Aanbod van genade

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 apr 2004 12:03

Je kunt dat niet van jezelf zeggen volgens wat jullie denken..

Dat is juist.

Je kunt het zeggen en menen. Ik kan het op dit moment zeggen en menen.... En ik weet zeker dat anderen dat ook kunnen... maar dat niet durven omdat ze bang zijn dat het niet van God maar uit hunzelf komt.

Op dit moment?Dat komt echt heel ongeloofwaardig op me over eigenlijk.
Hiermee wil je dus zeggen dat je bekeerd bent, maar ook weer onbekeerd kunt worden blijkbaar.
Dat is onbegrijpelijk voor mij.

Hoe verklaar je dat dan?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 apr 2004 12:20

markie ik denk niet dat het jou taak is om Marnix uit te leggen hoe hij moet geloven. God is heel persoonlijk, en vraag aan jou en mij: heb je mij lief? ja? volg mij dan.
nee? zoek eerst het koningkrijk van God.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 apr 2004 12:24

hijwel schreef:markie ik denk niet dat het jou taak is om Marnix uit te leggen hoe hij moet geloven. God is heel persoonlijk, en vraag aan jou en mij: heb je mij lief? ja? volg mij dan.

Daar gaat het hier in dit topic juist om.Om dat zoeken, óf dat aanbod.

Maar als ik goed begrijp heb je liever dat ik niet mijn menig uitleg?

Ik mag toch minstens wel een verklaring vragen over wat iemand hier neerzet? :wink:

Daar dient per slot van rekenig een forum als dit voor :D

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 04 apr 2004 13:19

Markie schreef:
hijwel schreef:markie ik denk niet dat het jou taak is om Marnix uit te leggen hoe hij moet geloven. God is heel persoonlijk, en vraag aan jou en mij: heb je mij lief? ja? volg mij dan.

Daar gaat het hier in dit topic juist om.Om dat zoeken, óf dat aanbod.

Maar als ik goed begrijp heb je liever dat ik niet mijn menig uitleg?

Ik mag toch minstens wel een verklaring vragen over wat iemand hier neerzet? :wink:

Daar dient per slot van rekenig een forum als dit voor :D

Tuurlijk mag je je mening geven.
Maar ik weet dat jij niet wil/kan of durft te geloven in God en zijn beloftes.

Nu wil jij, die God niet wil/kan of durft te vertouwen marnix uitleggen hoe hij moet vertrouwen op God. Terwijl je zelf nog niet eens weet hoe je moet vertrouwen op God. Dat zou het zelfde zijn: als ik vanaf de kant tegen iemand zou gaan zeggen die op een schip staat, hoe hij op dat schip moet komen.

Dat is toch gek, God wil echt niet dat jij gaat uitzoeken of marnix wel op de goede wijze op God vertrouwt terwijl jij zelf niet eens weet hoe het wel moet.

Ik vindt best dat je mening geeft over hoe iemand moet geloven, hoe iemand zich over moet geven aan God. Maar als jij het zo goed weet, zorg dan eerst dat je God gevonden hebt, voordat je gaat vertellen hoe mensen God moeten vinden.

(mischien klinkt het een beetje scherp, maar het Gaat God om jou, en het gaat er God niet om hoe jij over iemand anders denkt)

Markie
Majoor
Majoor

Berichtdoor Markie » 04 apr 2004 16:27

Nu wil jij, die God niet wil/kan of durft te vertouwen marnix uitleggen hoe hij moet vertrouwen op God. Terwijl je zelf nog niet eens weet hoe je moet vertrouwen op God. Dat zou het zelfde zijn: als ik vanaf de kant tegen iemand zou gaan zeggen die op een schip staat, hoe hij op dat schip moet komen.

Daar zeg je iets, ik wil het idd wel, maar kan het niet van/uit mezelf!

Dat is toch gek, God wil echt niet dat jij gaat uitzoeken of marnix wel op de goede wijze op God vertrouwt terwijl jij zelf niet eens weet hoe het wel moet.

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik denk dat God dat wil.Ik zeg aleen mijn overtuiging hier :wink:

Ik vindt best dat je mening geeft over hoe iemand moet geloven, hoe iemand zich over moet geven aan God. Maar als jij het zo goed weet, zorg dan eerst dat je God gevonden hebt, voordat je gaat vertellen hoe mensen God moeten vinden.

Hieruit concludeer ik dat je óf mijn post niet goed gelezen hebt, óf het verkeerd begrepen heb.
Ik heb namelijk steeds gezegd dat men God uit zichzelf niet kan vinden.God vind jou, en niet andersom.
Hier vertel je dus júist het tegengestelde van wat ik beweer.

(mischien klinkt het een beetje scherp, maar het Gaat God om jou, en het gaat er God niet om hoe jij over iemand anders denkt)

Geeft niets dat het scherp klinkt, alleen moet je wat scherper opletten wat ik hier neerzet misschien :wink:

En ik zal zelf ook best welles scherp overkomen misschien.Maar dat moet toch wel mogen zeker?
We leven nog steeds in een democratisch land. :D

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 apr 2004 16:57

Jij denkt dat wanneer je dit gelooft je bekeerd bent.Dat het dús van jezelf komt.
Het 1e is absoluut waar, Jezus zegt dat ook vaak genoeg. Het 2e volgt niet automatisch uit het eerste, het kan nanmelijk net zo goed een gevolg zijn als een oorzoaak.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 04 apr 2004 17:01

Markie schreef:

Maar willen kun je ook niet uit jezelf! Toch zeg je hier te willen. Dat betekent dus dat GOd met jouw bezig is Markie! Is dat geen reden om op God vertrouwend verder te gaan, om te geloven dat Hij ook jouw wil zaligen?

Hieruit concludeer ik dat je óf mijn post niet goed gelezen hebt, óf het verkeerd begrepen heb.
Ik heb namelijk steeds gezegd dat men God uit zichzelf niet kan vinden.God vind jou, en niet andersom.
Hier vertel je dus júist het tegengestelde van wat ik beweer.
Anderen hebben ook nooit beweerd dat je god uit jezelf kan vinden Markie, maar wel dat je hem kan vinden. Ja inderdaad God heeft jouw in die zin eerst gevonden, en ik denk ook niet dat er iemand is die hier moeite mee heeft. Waar wel verschilende mensen (ik ook) moeite mee heeft dat dit soms zo benadrukt wordt dat de opdracht om te geloven (vertrouwen) ondergesneeuwt raakt.
Afbeelding

@mic: amic.filternet.nl

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 04 apr 2004 22:42

Dat zeg ik....

Blijven hangen in je oude mens, die het inderdaad niet kan... terwijl je een nieuwe mens hebt gekregen, je met Christus bent bekleed, en daardoor ook weer kan kiezen.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 apr 2004 06:16

Weet je, ik vindt dit altijd zo mooi he! Iedereen die ook maar een beetje op zoek is naar God wil eigenlijk wel. Diep in zijn hart gaat zijn verlangen uit naar God. God is dan bezig, want van nature wil je dit niet.
Als je die nieuwe wil hebt, kan je ook vertrouwen op God. Met die nieuwe wil kan je geloven op zijn beloftes.

Je hebt mij niet horen zeggen dat ik denk dat God dat wil.Ik zeg aleen mijn overtuiging hier :wink:

owke sorry, ik was alleen bang dat je je zelf vergeet.

Hier vertel je dus júist het tegengestelde van wat ik beweer

sorry dit is niet bijbels: zoekt en u zal vinden. (ik geloof niet dat uit je oude ik doet, dus doe je het met je nieuwe wil) Maar ik zal de volgende keer een beetje beter doorlezen :wink:

Geeft niets dat het scherp klinkt, alleen moet je wat scherper opletten wat ik hier neerzet misschien :wink:

En ik zal zelf ook best welles scherp overkomen misschien.Maar dat moet toch wel mogen zeker?
We leven nog steeds in een democratisch land. :D[/quote]
Ik ben toch blij dat ik het heb neergezet, vooral omdat je zegt dat je wel wil maar niet kan. Weet je: vertrouw maar als een kind op Jezus die zegt: ik ben gekomen om jou te redden van je zonden.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 05 apr 2004 06:18

Marnix schreef:Dat zeg ik....

Blijven hangen in je oude mens, die het inderdaad niet kan... terwijl je een nieuwe mens hebt gekregen, je met Christus bent bekleed, en daardoor ook weer kan kiezen.

heb je daar een mooie bijbeltekst voor. Ik ken veel mensen die hier mee zitten. Dus ga vanmiddag ff zoeken naar wat teksten.

Equilibrist
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Equilibrist » 05 apr 2004 08:33

hijwel schreef:
Marnix schreef:Dat zeg ik....

heb je daar een mooie bijbeltekst voor. Ik ken veel mensen die hier mee zitten. Dus ga vanmiddag ff zoeken naar wat teksten.

Paulus schreef: "Want gij zijt allen zonen van God, door het geloof, in Christus Jezus. Want gij allen, die in Christus gedoopt zijt, hebt u met Christus bekleed" (Galaten 3:26,27).

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 05 apr 2004 12:36

Ik heb een heel hoofdstuk voor je (om serieus genomen te worden de statenvertaling maar gepakt).

1 Wat zullen wij dan zeggen? Zullen wij in de zonde blijven, opdat de genade te meerder worde?
2 Dat zij verre. Wij, die der zonde gestorven zijn, hoe zullen wij nog in dezelve leven?
3 Of weet gij niet, dat zovelen als wij in Christus Jezus gedoopt zijn, wij in Zijn dood gedoopt zijn?
4 Wij zijn dan met Hem begraven, door den doop in den dood, opdat, gelijkerwijs Christus uit de doden opgewekt is tot de heerlijkheid des Vaders, alzo ook wij in nieuwigheid des levens wandelen zouden.
5 Want indien wij met Hem een plant geworden zijn in de gelijkmaking Zijns doods, zo zullen wij het ook zijn [in] [de] [gelijkmaking] [Zijner] opstanding;
6 Dit wetende, dat onze oude mens met [Hem] gekruisigd is, opdat het lichaam der zonde te niet gedaan worde, opdat wij niet meer de zonde dienen.
7 Want die gestorven is, die is gerechtvaardigd van de zonde.
8 Indien wij nu met Christus gestorven zijn, zo geloven wij, dat wij ook met Hem zullen leven;
9 Wetende, dat Christus, opgewekt zijnde uit de doden, niet meer sterft; de dood heerst niet meer over Hem.
10 Want dat Hij gestorven is, dat is Hij der zonde eenmaal gestorven; en dat Hij leeft, dat leeft Hij Gode.
11 Alzo ook gijlieden, houdt het daarvoor dat gij wel der zonde dood zijt, maar Gode levende zijt in Christus Jezus, onzen Heere.
12 Dat dan de zonde niet heerse in uw sterfelijk lichaam, om haar te gehoorzamen in de begeerlijkheden deszelven [lichaams].
13 En stelt uwe leden niet der zonde tot wapenen der ongerechtigheid; maar stelt uzelven Gode, als uit de doden levende [geworden] zijnde, en [stelt] uw leden Gode tot wapenen der gerechtigheid.
14 Want de zonde zal over u niet heersen; want gij zijt niet onder de wet, maar onder de genade.
15 Wat dan? Zullen wij zondigen, omdat wij niet zijn onder de wet, maar onder de genade? Dat zij verre.
16 Weet gij niet, dat wien gij uzelven stelt tot dienstknechten ter gehoorzaamheid, gij dienstknechten zijt desgenen, dien gij gehoorzaamt, of der zonde tot den dood, of der gehoorzaamheid tot gerechtigheid?
17 Maar Gode zij dank, dat gij [wel] dienstknechten der zonde waart, maar [dat] gij [nu] van harte gehoorzaam geworden zijt aan het voorbeeld der leer, tot hetwelk gij overgegeven zijt;
18 En vrijgemaakt zijnde van de zonde, zijt gemaakt dienstknechten der gerechtigheid.
19 Ik spreek op menselijke wijze, om der zwakheid uws vleses wil; want gelijk gij uw leden gesteld hebt, [om] dienstbaar [te] [zijn] der onreinigheid en der ongerechtigheid, tot ongerechtigheid, alzo stelt nu uw leden, [om] dienstbaar [te] [zijn] der gerechtigheid, tot heiligmaking.
20 Want toen gij dienstknechten waart der zonde, zo waart gij vrij van de gerechtigheid.
21 Wat vrucht dan hadt gij toen van die dingen, waarover gij u nu schaamt? Want het einde derzelve is de dood.
22 Maar nu, van de zonde vrijgemaakt zijnde, en Gode dienstbaar gemaakt zijnde, hebt gij uw vrucht tot heiligmaking, en het einde het eeuwige leven.
23 Want de bezoldiging der zonde is de dood, maar de genadegift Gods is het eeuwige leven, door Jezus Christus, onzen Heere. (Romeinen 6)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Vin

Berichtdoor Vin » 05 apr 2004 17:29

Marnix schreef:(om serieus genomen te worden de statenvertaling maar gepakt).

Van mij hoef je niet hoor. Dat dacht ik de eerste keer ook toen ik jou uit iets anders zag citeren. Maar nu waardeer ik het juist, dat je gewoon citeerd uit wat je zelf leest. Is de Statenvertaling zo goed dan? Neuh.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 06 apr 2004 08:04

Nou, ik heb die andere 'bijbels' ook gelezen, maar ik vind niet dat die overeenkomen met de Statenvertaling. :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 apr 2004 09:32

Het Weermannetje schreef:Nou, ik heb die andere 'bijbels' ook gelezen, maar ik vind niet dat die overeenkomen met de Statenvertaling. :wink:

Je meent het...

Terug naar “Archief”