Presidents/senaat verkiezingen 2020

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Mortlach » 21 mei 2026 22:40

Hans1978 schreef:Al met al hoop ik dat beide partijen de volgende keer met een zinnige kandidaat komen. Want laten we eerlijk zijn: dat is sinds Obama niet meer gebeurd...

Wat ik me trouwens wel afvraag...

Je zegt dat je hoopt op zinnige kandidaten. Ik ook. Maar als je in Amerika zou kunnen stemmen, zou je dan toch op een partij stemmen die het land de afgelopen 15 jaar naar de rand van de afgrond heeft geleid, die een overduidelijke, schaamteloze crimineel de hand boven het hoofd hield, die pedofielen beschermt, die de grondwet aan alle kanten negeert, onder wiens leiding amerikaanse troepen amerikaanse protestanten hebben geëxecuteerd, die niets zei toen decennia oude bondgenoten werden geschoffeerd of verdragen werden ondermijnd, etc. etc.

Zélfs met een zinnige kandidaat zou ikzelf denk ik niet op zo'n partij kunnen stemmen. Want zelfs als ze zeggen "we beloven het deze keer anders te doen!", waarom zou ik dan in vredesnaam geloven?

Ik kan me voorstellen dat je geweten je niet toestaat om op een Democraat te stemmen omdat deze bijvoorbeeld niet tegen abortus is of een dergelijke splijtzwam, maar in dat geval zou ik persoonlijk me van stemmen onthouden. Je neus dichtknijpen en toch maar weer op een Republikein stemmen? Echt niet! Die mogen eerst even 20 jaar lang gaan bewijzen dat ze hun leven hebben gebeterd.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Re: Presidents/senaat verkiezingen 2020

Berichtdoor Marnix » 21 mei 2026 23:05

Wat dat betreft zou het goed zijn als er meer partijen zijn want veel mensen blijven vaak toch Republikeins stemmen omdat ze conservatief zijn en Democraten geen goed alternatief vinden want abortus, euthanasie, woke enz. Dus blijven ze Republikeins stemmen omdat ze vinden dat er geen alternatief is en dan hopen ze hooguit dat hun volgende kandidaat wat normaler is.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Terug naar “Actualiteit & Politiek”