Politie actie Tom de Wal

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

JWBokx
Verkenner
Verkenner

Politie actie Tom de Wal

Berichtdoor JWBokx » 10 jan 2026 13:53

Het was al even geleden dat ik hier geweest ben.
Voornamelijk door mijn scheiding veel dingen gebeurd.
Onder andere ben ik verhuisd met alle perikelen die daarbij horen.

Maar nu er veel voorbij komt over de politie actie bij een dienst van Tom de Wal wilde ik ook hier kijken hoe er hier over gedacht wordt.
In een ander onderwerp komt zijn naam ook voorbij maar dan meer of een gebedsdienst al dan niet bijbels is.
Mij gaat het nu meer om alles wat nu voorbij komt in verschillende media en nieuwsbrieven die ik krijg.
Van hele goede actie veelal vanuit niet christelijke hoek tot grote verontwaardiging voornamelijk uit christelijke hoek.
Dit is natuurlijk zeer extreem met uitersten door mij hier neergezet, ik weet natuurlijk ook dat bij zoiets niet voor iedereen geld die al dan niet christelijk zegt te zijn.

Doordat ik zelf gediplomeerd autist ben krijg ik wel erg kromme tenen dat hij stelt autisme uit te kunnen drijven.
Het maakt hierin niet uit of ik voor of tegen gebedsgezeningsdiensten ben, maar oa autisme uitdrijven, genezen of wat dan ook is mijn ogen onmogelijk. Dit soort uitspraken maken het mij en vele anderen met een diagnose ontzettend lastig om zich staande te houden in deze wereld die toch al op veel manieren zeer anti autistisch is.
Zolang autisme als ziekte en dus te genezen gezien wordt, zal het nooit geaccepteerd worden.
Er wordt al over gezegd en geschreven, maar wat ik zelf merk is dat het altijd door niet autistische experts gezegd of geschreven wordt en dus niet echt geluisterd wordt naar wat ik zeg.

Oftewel: doe nou eens gewoon, dan gaat het veel beter met mij.....

Erik1960
Kapitein
Kapitein

Re: Politie actie Tom de Wal

Berichtdoor Erik1960 » 10 jan 2026 22:06

Ik hoop vooral dat de juridische basis van het ingrijpen door de burgemeester goed voor elkaar is. Ik kan me zo voorstellen dat ook in de Open Hof in Kampen deze zaak met grote belangstelling gevolgd wordt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Tonny
Mineur
Mineur

Re: Politie actie Tom de Wal

Berichtdoor Tonny » 11 jan 2026 11:06

Wat ik begrepen heb:

- deze dienst werd als evenement gezien en niet als een kerkdienst. Dit omdat het landelijk/ groots werd aangekondigd en je een plek moest reserveren. De regel bij een evenement is dat er een vergunning moest zijn. Tom de Wal ziet het als een kerkdienst omdat er gebeden werd en vond dus dat hij geen vergunning hoefde te hebben. Dat is krom, als ik met mijn gebedskring samen kom, vormen wij nog geen kerkdienst. Juist als christen zou je je aan de wet moeten houden (tenzij...).

- probleem rondom deze vergunning is wel dat er protesten werden aangekondigd door o.a. LHBTIQ. Dit omdat Tom de Wal ook aan homo-genezing zou doen. Dat is een onterechte aanname en maakt dat de (homoseksuele) burgermeester ter plaatse minder objectief gekeken zal kunnem hebben.
Tom de Wal zegt hierop: 'laat me 1 filmpje zien waarop ik dat doe' wat opzich een makkelijke opdracht is aangezien iemand als Tom de Wal al zijn diensten op internet plaatst. Dat ze dat niet kunnen, maar zelfs NOS zegt dat hij dit wel doet, is journalistiek gezien behoorlijk kwalijk.

Dat Tom de Wal nu van alles roept over christenvervolging is ook kwalijk, hij stelt zich nu op 1 lijn met christenen die daadwerkelijk gemarteld worden vanwege hun geloof, en niet gewoon opgepakt worden omdat ze een evenement zonder vergunning houden.

Gr. een ADHD'er die ook niet genezen kan worden :D
'En Hij zei tegen hen: Waarom bent u zo angstig? Hebt u dan geen geloof?'

Terug naar “Actualiteit & Politiek”