Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor Erik1960 » 29 sep 2025 18:30

benefietdiner schreef:Nee daar had jij het inderdaad niet over maar Lidewij de Vos (FVD) wel en daarom plaatste ik dat filmpje. Jij, Frans Timmermans en ander hier begrijpen er dus niets van maar wel beschuldigen.
Jij prietpraat Lidewij de Vos na. Jij beschuldigt asielzoekers. Jij liegt over de feiten. Niet de zaak omdraaien. Leugenaar. En dat je liegt is al niet fraai. Maar dat je dat doet over de rug van de zwaksten in de samenleving is ronduit onchristelijk.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2025 18:53

benefietdiner schreef:Dat er helemaal geen link is met de grote stroom asielzoekers?
](*,)

En jij gelooft werkelijk dat als je op magische wijze alle asielzoekers zou uitzetten, dat dat probleem dan zou zijn opgelost? Dat Nederlandse mannen vrouwen zich nooit onveilig laten voelen of hen lastig vallen.

Ik herinner me nog een keer lang geleden dat ik als jongere in mijn eentje over straat liep en er een wat oudere dame mijn kant op kwam lopen. Toen we elkaar passeerden, klemde ze zichtbaar haar handtas tegen zich aan, wat ik interpreteerde als dat ze dacht dat ik die weg zou grissen of zo. Ik was echt verbaasd, want zo ben ik helemaal niet.

Dat vrouwen zich onveilig voelen, is heel erg, en daar moeten we allemaal wat aan doen. Voor mannen begint dat met bewustzijn; dat je geen lift in stapt waar een vrouw in staat, maar wacht op de volgende. Dat als je toevallig achter een vrouw aanloopt op straat omdat jullie allebei dezelfde kant op gaan, dan je dan even blijft staan om extra ruimte te scheppen. Dat je vrienden erop aanspreekt als ze seksistische grappen maken, want reken er maar op dat vrouwen die nooit grappig vinden en zullen merken of er iemand wat van zegt of niet.

Er is zo veel meer dat we kunnen doen voordat we zondebokken nodig hebben.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 sep 2025 19:26

Mortlach schreef:En jij gelooft werkelijk dat als je op magische wijze alle asielzoekers zou uitzetten, dat dat probleem dan zou zijn opgelost? Dat Nederlandse mannen vrouwen zich nooit onveilig laten voelen of hen lastig vallen.
Nee
Mortlach schreef:Ik herinner me nog een keer lang geleden dat ik als jongere in mijn eentje over straat liep en er een wat oudere dame mijn kant op kwam lopen. Toen we elkaar passeerden, klemde ze zichtbaar haar handtas tegen zich aan, wat ik interpreteerde als dat ze dacht dat ik die weg zou grissen of zo. Ik was echt verbaasd, want zo ben ik helemaal niet.

Dat vrouwen zich onveilig voelen, is heel erg, en daar moeten we allemaal wat aan doen. Voor mannen begint dat met bewustzijn; dat je geen lift in stapt waar een vrouw in staat, maar wacht op de volgende. Dat als je toevallig achter een vrouw aanloopt op straat omdat jullie allebei dezelfde kant op gaan, dan je dan even blijft staan om extra ruimte te scheppen. Dat je vrienden erop aanspreekt als ze seksistische grappen maken, want reken er maar op dat vrouwen die nooit grappig vinden en zullen merken of er iemand wat van zegt of niet.

Er is zo veel meer dat we kunnen doen voordat we zondebokken nodig hebben.
Goed idee maar denk je of heb de illusie dat wij dat ook met een islamitische asielzoeker kunnen afspreken?
Zo ja. Dat moet ik je toch teleur stellen want dat is tegen islamitische cultuur.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 29 sep 2025 19:31

benefietdiner schreef:Nee
Goed idee maar denk je of heb de illusie dat wij dat ook met een islamitische asielzoeker kunnen afspreken?
Zo ja. Dat moet ik je toch teleur stellen want dat is tegen islamitische cultuur.

Wanneer heb jij voor het laatst ook maar 1 woord gewisseld met een asielzoeker?
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2025 19:35

benefietdiner schreef:Zo ja. Dat moet ik je toch teleur stellen want dat is tegen islamitische cultuur.

"De" islamitische cultuur? Alsof dat een monoliet is...

Ik merk verder wel op dat je volledig aan mijn punt voorbijgaat. Lekker discussiëren zo...

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 29 sep 2025 20:43

Mortlach schreef:"De" islamitische cultuur? Alsof dat een monoliet is...
100 %

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 29 sep 2025 21:02

benefietdiner schreef:100 %

Wil je zo goed zijn om mijn vraag ook te beantwoorden? De vraag wanneer jij voor het laatst een asielzoeker gesproken hebt? Je schijnt expert te zijn op het gebied van islamitische cultuurverschijnselen, ook daarom ben ik benieuwd naar je expertise.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 29 sep 2025 21:55

Het is hilarisch om zoveel onkunde, onwetendheid en domheid te lezen en tegelijkertijd dieptriest dat het de basis is van zoveel veroordeling en zwartmakerij.

Maar ja, de "zondebok" is natuurlijk wel heel Bjibels dus logisch dat sommigen er een zoeken (en met de zonden van het volk terug naar de woestijn probeert te sturen) :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 29 sep 2025 22:01

benefietdiner schreef:100 %

LOL

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 sep 2025 07:17

2,6 miljoen mensen dommigheid verwijten wie is er dan dom.

Afbeelding

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 30 sep 2025 07:23

benefietdiner schreef:2,6 miljoen mensen dommigheid verwijten wie is er dan dom.

Afbeelding

Ik verwijt jou alleen dat je liegt.

En je hebt nog steeds mijn vraag niet beantwoord. Of durf je het antwoord niet te geven?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2025 07:32

benefietdiner schreef:2,6 miljoen mensen dommigheid verwijten wie is er dan dom.

Jij bent niet "De PVV-stemmer". Dat jij domme dingen roept zoals dat de islamitische cultuur 100% monoliet is geeft aan dat jij totaal geen idee hebt waar je over praat en dat je alleen maar doet wat je hier constant doet: Anderen napraten zonder enige kennis.

Maar dat jij domme dingen zegt niet gelogen zijn, verdraaid, totaal niet kloppen of vanuit onwetendheid ontstaan (iets anders valt er helaas echt niet van te maken) wil niet zeggen dat wij dat alle PVV-stemmers verwijten. Er zullen er ongetwijfeld meer zijn, er zijn ook wel bepaalde verbanden te leggen. Zo is het gemiddelde opleidingsniveau van PVV-stemmers veel lager dan bij veel andere partijen, maar een lager opleidingsniveau is heel wat anders dan domheid. Daarnaast zijn er ook best hoger opgeleiden die PVV stemmen om allerlei redenen maar die roepen niet allerlei onjuiste dingen die jij hier wel roept.

Kortom, je kan niet allerlei domme dingen roepen en als mensen dan zeggen dat wat je zegt uit onwetendheid voortkomt roepen: ohh nou verwijt je 2,6 miljoen mensen onwetendheid. Dat is net zo generaliserend als vanwege het misdragen van een asielzoeker ze verwijten dat ze allemaal criminelen zijn.... :roll:
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 30 sep 2025 08:26

Gelukkig hoef ik niet slim te zijn om dit gesprek te overleven en dom zijn is tijdelijk, maar chagrijnig zijn kan een leven lang duren. :mrgreen:

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 30 sep 2025 09:34

benefietdiner schreef:Gelukkig hoef ik niet slim te zijn om dit gesprek te overleven en dom zijn is tijdelijk, maar chagrijnig zijn kan een leven lang duren. :mrgreen:
een leven lang… je weet wat er gebeurde met de rijke man die Lazarus negeerde?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 30 sep 2025 09:54

benefietdiner schreef:Gelukkig hoef ik niet slim te zijn om dit gesprek te overleven en dom zijn is tijdelijk, maar chagrijnig zijn kan een leven lang duren. :mrgreen:

:mrgreen:

Ik heb toch altijd het idee (als ik Wilders hoor praten helemaal) dat chagrijnig zijn meer iets van de PVV is. Ik heb die man werkelijk nog nooit vrolijk gezien, die is alleen maar aan het mopperen en klagen dagen het allemaal verschrikkelijk is :D

Terug naar “Actualiteit & Politiek”