Klimmers/hikers gezocht!

Alles wat niet thuis hoort in de andere fora.

Moderators: johannes1, Moderafo's

Boomer123
Verkenner
Verkenner

Klimmers/hikers gezocht!

Berichtdoor Boomer123 » 21 jul 2026 14:12

Loop jij er ook tegenaan dat je dolgraag cursussen wilt volgen bij bv. de NKBV (single pitch, multi pitch, C1, C2, enz) maar dat bij de meeste cursussen ook de zondag ingepland is en dat je dat niet wilt?
We hebben het volgende bedacht: als we zelf een groepje bij elkaar krijgen van zo'n 8-10 (misschien meer?) personen is het misschien wel mogelijk om als groep een cursusleider in te huren. Of misschien heb jij een ander goed idee?
Ben jij of ken jij zo'n klimmer of hiker? Dan graag je reactie!

Hans1978
Verkenner
Verkenner

Re: Klimmers/hikers gezocht!

Berichtdoor Hans1978 » 25 jul 2026 21:36

Klinkt interessant!
Ik hou dit topic in de gaten!

Tonny
Sergeant
Sergeant

Re: Klimmers/hikers gezocht!

Berichtdoor Tonny » 31 jul 2026 19:04

Klimmen: hebben we het dan over klettersteigen/ via ferrata?
Dat is inderdaad iets wat ik graag wil. Ik heb er verder nooit naar gekeken, want t is wat verder weg, mijn man heeft hoogtevrees en gaat het dus sowieso niet doen, en heb weinig mensen in mijn omgeving met wie ik zoiets zou kunnen doen.

Nu ben ik momenteel herstellende van een polsbreuk (snowboarden) en dat heeft nog wel wat maandjes nodig voordat ik mezelf weer echt goed omhoog kan trekken. Vorige week even geprobeerd (optrekken aan voetbaldoel) en dat deed een dag flink pijn :?. Maar het zal ook niet zo snel geregeld zijn vermoed ik.

Binnenkort zit ik in Tsjechië en daar kan je dat ook wel onder begeleiding doen dus ik zit in dubio wat verstandig is. Nou, ik weet wat verstandig is, ik weet alleen niet of ik verstandig ga doen :-oo

Nu heb ik zelf helemaal geen ervaring, 1x een via ferrata gedaan bij zo'n outdoor-centrum in de Belgische ardennen. Ik ben dus wel echt een beginner. Dus ik weet niet of jij mensen zoekt die echt nog moeten beginnen, of zoek je meer een groepje die uitdaging zoekt?

Hoe zie je dat verder praktisch voor je? En weekje richting ergens waar bergen zijn, of een aantal zaterdagen heen en weer rijden naar de Ardennen?
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Terug naar “Algemene Zaken”