Moderator: Moderafo's
Boekenlezer schreef:Cathy schreef:Boekenlezer schreef:surfer schreef:het hele concept van verkiezing of verwerping is onGoddelijk. Door mensen de bijbel ingeschreven of hineininterpretiert, lijkt me.
Aan de (merkwaardige) problemen en worstelingen die het oproept kun je al zien hoe onnatuurlijk het is.
Wat kopen we nou voor dit soort reacties?!
Dit slaat gewoon nergens op. De leer van de verkiezing is Bijbels. Dat valt niet te ontkennen.
Waarom voelen mensen er blijkbaar toch voor om óf voor dit simplisme, óf voor dat simplisme te kiezen? (Ik bedoel dus de uitersten praktisch verkiezingsfatalisme en remonstrantisme.)
Echt, ik gruw van dit soort reacties!!
Ben je al eens nagegaan hoeveel berichten op dit forum gaan over de uitverkiezing?
En heb je de registratiedatum van Surfer al bekeken?
Misschien snap je dan z'n reactie.
Dat slaat nergens op. Ergernis of verveling is geen excuus om te gaan lopen liegen. Waarom niet gewoon de waarheid hoog houden tegenover de leugen, ongeacht omstandigheden? Dat komt veel sterker op mij over dan dit.
Het Weermannetje schreef:Ja, wie er dorst heeft, maar een mens heeft van nature geen dorst.
Jaja, maar daar staat precies zoals ik het zeg. God moest hem eerst de kracht geven om te komen.
Het Weermannetje schreef:Je biedt de genade alleen aan de uitverkorenen aan, die mensen in het publiek kunnen het aannemen.
Het Weermannetje schreef:Je biedt de genade alleen aan de uitverkorenen aan, die mensen in het publiek kunnen het aannemen.
Het Weermannetje schreef:Van nature willen ze echt niet.
Het Weermannetje schreef:Je kunt iets aanbieden van pak het maar of je kunt het alleen voorstellen.
Van nature willen ze echt niet.
Marnix schreef:Het Weermannetje schreef:Je kunt iets aanbieden van pak het maar of je kunt het alleen voorstellen.
Als je iets aanbied moet je het nog aanpakken hoor. Ik kan jou een biertje aanbieden, of je voorstellen een biertje met me te drinken. In het ene geval heb ik heb bier, hou ik het voor je neus en kun je het glas aannemen of niet, in het andere geval doe ik een voorstel, kijk ik of je ja of nee zegt en als je ja zegt haal ik voor jou een biertje.
In beide gevallen moet je het aannemen.
gerrit de 2e schreef:Weermannetje, verknal je tijd hier nou niet.
Hier hebben ze alles in 1 keer hoplakee.
Strijd kennen ze amper hier en jij bent een sufferd omdat je niet stante pede geloof hebt.
Twijfel is de doodzonde, de verdorven mens zijn ze vanaf (want die zou dood zijn), en die zonde die ze doen? ach, allaaaaang vergeven, en we zijn toch vrij van de wet?
Om geen parels voor de zwijnen te gooien m'n laatste posting.
gr.
gerrit de 2e schreef:Weermannetje, verknal je tijd hier nou niet.
Hier hebben ze alles in 1 keer hoplakee.
Strijd kennen ze amper hier en jij bent een sufferd omdat je niet stante pede geloof hebt.
Twijfel is de doodzonde, de verdorven mens zijn ze vanaf (want die zou dood zijn), en die zonde die ze doen? ach, allaaaaang vergeven, en we zijn toch vrij van de wet?
Om geen parels voor de zwijnen te gooien m'n laatste posting.
gr.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten