weekendhuwelijk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 22 mar 2004 00:44

joepie schreef:Waarom zou je dan trouwen?
Je kunt tenslotte ook zonder getrouwd te zijn regelmatig bij elkaar zijn.
Dus wat is dan die meerwaarde van het getrouwd zijn.

Nogmaals, en ook anderen hebben dat gezegd: je trouwt met elkaar om je liefde te bevestigen, definitief te maken, elkaar trouw beloven, er voor elkaar zijn, geen beperkingen in de lichamelijke liefden, enz enz.

En nog steeds blijf ik zeggen dat je het huwelijks formulier eens moet lezen. Wat God daarover zegt. En dat is wat anders dan niet bijelkaar gaan wonen na je trouwen.

En dat is ook iets anders dan elke dag bij elkaar zijn na je trouwen... :!:

Sorry, maar ik vind het erg arm/beperkt als de meerwaarde van het trouwen alleen zit in het feit dat je dan elke dag bij elkaar kunt zijn.. :roll:
De redenen waarom het allemaal nog meer kan zijn hier door mij en anderen al vaak genoeg genoemd.

Fly29
Mineur
Mineur
Contacteer:

wil nog een keertje reageren

Berichtdoor Fly29 » 22 mar 2004 11:35

Hoi Allemaal,

Tja, wat houd trouwen dan in? Niets meer dan dat je voor de wet elkaar trouw beloofd. In het gemeentehuis voor de ambtenaar en in de kerk voor God. Het is min of meer een ritueel denk ik dus. Een schoon sprookje?

Voor Aragorn,

Ik denk dat ik wel een beetje begrijp wat je bedoeld. Trouw beloven heeft niet zozeer met de materialistische dingen te maken. Dat trouw beloven hoeft niet afhankelijk te zijn van een plaats of een bepaald beeld. Als je om praktische redenen nog liever in je eigen huis blijft wonen dan is dat begrijpelijk. Ik zou het liever anders noemen. Ik ben om praktische redenen, studeren, de week in de andere stad omdat het reizen te lastig is maar in het weekend ga ik weer naar haar toe. Anders komt het overals of je wel wilde trouwen maar de rest een bijzaak vond. Wat het huwelijksformulier betreft, daarin worden de praktische zaken ook aan gehaald. Die moet je beloven. Maar ik mag aannemen dat je die ook weet en zoveel mogelijk wil uitvoeren. Dat is hetzelfde als een vrachtwagenchauffeur die internationaal rijd. Ik heb bewust gekozen om nationaal te blijven rijden. Ik wil geen hele week van huis zijn. Mijn toekomstige vrouw en e.v.t. kinderen wil ik graag zien opgroeien. Dat gaat vaak de mist in als je internationaal rijdt. Ik zeg wel eens: internationaal rijden is voor mij vrijgezel zijn. Wanneer je getrouwd ben dan heb je meer behoefte om bij elkaar te zijn. Mijn wens is om er dan zo volledig mogelijk bij mijn gezin te wezen. En dat standpunt word gerespecteerd. Tja, niet alles hoeven delen. Begrijpelijk. Ik leg er in mijn relatie ook geen druk op. Ik vertrouw het nu allemaal beterder. Je hoeft ook niet in alles meer eens te zijn. Je houd van haar of van hem. Dat is genoeg. Mijn standpunt is bij het trouwen: dat ik van haar houd en dat ik volledig mag zijn voor haar. Dat volledig moet je zien in haar kunnen onderhouden, zoveel mogelijk alles samen op te lossen en in grote lijnen het zelfde willen en denken. Kortom je beste maatje voor het leven waarin je jezelf mag zijn. En als jij je in jouw situatie goed erbij voeld dan is dat goed. Want liefde gaat boven alles uit. Het heeft geen kasteel nodig om zich goed te voelen. Liefde is geduld hebben. Dat laat zich niet in een paar woorden vast leggen. Liefde is een werk van het hart en niet van het verstand. Het verstand leid het hart in een wat betere wegen maar liefde is beslist geen verstandswerk.

Groet,

Fly29

Liefde is geduld(een ervaring van mij)

jo
Verkenner
Verkenner

niet kiezen

Berichtdoor jo » 03 apr 2004 22:45

'k zou er zelf nooit voor kiezen, lijkt me vreselijk :( :( :( :(

Aragorn

Re: niet kiezen

Berichtdoor Aragorn » 03 apr 2004 22:49

jo schreef:'k zou er zelf nooit voor kiezen, lijkt me vreselijk :( :( :( :(

En als je het nu ziet als verkering+ ? Want verkering is toch ook niet vreselijk, terwijl je elkaar dan ook niet elke dag ziet..

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2004 09:39

het lijkt mij ook vreselijk... nu met verkering vind ik het ook al niks dat ik hem alleen maar in het weekend zie... gelukkig trouw ik bijna en dan is dat over en dan kan ik bij hem wonen!!

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 10:31

trijntjejohanna schreef:

het lijkt mij ook vreselijk... nu met verkering vind ik het ook al niks dat ik hem alleen maar in het weekend zie... gelukkig trouw ik bijna en dan is dat over en dan kan ik bij hem wonen!!

Maar als je kunt kiezen tussen verkering en trouwen, maar dan niet elke dag bij elkaar? Dan is dat laatste soms toch nog beter of niet? Als je zin hebt kun je ook gewoon door de week een keer blijven slapen, en als je geen zin hebt niet.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 05 apr 2004 10:33

Aragorn schreef:
trijntjejohanna schreef:

Maar als je kunt kiezen tussen verkering en trouwen, maar dan niet elke dag bij elkaar? Dan is dat laatste soms toch nog beter of niet? Als je zin hebt kun je ook gewoon door de week een keer blijven slapen, en als je geen zin hebt niet.

tja dat is misschien wel zo.... maar geen zin om bij de man / vrouw te slapen?? kank me niet echt voorstellen

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 05 apr 2004 10:36

trijntjejohanna schreef:
Aragorn schreef:
trijntjejohanna schreef:

tja dat is misschien wel zo.... maar geen zin om bij de man / vrouw te slapen?? kank me niet echt voorstellen

Ja, maar jij bent ook nog niet getrouwd he... :mrgreen:

Goed, als het niet kan dan. Als je de volgende dag tentamens hebt of als je net een feest van de vereniging hebt, whatever.. Daarom heb je ook zo'n 'weekendhuwelijk'. Maar als je wilt en je hebt geen andere dingen kun je dat wel gewoon doen, en als je verkering hebt (en ook geen sex voor het huwelijk wil) niet.

Terug naar “Archief”