2004 11:05

Het moet echt zijn:
Johannes 6:44
Niemand kan tot Mij komen, tenzij dat de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekke; en Ik zal hem opwekken ten uitersten dage.

Check: http://www.opurk.nl, klik links op: Bijbel zoekmachine, en zoek...

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 07 apr 2004 11:33

Dank je. :wink:

Boekenlezer
Generaal
Generaal

Berichtdoor Boekenlezer » 07 apr 2004 12:27

Nou vooruit, laat ik er dan ook een neerzetten. Bij zulke vragen denk ik altijd: welke moet ik kiezen? Maar er is wel één tekst die wel een heel bijzondere betekenis voor mij heeft gekregen, en die mijn leven gestempeld heeft. Een tekst die onvergetelijk voor mij geworden is.

Mattheüs 19:26: En Jezus, hen aanziende, zeide tot hen: Bij de mensen is dat onmogelijk, maar bij God zijn alle dingen mogelijk.

Kan ik het toch niet laten om er nòg eentje te noemen.
Jesaja 2:22: Laat gijlieden dan af van den mens, wiens adem in zijn neus is, want waarin is hij te achten?

Wieowie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Wieowie » 07 apr 2004 14:15

Jesaja 45:22 Wendt U naar Mij toe, wordt behouden, alle gij einden der aarde! want Ik ben God, en niemand meer.
Omdat Hij mij het eerst heeft lief gehad

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 07 apr 2004 19:14

Romeinen 8
31 Wat zullen wij dan van deze dingen zeggen? Als God vóór ons is, wie zal tegen ons zijn? 32 Hoe zal Hij, die zelfs zijn eigen Zoon niet gespaard, maar voor ons allen overgegeven heeft, ons met Hem ook niet alle dingen schenken? 33 Wie zal uitverkorenen Gods beschuldigen? God is het, die rechtvaardigt; 34 wie zal veroordelen? Christus Jezus is de gestorvene, wat meer is, de opgewekte, die ter rechterhand Gods is, die ook voor ons pleit. 35 Wie zal ons scheiden van de liefde van Christus? Verdrukking of benauwdheid, of vervolging of honger, of naaktheid, of gevaar, of het zwaard? 36 Gelijk geschreven staat:
Om Uwentwil worden wij de ganse dag gedood,
wij zijn gerekend als slachtschapen.
37 Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad. 38 Want ik ben verzekerd, dat noch dood noch leven, noch engelen noch machten, noch heden noch toekomst, noch krachten, 39 noch hoogte noch diepte, noch enig ander schepsel ons zal kunnen scheiden van de liefde Gods, welke is in Christus Jezus, onze Here.
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 07 apr 2004 19:43

Met Christus ben ik gekruisigd, en toch leef ik, (dat is), niet meer mijn ik, maar Christus leeft in mij. En voor zover ik nu (nog) in het vlees leef, leef ik door het geloof in de Zoon van God, die mij heeft liefgehad en Zich voor mij heeft overgegeven. (Galaten 2:20)
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 07 apr 2004 22:49

Boekenlezer schreef:Nou vooruit, laat ik er dan ook een neerzetten. Bij zulke vragen denk ik altijd: welke moet ik kiezen?

Van mij hoef je niet te kiezen. Ik ben uitsluitend benieuwd naar meningen, maar ik wil niemand dwingen :)

Optimatus
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Mapleleaf
Sergeant
Sergeant

Verlost

Berichtdoor Mapleleaf » 15 apr 2004 16:30

Jes 43:1b
Vrees niet, want Ik heb u verlost; Ik heb u bij uw naam geroepen, gij zijt Mijne.

O wat was dat goed toen Hij deze woorden in mijn hart legde. Hem zij alle eer en lof!

de psalm gedeelte hieronder ligt mij ook aan het hart.

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Re: Verlost

Berichtdoor parkiet » 15 apr 2004 18:48

John B schreef:de psalm gedeelte hieronder ligt mij ook aan het hart.

:oops: welke psalm is dat? komt mij in deze berijming/vertaling (?) niet bekend voor....
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Terug naar “Archief”