Je zou dus ook solidair zijn met de nazi's in de laatste paar jaar van WO2? Ze waren per slot van rekening de underdog tegenover een enorme overmacht.naamloos schreef:Palestijnen zijn ook mensen, en over het algemeen voel ik me meer solidair met de underdog.
De gewone Palestijn (niet de Hamas met hun fanatieke aanhangers) hebben net zo goed recht op een menswaardige behandeling.
Solidair zijn met de underdog komt me veel te veel over alsof dit een sportwedstrijd is. Dat is het niet. Het is ook een heel onverstandige manier om naar internationale conflicten te kijken.
Gewone Palestijnen hebben zeker recht op een menswaardige behandeling.
Over menswaardige behandeling gesproken: kun je een voorbeeld geven van een strijdende partij die in een conflict voedsel, water, elektriciteit, medicijnen enzovoorts levert aan de partij waar het mee in conflict is? Bijvoorbeeld: Rusland-Oekraine, Jemen, Soedan, Nigeria enzovoorts? Daar ken ik in elk geval geen voorbeeld van.
Toch doet Israel dat wel richting de Palestijnen. Maar op de 1 of andere manier maakt dat helemaal niet uit voor het beeld dat sommigen van Israel hebben. "Te weinig! Genocide, genocide" wordt er dan geschreeuwd.