Moderator: Moderafo's
Christa schreef:Ja, maar heeft het inhoud of uitwerking? Na zo'n 'preek'? Ik betwijfel het...
joris schreef:.
De zegen vond ik het mooist aan het einde van de dienst.
wina schreef:joris schreef:.
De zegen vond ik het mooist aan het einde van de dienst.
Weet je hem nog ?:
De Heer zij vóór u, om u de juiste weg te wijzen.
De Heer zij achter u, om u te bewaren voor de listen van de boze.
De Heer zij naast u, om u in de armen te sluiten, om u te beschermen tegen het gevaar.
De Heer zij onder u, om u op te vangen wanneer u dreigt te vallen,
De Heer zij in u, om u te troosten wanneer u verdriet hebt.
De Heer omgeve u als een beschermende muur, wanneer anderen over u heen vallen.
De Heer zij boven u, om u te zegenen.
Zo zegene u God, vandaag , morgen en in der eeuwigheid.
wina schreef:Had jij dan wat anders verwacht van die dienst ?
Ik was allang blij dat het ter Linden niet was, die vond ik helemaal vreselijk bij die trouwerij.Verder ben ik het helemaal met je eens, behalve deze zinsnede :
.........................
Want die grote kloof tussen God en de zondige mens, die zal toch overbrugd moeten worden, wil een mens veilig die eeuwigheid tegemoet gaan. Dan is er toch niks minder nodig dan een wedergeboorte, die door God gewerkt moet worden.
..........................
Die kloof is al overbrugd door Jezus offer aan het kruis , alleen moeten wij het aannemen.
Cor schreef:IK ben er niet voor dat vrouwen DS zijn, volgens mij zijn de hogepriesters in de Bijbel allemaal man, en de priesters waren ook allemaal man, de profeten waren allemaal man, en de richters waren ook allemaal man.
Het lijkt mij daarom wel vrij duidelijk.
Joris waarom oudsten in de kerk, volgens mij mag je de kerk alleen kerk noemen als er een kerkenraad, anders is het geen kerk, God heeft zelf de ambten ingesteld.
bloempjuh schreef:Cor schreef:IK ben er niet voor dat vrouwen DS zijn, volgens mij zijn de hogepriesters in de Bijbel allemaal man, en de priesters waren ook allemaal man, de profeten waren allemaal man, en de richters waren ook allemaal man.
Het lijkt mij daarom wel vrij duidelijk.
Joris waarom oudsten in de kerk, volgens mij mag je de kerk alleen kerk noemen als er een kerkenraad, anders is het geen kerk, God heeft zelf de ambten ingesteld.
heejuh de richters waren nie allemaal man er was ook een vrouw bij Deborah dusz en wat maakt dat nouw uit vrouwen kunnen toch ook evangeliseren enzo en waar haal je het vandaan dat een vrouw geen dominee mag zijn ik heb da nog noooooit gelezuh!!!!!
Marnix schreef:In 1 Corinthiers 14 staat de tekst die je bedoelt:
34 Waar gelovigen bijeen komen, moeten de vrouwen zwijgen. Zij mogen niet spreken, maar moeten zo nederig zijn dat aan de mannen over te laten. Dat staat trouwens ook in de wet van Mozes. 35 Als zij iets willen vragen, moeten zij dat thuis aan hun man vragen. Want een vrouw hoort in de gemeente niet te spreken.
De vraag is in hoeverre deze tekst in deze tijd nog van toepassing is, en wat voor invloed de cultuurverschillen tussen vroeger en nu hier op hebben.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten