Moderators: Memmem, Moderafo's
benefietdiner schreef:Israël wil mogelijk heel Gaza veroveren in uitgebreid offensief
Het opgeschaalde offensief van Israël in Gaza zou zo ver kunnen gaan dat de hele enclave wordt ingenomen.
Dat meldt een Israëlische functionaris.
https://www.rd.nl/artikel/1106114-israe ... -offensief
Proficiat Premier van Israël Benjamin Netanyahu
Een alternatief is er niet.
Erik1960 schreef:Tienduizenden doden… en dan een felicitatie… ik zou er niet opkomen
leg mij ajb niet in de mond wat in jouw geest opgeborreld is.benefietdiner schreef:Gaza = Hamas-terrorist. Een Islamitische weerstandsbeweging die al miljoenen doden gemaakt heeft en dat wil jij steunen.
Er is geen andere oplossing en is bloed vergieten onvermijdelijk.
Erik1960 schreef:leg mij ajb niet in de mond wat in jouw geest opgeborreld is.
Er is nog nooit een conflict succesvol door geweld opgelost. Dat zal hier ook niet gebeuren. Zelfs niet als Israël
Gaza van de kaart veegt.
benefietdiner schreef:Ja, zeker wel, geweld kan een conflict beëindigen.
Weet je niet wat wij vandaag vieren? Nazi-Duitsland werd militair verslagen, en het geweld beëindigde het regime.
benefietdiner schreef:Ja, zeker wel, geweld kan een conflict beëindigen.
Weet je niet wat wij vandaag vieren? Nazi-Duitsland werd militair verslagen, en het geweld beëindigde het regime.
Marnix schreef:En dat gebeurde niet door alle Duitsers uit te roeien maar door de daders aan te pakken. Maar jij zou juichen om alle burgerslachtoffers want in jouw kortzichtige visie zou je roepen: Duitsland = Nazi’s. Je komt immers ook niet verder dan Gaza = Hamas.
Israel pleegt tal van oorlogsmisdaden, mogelijk zelfs genocide en het Westen kijkt zwijgend toe.
benefietdiner schreef:Ik juich het geweld in geen enkele vorm toe en distantieer mij daarvan.
benefietdiner schreef:Je interpreteert mijn woorden op een manier die ik niet heb bedoeld. Ik juich het geweld in geen enkele vorm toe en distantieer mij daarvan. De verantwoordelijkheid voor hoe jij mijn woorden opvat, ligt bij jou. Tegelijkertijd wordt door deze uitwisseling duidelijk hoe jij jouw christelijke overtuiging beleeft.
Je lijkt je vooral in te leven in de slachtoffers van oorlog aan de hand van berichten uit de reguliere media. Tegelijkertijd lijk je weinig aandacht te hebben voor de rol van Hamas, een radicale en islamitische beweging, in dit conflict. Als je werkelijk volledig vanuit een christelijke overtuiging zou spreken, zou je ook aandacht hebben voor het Joodse volk dat volgens de Bijbel Gods uitverkoren volk is. Maar daar hoor ik je nauwelijks over.
Je benadering lijkt gericht op persoonlijke verlossing en kerkelijke beleving — op wat het geloof voor jou betekent — in plaats van op Gods bredere plan met Israël. Dat wekt de indruk van een geloofsbeleving die Israël buitensluit, wat ik als antisemitischme bestempel.
benefietdiner schreef:Je herhaald je denk wijze van ‘heilsegoïsme’ en geen oog voor Israël.
benefietdiner schreef:
Als je als christen achter Israël staat, kan het zomaar gebeuren dat je bakken kritiek over je heen krijgt. Iedereen lijkt er een mening over te hebben. Waarom is er altijd zoveel te doen rondom dit volk? Wat staat er in de Bijbel over Israël? En wat moet je daarmee vandaag de dag? In deze explainer leggen we jou op grond van de Bijbel uit waarom het belangrijk is om achter Israël te staan.
Bert Noteboom over Bijbelse redenen om achter Israël te staan
De vraag stellen is ze beantwoorden. Israël houd altijd en ook vanaf 7 oktober er rekening mee met wat je stelt.Marnix schreef:Ik sta achter Israel en daarom hoop ik dat ze in de strijd tegen Hamas de burgers en hulpverleners zoveel mogelijk ontzien, zorgen dat medische hulp gegeven kan worden ipv dat ziekenhuizen woredn gebombardeerd en dat er voedsel en water beschikbaar blijft voor de mensen die daar wonen.
Terug naar “Actualiteit & Politiek”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten