Dan hoop ik maar dat je ogen nog eens open gaan (en velen met jou) waar Nederland zich in bevindt.Erik1960 schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu op reageert of wat je wilt zeggen?
https://www.wyniasweek.nl/lale-gul-als- ... n-branden/
Moderators: Memmem, Moderafo's
Dan hoop ik maar dat je ogen nog eens open gaan (en velen met jou) waar Nederland zich in bevindt.Erik1960 schreef:Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar je nu op reageert of wat je wilt zeggen?
benefietdiner schreef:Respect voor Marjolein Faber, goede minister voor Nederland. Zij heeft lef hoop dat zij veel steun gaat krijgen allemaal naar land van herkomst wat zal dat hier heel veel rust geven.
benefietdiner schreef:Dan hoop ik maar dat je ogen nog eens open gaan (en velen met jou) waar Nederland zich in bevindt.
https://www.wyniasweek.nl/lale-gul-als- ... n-branden/
Erik1960 schreef:De reactie van Faber op X doet mij sterk denken aan mijn kleindochter die vandaag trots liet weten ‘opa, ik kan op een potje plassen’.
Daarbij zou het ook weleens goed kunnen zijn als er werk gemaakt wordt van het opbreken van de roedelcultuur in sommige bevolkingsgroepen. Als je kijkt wat er de afgelopen week in Scheveningen gebeurd is, dan zie je daarin grote aantallen jongeren van een bepaalde komaf samenwerken om te rellen. In de media wordt altijd de eufemistische term "jongeren" gebruikt, alsof ze allemaal Daan, Bram, Bart, Gijs, Jan, Kees en Jeroen heten, maar wie de beelden bekijkt, ziet dat het voor het overgrote deel juist geen autochtone jongeren zijn. Tot nog toe is er niemand opgepakt naar aanleiding van deze grootschalige rellen en dat is ook vrij typisch.Erik1960 schreef:Waar ik Gül gelijk in geef, is dat er veel meer nadruk gelegd moet worden op taal, cultuur, werk en integratie.
Hans1978 schreef:Wat vinden jullie van de uitzending van "Even tot hier" waarbij Faber overduidelijk met (de milde variant van) Adolf Hitler vergeleken werd?
Bij monde van de fictieve "Anne Fleur Hitler" (waarvan ik oprecht hoop dat het geen woordgrapje is wat naar Anne Frank moet verwijzen)...
Ik werd er toch wel een beetje onpasselijk van (Terwijl ik toch echt een heel negatief gevoel bij Faber heb...).
elbert schreef:Daarbij zou het ook weleens goed kunnen zijn als er werk gemaakt wordt van het opbreken van de roedelcultuur in sommige bevolkingsgroepen. Als je kijkt wat er de afgelopen week in Scheveningen gebeurd is, dan zie je daarin grote aantallen jongeren van een bepaalde komaf samenwerken om te rellen. In de media wordt altijd de eufemistische term "jongeren" gebruikt, alsof ze allemaal Daan, Bram, Bart, Gijs, Jan, Kees en Jeroen heten, maar wie de beelden bekijkt, ziet dat het voor het overgrote deel juist geen autochtone jongeren zijn. Tot nog toe is er niemand opgepakt naar aanleiding van deze grootschalige rellen en dat is ook vrij typisch.
Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.Erik1960 schreef:Tja.. die roedelcultuur is diepgeworteld in de onze. Zit er een G te weinig of te veel in de naam van je kerkverband (of nog erger: helemaal geen!) of gebruik je een E te veel of te weinig als je het over de Eeuwige hebt, dan hoor je er natuurlijk niet echt bij en stuit je op muren van wantrouwen en achterdocht. Het wij-zij denken zit diep in onze genen.
Het gaat hier vaak om mensen die hier al 3 generaties wonen en de Nederlandse nationaliteit hebben. Van hen mag je verwachten dat ze weten wat hier de mores is en ook dat ze zich daaraan houden. Dit elke keer neerleggen bij wat er 40 jaar geleden aan integratie fout is aangepakt, gaat me iets tever, alsof die jongeren die plunderend door Scheveningen trekken er ook eigenlijk niets aan kunnen doen.Marnix schreef:Klopt, maar een van de hoofdredenen is dat er van beide kanten (betrokkenen en het land dat zoveel gastarbeiders haalde) er heel weinig is geïnvesteerd in het integreren van mensen in de samenleving. Met het idee dat ze toch wel weer een keer teruggaan, wat een naïeve gedachte was. Logischerwijs gaat men als men geen aansluiting vindt vij anderen, samenklieken met gelijken (en omdat niet integreren kansen beperkt is dat dan meestal in de arme wijken)
elbert schreef:Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.
Het gaat hier vaak om mensen die hier al 3 generaties wonen en de Nederlandse nationaliteit hebben. Van hen mag je verwachten dat ze weten wat hier de mores is en ook dat ze zich daaraan houden. Dit elke keer neerleggen bij wat er 40 jaar geleden aan integratie fout is aangepakt, gaat me iets tever, alsof die jongeren die plunderend door Scheveningen trekken er ook eigenlijk niets aan kunnen doen.
elbert schreef:Ik heb het hier niet over volstrekt valide vrijheid van vereniging of godsdienst, wel over het feit dat sommige groepen in de samenleving samenspannen om illegale activiteiten uit te voeren. Dat eerste moeten we er dan ook niet met de haren bijslepen als het om criminele activiteiten gaat.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten