Tonny schreef:Dat valt nog te bezien. Van een IC-medewerker weet ik dat de ramadan-periode topdrukte is met islamieten die op de IC terecht komen. Of dat van het vasten zelf komt, of meer te maken heeft met het ineens veel eten/ drinken na zonsondergang, is natuurlijk de vraag.
Wat betreft het geestelijke: tijdens ramadan nemen spanningen juist toe, meer terroristische aanslagen, meer criminele incidenten etc.
Door te vasten sta je geestelijk meer open, maar de vraag is voor welke geest je dan open staat. En evt ontwenningsverschijnselen van suiker, roken oid zal ook niet meespelen.
Omdat je reageert op refoweb ga ik er vanuit dat je christen bent, of interesse hebt in het christendom. Wat maakt dat je dan juist tijdens het islamitische ramadan wil gaan vasten?
Persoonlijk denk ik dat de God van de Islam ook dezelfde God is van het Christendom.
Daarom maakt het voor mij niet zoveel uit dat het vasten van een andere tak van sport komt.
Sommige vasten wel tijdens de 40-dagen tijd dacht ik, maar daar hoor ik vaak niks over.
Ach, ik denk dat het wel meevalt met de Islam en aanslagen etc.
Er zijn een paar fanatiekelingen die het geloof kapen door te zeggen dat ze e.e.a. voor de religie doen.
Maar een Moskee bij mij in de buurt spreekt altijd over een Islam waar geweld verafschuwt wordt en vredelievendheid gewaardeerd wordt.
Wel goed dat je het zegt, dat van de ramadan en de IC.
Handig inderdaad om rekening te houden met het feit dat het soms ook verkeerd kan gaan - ik zal er op letten, dank.