Geert Wilders PVV

Discussies over het nieuws en de politiek.

Moderators: Memmem, Moderafo's

naamloos
Generaal
Generaal

Re: Geert Wilders PVV

Berichtdoor naamloos » 12 sep 2025 19:47

benefietdiner schreef:Nee zo geloof ik niet. Want geloof zonder de werken is een dood geloof, oftewel geen geloof.

Ja klopt, als je in iets gelooft en je werken zijn daaraan tegenovergesteld, dan noemt Jakobus dat terecht een dood geloof. (aan de vruchten kent men de boom)

benefietdiner schreef:Het is maar één klein verschil maar ik schreef dóór mijn geloof en niet in mijn geloof.

Benieuwd wat voor jou het verschil is van "dóór" en "in."
Volgens AI: Er is geen fundamenteel verschil tussen 'door geloof' en 'in geloof'; het zijn taalkundige variaties die hetzelfde concept aanduiden, namelijk de rol die geloof speelt als middel of houding om tot een zeker doel te komen, bijvoorbeeld rechtvaardiging voor God.
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

naamloos
Generaal
Generaal

Berichtdoor naamloos » 12 sep 2025 19:49

benefietdiner schreef:.

Misschien had je zelf ook door dat je reactie nergens op sloeg aangezien je die verwijderd hebt?
Alle spreken over Boven komt van beneden, ook het spreken dat beweert van Boven te komen. (Kuitert)

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 sep 2025 13:07

Krankzinnig dat deze gestoorde gek mag optreden in Nederland. Oproep tot geweld en nieuwe jodenjacht. Als Paradiso dit OK vindt dan sluiten die tent, aldus Geert Wilders.

Helemaal met hem eens. d:)b

Afbeelding
Paradiso juicht voor moord op Charlie Kirk tijdens omstreden concert Bob Vylan: '*censuur* de fascisten! Ga ze vinden op straat!'
Behalve het verplichte nummer ' Dood, dood aan de IDF! ' werd ook geweld tegen de vermoorde Charlie Kirk en zionisten toegejuicht.
Op het podium is een Palestijnse vlag te zien.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/om ... ~b35589e4/

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 sep 2025 13:17

Gratis zorg zonder eigen risico, gratis weekgeld, gratis onderdak, gratis eten en dus hebben asielzoekers genoeg geld over om massaal een fatbike te kopen.
Terwijl miljoenen Nederlanders hun boodschappen nauwelijks nog kunnen betalen.
Nederland is doodziek.

Afbeelding

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 14 sep 2025 17:58

benefietdiner schreef:Krankzinnig dat deze gestoorde gek mag optreden in Nederland. Oproep tot geweld en nieuwe jodenjacht. Als Paradiso dit OK vindt dan sluiten die tent, aldus Geert Wilders.

Helemaal met hem eens. d:)b

Afbeelding
Paradiso juicht voor moord op Charlie Kirk tijdens omstreden concert Bob Vylan: '*censuur* de fascisten! Ga ze vinden op straat!'
Behalve het verplichte nummer ' Dood, dood aan de IDF! ' werd ook geweld tegen de vermoorde Charlie Kirk en zionisten toegejuicht.
Op het podium is een Palestijnse vlag te zien.
https://www.volkskrant.nl/binnenland/om ... ~b35589e4/

Tja.. ze laten hun ware aard zien. Verwijten een ander
intolerant te zijn maar zelf juichen ze moord toe op andersdenkenden. Dat is dan intellectueel Amsterdam.
Zet iemand weg als fascist omdat het je niet zint en dan is alles geoorloofd blijkbaar.

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 14 sep 2025 19:27

benefietdiner schreef:Gratis zorg zonder eigen risico, gratis weekgeld, gratis onderdak, gratis eten en dus hebben asielzoekers genoeg geld over om massaal een fatbike te kopen.
Terwijl miljoenen Nederlanders hun boodschappen nauwelijks nog kunnen betalen.
Nederland is doodziek.

Afbeelding

Een asielzoeker die werkt krijgt geen weekgeld en moet meebetalen aan de kosten van opvang. Wat ze daarnaast met hun geld doen moeten ze natuurlijk zelf weten. Dat miljoenen Nederlanders hun boodschappen nauwelijks kunnen betalen is een fabeltje. Het mediane spaarsaldo van de Nederlander is ruim € 20.000,00. Ik maak me dan ook geen zorgen om de financiële gezondheid van Nederland. Wel over de mentale staat van het land. Het wordt steeds normaler om flagrante onzin op forums te plaatsen, nepinformatie te verspreiden en de haat in de samenleving aan te wakkeren. Overigens zijn de denkbeelden van Wilders in strijd met de leer van Jezus en kan iemand die zichzelf christen durft te noemen het niet verantwoorden om fan van Wilders te zijn en/of PVV te stemmen.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 14 sep 2025 19:32

pindas83 schreef:Tja.. ze laten hun ware aard zien. Verwijten een ander
intolerant te zijn maar zelf juichen ze moord toe op andersdenkenden. Dat is dan intellectueel Amsterdam.
Zet iemand weg als fascist omdat het je niet zint en dan is alles geoorloofd blijkbaar.

We hebben in Nederland prima manieren om dit soort bizarre uitingen tegen te gaan, daar hoeft geen sluiting van een theater aan te pas te komen. Overigens is het nogal ‘opmerkelijk’ dat de wegens groepsbelediging veroordeelde Geert W. zich hierover durft uit te laten.
De denkbeelden van de heer Wilders zijn in strijd met de leer van Jezus en iemand die zichzelf christen durft te noemen kan het niet verantwoorden dat hij fan van Wilders is en/of PVV stemt.
Niemand kan vluchten voor zijn eigen hart. Daarom is het beter te luisteren naar wat het zegt (Paolo Coelho, De Alchemist)

pindas83
Majoor
Majoor

Berichtdoor pindas83 » 14 sep 2025 19:42

Erik1960 schreef:We hebben in Nederland prima manieren om dit soort bizarre uitingen tegen te gaan, daar hoeft geen sluiting van een theater aan te pas te komen. Overigens is het nogal ‘opmerkelijk’ dat de wegens groepsbelediging veroordeelde Geert W. zich hierover durft uit te laten.
De denkbeelden van de heer Wilders zijn in strijd met de leer van Jezus en iemand die zichzelf christen durft te noemen kan het niet verantwoorden dat hij fan van Wilders is en/of PVV stemt.

Heb ik ergens gezegd dat de boel gesloten moet worden?

Wat Geert W. te melden heeft erover; het zal me echt worst zijn. Ik heb niets met die man of politiek in het algemeen.

Dus wanneer je wil quoten, wees concreet.

benefietdiner
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor benefietdiner » 14 sep 2025 20:52

Erik1960 schreef:Een asielzoeker die werkt krijgt geen weekgeld en moet meebetalen aan de kosten van opvang. Wat ze daarnaast met hun geld doen moeten ze natuurlijk zelf weten. Dat miljoenen Nederlanders hun boodschappen nauwelijks kunnen betalen is een fabeltje. Het mediane spaarsaldo van de Nederlander is ruim € 20.000,00. Ik maak me dan ook geen zorgen om de financiële gezondheid van Nederland. Wel over de mentale staat van het land. Het wordt steeds normaler om flagrante onzin op forums te plaatsen, nepinformatie te verspreiden en de haat in de samenleving aan te wakkeren. Overigens zijn de denkbeelden van Wilders in strijd met de leer van Jezus en kan iemand die zichzelf christen durft te noemen het niet verantwoorden om fan van Wilders te zijn en/of PVV te stemmen.
Eén ding kan ik met je eens zijn dat er soms pure onzin en flagrante leugens op fora geplaatst wordt en nepinformatie rond gestrooid. Maar wees eerlijk: jij doet daar zelf net zo goed aan mee.

Volgens het Nibud en het CBS heeft maar liefst 32% van de Nederlandse huishoudens – dat zijn 2,6 miljoen huishoudens – moeite om rond te komen. Van die groep kan ongeveer 80% amper de boodschappen betalen. We hebben het dus over ruim 2,1 miljoen huishoudens. Precies dát is waar Geert Wilders op wijst.

En dan jouw punt over asielzoekers: je vergeet gemakshalve dat zij pas mogen werken als ze minstens zes maanden, vaak langer, in Nederland zijn en hun aanvraag nog loopt. Dat is de werkelijkheid, niet jouw verdraaide voorstelling van zaken.

Dat jij vervolgens beweert dat christenen niet op Wilders kunnen stemmen, is ronduit kortzichtig. Nederland kent tientallen verschillende denominaties. Wie ben jij om namens alle christenen te spreken? Wilders zegt duidelijk dat hij staat voor een “Joods-Christelijke samenleving”.

En dat doet hij bewust in contrast met de islam. Voor hem gaat het om de bescherming van onze democratie en rechtsstaat, om vrijheid van meningsuiting, gelijkheid tussen mannen en vrouwen, de bescherming van Joden en christenen, en een harde afwijzing van islamitische invloed in onze cultuur en politiek.

Wilders presenteert de “Joods-Christelijke samenleving” als de culturele en morele basis waarop Nederland gebouwd is – en die basis moet behouden blijven.

En laat ik je eraan herinneren: de Bijbel roept ons keer op keer op om het goede te bewaren en de waarheid hoog te houden. Denk aan Judas 1:3: “Strijd voor het geloof dat eenmaal aan de heiligen is overgeleverd.” En aan Jeremia 29:7, waar God zegt: “Zoek de vrede voor de stad waarin Ik u weggevoerd heb en bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben.”

Met andere woorden: een christen heeft juist de roeping om de fundamenten van onze samenleving te beschermen en te bewaren. Precies dat is waar Wilders voor pleit.

Dus vertel mij eens eerlijk: wat kan een christen daar in vredesnaam tegen hebben?

Erik1960
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Erik1960 » 14 sep 2025 21:43

benefietdiner schreef:Eén ding kan ik met je eens zijn dat er soms pure onzin en flagrante leugens op fora geplaatst wordt en nepinformatie rond gestrooid. Maar wees eerlijk: jij doet daar zelf net zo goed aan mee.

Volgens het Nibud en het CBS heeft maar liefst 32% van de Nederlandse huishoudens – dat zijn 2,6 miljoen huishoudens – moeite om rond te komen. Van die groep kan ongeveer 80% amper de boodschappen betalen. We hebben het dus over ruim 2,1 miljoen huishoudens. Precies dát is waar Geert Wilders op wijst.

En dan jouw punt over asielzoekers: je vergeet gemakshalve dat zij pas mogen werken als ze minstens zes maanden, vaak langer, in Nederland zijn en hun aanvraag nog loopt. Dat is de werkelijkheid, niet jouw verdraaide voorstelling van zaken.

Dat jij vervolgens beweert dat christenen niet op Wilders kunnen stemmen, is ronduit kortzichtig. Nederland kent tientallen verschillende denominaties. Wie ben jij om namens alle christenen te spreken? Wilders zegt duidelijk dat hij staat voor een “Joods-Christelijke samenleving”.

En dat doet hij bewust in contrast met de islam. Voor hem gaat het om de bescherming van onze democratie en rechtsstaat, om vrijheid van meningsuiting, gelijkheid tussen mannen en vrouwen, de bescherming van Joden en christenen, en een harde afwijzing van islamitische invloed in onze cultuur en politiek.

Wilders presenteert de “Joods-Christelijke samenleving” als de culturele en morele basis waarop Nederland gebouwd is – en die basis moet behouden blijven.

En laat ik je eraan herinneren: de Bijbel roept ons keer op keer op om het goede te bewaren en de waarheid hoog te houden. Denk aan Judas 1:3: “Strijd voor het geloof dat eenmaal aan de heiligen is overgeleverd.” En aan Jeremia 29:7, waar God zegt: “Zoek de vrede voor de stad waarin Ik u weggevoerd heb en bid ervoor tot de HEERE, want in haar vrede zult u vrede hebben.”

Met andere woorden: een christen heeft juist de roeping om de fundamenten van onze samenleving te beschermen en te bewaren. Precies dat is waar Wilders voor pleit.

Dus vertel mij eens eerlijk: wat kan een christen daar in vredesnaam tegen hebben?

Jezus (en ook het Oude Testament) leert dat de vreemdeling bescherming dient te krijgen. Korter kan ik het niet samenvatten. Wilders roeptoetert van alles over de Joods-Christelijke samenleving, maar zijn daden (alhoewel: hij presteert niets maar roept wel veel) gaan volledig tegen de leer van Jezus in. Het fundament van het Koninkrijk van God gaat over vrede en rechtvaardigheid. Niet over uitsluiten, zwartmaken en haatzaaien.

Je verwijzing naar Jeremia en Judas kan ik niet volgen. Jeremia spreekt tot het volk dat in ballingschap is. Jeweetwel, mensen die gedwongen worden hun huis en haard te verlaten. Ze worden opgeroepen het goede te vragen voor de steden waarin te terechtkwamen. Als dat al je opdracht is wanneer je de onderliggende partij bent, hoe zal het dan zijn wanneer je de bovenliggende partij bent?
En Judas roept inderdaad op tot strijden voor je geloof. Maar hij spreekt nergens over het slecht behandelen van vluchtelingen of over het kwaadspreken over anderen. Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik die hele brief nog eens nalas, ik toch wel een paar gedeelten ontdekte die mij direct aan Wilders deden denken. Vers 16 en 19 bijvoorbeeld.

Asielzoekers mogen werken zodra hun asielaanvraag 6 maanden in behandeling is. Dat zijn onze regels, die in 2024 voor het laatst aangepast zijn. Die aanpassing heeft flink effect gehad: in 2024 en 2025 is het aantal werkende asielzoekers fors gestegen.

Ja, er is een forse groep Nederlanders die het financieel lastig heeft. Jij denkt dit op te kunnen lossen door het kopen van fatbikes door asielzoekers te verbieden? Ik denk dat je dan een druppel op een gloeiende plaat legt. In Nederland slagen we er in onze rijkdom slecht te verdelen. Ook Wilders heeft daar geen enkele verbetering in gebracht. Ondanks het feit dat hij 20 jaar heeft kunnen nadenken over de vraag hoe hij dat zou gaan aanpakken. En toen hij de kans kreeg, deed hij helemaal niets. Moties van oppositiepartijen met daarin voorstellen die hij notabene zelf in zijn verkiezingstoernee riep werden door de PVV weggestemd.

Terug naar “Actualiteit & Politiek”