Oorlog Oekraïne

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Re: Oorlog Oekraïne

Berichtdoor Mortlach » 28 sep 2025 22:26

pindas83 schreef:Het is niet zo dat ik Poetin ‘s kant kies. Wat de Russen uitvreten zal ik niet goedpraten. Ik krijg er ook niet betaald voor trouwens. Ik vind de hele houding van de EU in deze oorlog en wat er aan vooraf ging gewoon buitengewoon onverstandig en onverantwoord. De afgelopen jaren is continue ingezet op meer geld voor nog meer wapens wat heeft geleid tot een Oekraïne wat in puin ligt. Oekraïne moest ten koste van alles winnen, wat dat winnen dan ook zou moeten betekenen. Zelf hebben we de handen lekker schoon gehouden en er werd zelfs met droge ogen verkondigd door onze toenmalige minister, dat het wel een goede zaak was dat Oekraïners ‘onze oorlog’ uitvochten. Hoe cynisch kan je zijn.
Nou we zien hoe het er voor staat; Oekraïne zit op de knieën en de onderhandelingspositie is dramatisch geworden voor hen.Een complete generatie is gedecimeerd en een hele natie getraumatiseerd en wij maar blij zijn dat zij het doen.
Dat bloed kleeft ook aan de handen van de Eu en onze ‘grote leiders’ die het een goed plan vinden zich politiek te mengen
in een gebied waar ze gewoon weg hadden moeten blijven.

Je mag mij toch eens uitleggen hoe je de twee vet gemaakte zinnetjes met elkaar verenigd, want mij lukt dat echt niet. Oekraïne aan zijn lot overlaten - want dat stel je hier voor - IS Poetins kant kiezen.

En ik weet niet welke media jij volgt, maar ik heb geen idee waar je "Oekraïene zit op de knieën" vandaan haalt. Recent heeft Trump gezegd dat hij meent dat Oekraïene al het veroverde grondgebied terug kan krijgen (inclusief de Krim). Nu zegt Trump wel vaker dingen, en misschien zegt hij morgen weer wat anders, maar het signaleert wel wat. Het blijkt verder helemaal zo goed niet te gaan met Rusland's offensief.

En je draait nog steeds om het feit heen dat als we Oekraïene niet hadden geholpen, de volledige bevolking daar zou zijn uitgemoord. Over bloed aan je handen gesproken...

Mortlach, ik ga eerlijk zijn; Ik heb niks tegen ongelovigen, de meeste vrienden van mij zijn het. Maar ik twijfel aan jouw intenties hier op dit forum. Je lijkt weinig tot niks op te hebben met God, Jezus of het christendom in het algemeen. Je onderschrift doet vermoeden dat je meer begaan bent met de Egyptische god van de onderwereld?
Wat zoek je hier?
Ik kan het gewoonweg niet plaatsen maar misschien ligt het aan mij.

Mosterd na de maaltijd misschien, maar ik vind het oude Egypte, de geschiedenis en cultuur fascinerend en doe zo nu en dan een poging mezelf hierogliefen lezen aan te leren. Geen idee hoe je uit mijn onderschrift een link legt naar de Egyptische god van de onderwereld.

Het gaat jullie allen goed!

Jou ook!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Actualiteit & Politiek”